Vart är ni på väg? Touring 2017

Skall du ut på äventyr? Behöver du tips på vägen eller har önskemål under resan?
Skriv en tråd här!

Moderator: Moderatorer

Kategoriregler
SVENSKA:
I den här kategorin kan du starta en tråd där du berätta om dina äventyr: Vart du tänker åka, när du tänker göra det och även frågor och önskemål du har inför din resa.
Sedan kan andra forumanvändare fortsätta din tråd med att komma med tips om resväg, sevärdheter, platser att bo och äta på o.s.v. Kanske någon t.o.m. har lust att haka på som ressällskap, erbjuder sovplats eller ett passande fikastopp.

ENGLISH:
In this category it´s possible to start a thread where everybody can share information about the adventures; where and when you are about to leave, questions and wishes that you might have before you start your journey. Later on other members at the forum can continue your thread by giving a tip about travel way, things worth seeing, places to sleep, eat and so on. Perhaps you can find a travel friend or maybe someone offers you a sleeping-place or a cup of coffee.
twowheeltours
UppKomling
Inlägg: 12
Blev medlem: 03 dec 2016, 02:45
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Norge -15

BMW F 800 ST -07

Honda XL 600 Transalp -99
Ort: Nora i Bergslagen

Vart är ni på väg? Touring 2017

Inlägg av twowheeltours »

Hej! Jag är nybliven ägare till en Moto Guzzi Norge som jag hittills inte framfört en enda meter på allmän väg. Jag hoppas på många fina turer tillsammans med min kära Margareta samt pick och pack.

Jag ser Guzzi som maskiner man kan åka långt på och de som kör Guzzi som ett gäng där många kör gärna och långt. Att smida semesterplaner är nog ett sätt att drömma sig igenom de långa vintermånaderna och snart är det dags att sluta drömma utan istället ge sig ut i Sverige och kanske utomlands.

Hur går det för er, vad har ni för planer i år? Vi hoppas på att ta oss norrut till den svenska fjällvärlden, troligen runt midsommartid. Tält, Trangia och myggstift finns med i packningen. Vi bor norr om Örebro så jag hoppas hamna i Gammelbo i augusti. Kanske får jag ledigt en dryg vecka i sept och det skulle vara härligt att låta min Norge sträcka ut på Autobahn i jakten på bergsvägar längre söderut.

Är ni fler som har planer inför sommaren?

mvh Olle Viktorsson, Nora
hassew
Distriktsombud 6 (Östergötland)
Inlägg: 618
Blev medlem: 16 jan 2008, 18:37
Mina motorcyklar: Nuovo Falcone 1971
1000 SP NT 1981

Stelvio NTX 2015

Re: Vart är ni på väg? Touring 2017

Inlägg av hassew »

Quota treffen 2017 i Alsace Frankrike 7-9/7 blir vår resas huvudmål.
Förmodligen så åker vi sen vidare till Massif Central, eller Italien.
Den delen av resan får lösa sig efter hand.
Användarvisningsbild
Raz
GuzziFanatisk
Inlägg: 1112
Blev medlem: 14 mar 2007, 03:44
Mina motorcyklar: Guzzi
1200 Stelvio NTX '12
Ort: Brottby

Re: Vart är ni på väg? Touring 2017

Inlägg av Raz »

Jag ska ta mig till Skottland och hänga på ett gäng galna gamla gubbar där några dagar på en ganska välplanerad fyradagarsresa. Min resa blir väl snarare 8-9 dagar totalt... Jag hoppas hinna få ihop min Convert till dess, annars blir det min 1100 Sport som är i hur bra skick som helst. Men Converten vore bra mycket roligare och skönare att åka långt på.

I övrigt kanske jag håller mig inom Sverige, men många mil hoppas jag på. Ska bara hitta lite vitala delar som fattas i drivlinan...
#2628
Alive and ticking
The world is my dyno!
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Vart är ni på väg? Touring 2017

Inlägg av Nicke »

Hej! Kul och välkommen till Guzziriket Sverige!

