Instruktionsbok till Stornello

Fynd säljes

Moderator: Moderatorer

Lilla Stormen
Nykomling
Inlägg: 3
Blev medlem: 29 dec 2010, 22:38
Mina motorcyklar: Tidigare ägare av Stornello -71, Yamaha SR 500.

Instruktionsbok till Stornello

Inlägg av Lilla Stormen »

När jag sålde min första motorcykel, en stornello-71, blev instruktionsboken kvar i en låda. Skänkes nu till Guzzivän. "
Användarvisningsbild
GuzziKungen
Vice President & Do 12 (Dalarna)
Inlägg: 1619
Blev medlem: 04 sep 2007, 21:48
Mina motorcyklar: MG V11 -02 (Bellezza)
MG Stornello -71(Storne)
Har ägt:
MG California (Fetguzzin)
MG Nevada
Ort: Järfälla

Re: Instruktionsbok till Stornello

Inlägg av GuzziKungen »

Lilla Stormen skrev:När jag sålde min första motorcykel, en stornello-71, blev instruktionsboken kvar i en låda. Skänkes nu till Guzzivän. "
Jag är intresserad och har dessutom en -71 Stornello :D
mitt tele 070-7771211
Med Vänlig Hälsning
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé
Lilla Stormen
Nykomling
Inlägg: 3
Blev medlem: 29 dec 2010, 22:38
Mina motorcyklar: Tidigare ägare av Stornello -71, Yamaha SR 500.

Re: Instruktionsbok till Stornello

Inlägg av Lilla Stormen »

Så roligt! Då kan den lilla boken få ett gott hem. Jag hör av mig vid lämplig tid på dygnet.

Så kul att inte alla "stornelli" gått till skrot, som min. I alla fall verkar registreringsnumret numera sitta på en traktor.

Provkörningsfilmen på denna site var trevlig att lyssna på. Men jag misstänker att ljuddämparen på den cykeln inte var hel. Betecknande för originaldämparen tyckte jag var att den var väldigt effektiv, och möjliggjorde att man kunde istället kunde njuta av det tydliga ventiltickandet. Och det mysiga insugningsljudet vid pådrag. Jag ägde även "racermegafon" som följt med i köpet, men den blev ingen favorit.
Användarvisningsbild
GuzziKungen
Vice President & Do 12 (Dalarna)
Inlägg: 1619
Blev medlem: 04 sep 2007, 21:48
Mina motorcyklar: MG V11 -02 (Bellezza)
MG Stornello -71(Storne)
Har ägt:
MG California (Fetguzzin)
MG Nevada
Ort: Järfälla

Re: Instruktionsbok till Stornello

Inlägg av GuzziKungen »

Trist att höra att den gick till skrot :(
Flertalet misstänker jag att är mer eller mindre nerplockade och står i lador.
Så lät det i alla fall i Dalarna då jag ringde runt till ägare av Guzzi´n.
Min har oginaldämpare men låter lagom högt och alldeles ljuvligt :D
Välkommen och ring eller skicka ett Pm så ringer jag dig den tid det passar dig.
Med Vänlig Hälsning
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé
Lilla Stormen
Nykomling
Inlägg: 3
Blev medlem: 29 dec 2010, 22:38
Mina motorcyklar: Tidigare ägare av Stornello -71, Yamaha SR 500.

Re: Instruktionsbok till Stornello

Inlägg av Lilla Stormen »

Bara ett förtydligande: Det rör sig inte om någon verkstadshandbok, utan en vanlig original "Norme per uso e manutenzione". alltså användning och underhåll inklusive specifikationer, tändningsinställning, ventilspel m.m.
Det var högintressant läsning på italienska för mig som romantisk tonåring på sjuttitalet, och en nostalgikick att läsa nu som grånad herre. Har därför inte hjärta att låta den gå till returpapper.
Fortfarande intresserad?
Användarvisningsbild
GuzziKungen
Vice President & Do 12 (Dalarna)
Inlägg: 1619
Blev medlem: 04 sep 2007, 21:48
Mina motorcyklar: MG V11 -02 (Bellezza)
MG Stornello -71(Storne)
Har ägt:
MG California (Fetguzzin)
MG Nevada
Ort: Järfälla

Re: Instruktionsbok till Stornello

Inlägg av GuzziKungen »

Klart jag är intresserad ,allt som berör min lilla Stornello är intressan.
Verkstadsbok har ja sen gammalt.
Ha dé
Med Vänlig Hälsning
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé
Användarvisningsbild
GuzziKungen
Vice President & Do 12 (Dalarna)
Inlägg: 1619
Blev medlem: 04 sep 2007, 21:48
Mina motorcyklar: MG V11 -02 (Bellezza)
MG Stornello -71(Storne)
Har ägt:
MG California (Fetguzzin)
MG Nevada
Ort: Järfälla

Re: Instruktionsbok till Stornello

Inlägg av GuzziKungen »

Jag får tacka för boken (har inte sett den än ,min son ringde och berättade).
Och jag lovar att den får en annan glad Stornelloägare i fall att jag redan har den.
God fortsättning.
Med Vänlig Hälsning
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé
Skriv svar