Många av oss åker land och rike runt när vi får chansen. Själv skall jag både norrut och söderut i sommar. Förhoppningsvis också västerut. Jag bor i Gällivare, så mest blir det kanske mot södern...

Om ni skall upp till den "riktiga" fjällvärlden här längst i norr hoppas jag att ni hör av er. Jag kanske kan hänga på, guida eller bara bjuda kaffe, mat och eller husrum här hemma eller kanske i min stuga.

Våra bröder i öster kommer ju att ha en träff i början av juni. Det blir mitt första mål för säsongen. Någon annan som skall dit?

viewtopic.php?f=7&t=5561

Vi ses på vägen! / Nicke
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Jari
GuzziFanatisk
Inlägg: 415
Blev medlem: 15 mar 2007, 14:28
Mina motorcyklar: V 11 Rosso Corsa 2003
tidigare:
Le Mans 4 -87
750 S-3
o en del risbrännare
O lilla Monkey biken Honda från -79
Ort: Bygdeå

Re: Vart är ni på väg? Touring 2017

Inlägg av Jari »

Det är klart att vi måste försöka ta oss dit.
Lite "maakara , oulut ja sauna" är aldrig fel. :D :D :D

Sir Jari
Användarvisningsbild
Jari
GuzziFanatisk
Inlägg: 415
Blev medlem: 15 mar 2007, 14:28
Mina motorcyklar: V 11 Rosso Corsa 2003
tidigare:
Le Mans 4 -87
750 S-3
o en del risbrännare
O lilla Monkey biken Honda från -79
Ort: Bygdeå

Re: Vart är ni på väg? Touring 2017

Inlägg av Jari »

Vi kanske borde boka ett boende???
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Vart är ni på väg? Touring 2017

Inlägg av Nicke »

Jo, boka! Himmelsktgott vill vi väl hade? :)
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
geguzzi
Distriktsombud 1 (Skåne)
Inlägg: 1245
Blev medlem: 17 sep 2008, 20:28
Mina motorcyklar: GA:Hojar: Cresentcompakt 50cc med trim, HD 125cc Cagiva, Jawa 125cc, HD 1200FLH, Suzuki GT550 sprängde motor, Honda CB900 Bol d`or, CX500 custom , riktiga hojar LM1000 llll, California ll, Moto Guzzi Quota 1000, California lll, V75 Strada och nu Stelvio NTX
Ort: Billesholm

Re: Vart är ni på väg? Touring 2017

Inlägg av geguzzi »

hej

tror det bara blir Sverige? annars bil ner till Quota träffen.
ev. om jag får för mig att åka ner till 96 år Guzzi GMG.
eller varför inte någon dansk träff.

geguzzi
Region SYD, Ny inflyttad, Förvirrad.
Guzzikjelle
Kassör & Medlemsregistrator
Inlägg: 1201
Blev medlem: 01 apr 2007, 19:18
Mina motorcyklar: Mina olika Guzziss V50 -78-84 850 T5 -84-97 V10 Centaruro -97-2006 Griso 1100 -06--- NTX 750 1990 numera V85 TT Övriga får väl inte nämnas?
Ort: Österbymo

Re: Vart är ni på väg? Touring 2017

Inlägg av Guzzikjelle »

Hej får man följa med????
Guzzikjelle/Kassör
Medlemregistrator
Stuper
Guzziåkare
Inlägg: 37
Blev medlem: 30 jul 2007, 14:30
Ort: Ulricehamn

Re: Vart är ni på väg? Touring 2017

Inlägg av Stuper »

Hej,
Har planerat att åka till Internationella Guzzi träffen i Holland igen. Ingen äventyrsresa men en trevlig träff med många trevliga besökare och framför allt många originella Guzzis.
Mvh StureP
Skriv svar