Knappt inkörd Griso 850 på Blocket

Fynd säljes

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
GuzziKungen
Vice President & Do 12 (Dalarna)
Inlägg: 1619
Blev medlem: 04 sep 2007, 21:48
Mina motorcyklar: MG V11 -02 (Bellezza)
MG Stornello -71(Storne)
Har ägt:
MG California (Fetguzzin)
MG Nevada
Ort: Järfälla

Re: Knappt inkörd Griso 850 på Blocket

Inlägg av GuzziKungen »

Tobbe skrev:Det är en rätt intressant tråd det här, speciellt mtp att den ligger under säljes :lol:
Håller med , med betoningen intressant :?
Dags att skicka tråden till "löst snack" skulle jag tro eller bara gräva ner den :|
Med Vänlig Hälsning
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé
XXX
Guzziåkare
Inlägg: 29
Blev medlem: 07 dec 2008, 03:59
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Eldorado röd 2015

Re: Knappt inkörd Griso 850 på Blocket

Inlägg av XXX »

Det senaste inlägget av special.......är det åtalbart ???? Någon som vet? Ingen har reagerat. Det får väl vara måtta på inläggen ELLER? Ska man bli förbannad eller bara skratta åt dårskapet? Du special, kanske du är stor i orden, men liten på jorden . Blev du mobbad som liten?? Eller stor. Vad är ditt problem ? Blanda inte in min mamma, hon har lärt mej mycket! Sympati, fantasi, respekt för olika tänkesätt m.m, m.m. Vad din mamma har lärt dej vet jag inte. Att äta med bestick? Hata? SS......menar du ? Super Sport ? Du kan väl inte vara så idiotiskt dum så du menar nazisternas specialtrupper? Ifall du är kommunist så är ju inte det så stor skillnad i PRAKTIKEN på tänkesättet. Själv är jag för ett demokratiskt liv o tänkesätt. Mitt mobilnr är: 0768146462. Fan vet, du kanske är trevlig! Kanske du lånar ut din syster....(hon måste va snygg, annars kan de kvitta). Fy hundan, är grison så snygg egentligen ??? mjnuau. Spashiba!
special
GuzziFanatisk
Inlägg: 109
Blev medlem: 03 jun 2007, 13:08

Re: Knappt inkörd Griso 850 på Blocket

Inlägg av special »

Du, stupida XXX, lägg ner!
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Knappt inkörd Griso 850 på Blocket

Inlägg av Nicke »

Dont mess with the Godfather! Unless you like to sleep with a horse head, or wake up dead... 8)

http://www.nzherald.co.nz/motoring/news ... d=10656455

Capice?
Ciao / Ne
XXX
Guzziåkare
Inlägg: 29
Blev medlem: 07 dec 2008, 03:59
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Eldorado röd 2015

Re: Knappt inkörd Griso 850 på Blocket

Inlägg av XXX »

I promise. Never mess with the godfather of our club. No horse head in my bed. Only special woman. :P .Scarface.
youngblood
UppKomling
Inlägg: 9
Blev medlem: 08 jul 2010, 11:56
Mina motorcyklar: Griso 850

Re: Knappt inkörd Griso 850 på Blocket

Inlägg av youngblood »

Det är roligt att en annons på en Griso som jag köpte för snart 2 veckor sedan ,bildat 4 sidor om allt från himmel till jord :o
Jag vill säga att jag letat efter en guzzi i säkert 5 år fram och tillbaka och äntligen bestämt mig för att slå till på denna maskin.
Jag hade sneglat tidigare på en 1100 sport ie samt den nyare modellen av le mans .
Var och besökte biscaya i vintras och de hade en griso 1100 svart fin som attan,blev förälskad i modellen.
Jag tycker det är en fantastisk cykel och älskar att köra den, har tidigare haft ducati 750 ss +honda vtr1000 trivdes med dem mycket ,dock har jag fått en känsla av att ha kommit hem med betoning på just HEM när jag greppar händerna om styret :D
Vi hörs :)
Användarvisningsbild
Tobbe
GuzziFanatisk
Inlägg: 2016
Blev medlem: 12 mar 2007, 16:33
Mina motorcyklar: Garaget:
- MG Griso 8V -13
- MG V10 Centauro -99
- MG Dingo sport -64
Sålda:
- MG Nevada Club -97
- MG Griso 1100 cc -06
Ort: Skälby

Re: Knappt inkörd Griso 850 på Blocket

Inlägg av Tobbe »

Visst är Grison en underbar hoj! Dock ger den inte helt igenom den specialla Guzzi-känslan, tyckte jag.
Den går alldeles för jämnt och mjukt liksom :lol: Dessutom drar den jämnt över hela registret.
850:an ska visst vara den mest körbara utav den och 1100:an (vilken jag hade). Och enligt vissa
ska dom må väldigt bra av en PCIII:a och lite nytt blås och sug :D Vilket jag aldrig hann prova.

Jag var väldans nära att ta hem en Griso 8V för två år sedan men ångrade mig pga ekonomi, i sista stund.
Suget finns dock kvar och en vacker dag vill jag nog ha en sån ändå :D

Lycka till med "Grisen" :!:
Med vänlig hälsning!
//Tobbe J
Användarvisningsbild
GuzziKungen
Vice President & Do 12 (Dalarna)
Inlägg: 1619
Blev medlem: 04 sep 2007, 21:48
Mina motorcyklar: MG V11 -02 (Bellezza)
MG Stornello -71(Storne)
Har ägt:
MG California (Fetguzzin)
MG Nevada
Ort: Järfälla

Re: Knappt inkörd Griso 850 på Blocket

Inlägg av GuzziKungen »

youngblood skrev:Det är roligt att en annons på en Griso som jag köpte för snart 2 veckor sedan ,bildat 4 sidor om allt från himmel till jord :o
Jag vill säga att jag letat efter en guzzi i säkert 5 år fram och tillbaka och äntligen bestämt mig för att slå till på denna maskin.
Jag hade sneglat tidigare på en 1100 sport ie samt den nyare modellen av le mans .
Var och besökte biscaya i vintras och de hade en griso 1100 svart fin som attan,blev förälskad i modellen.
Jag tycker det är en fantastisk cykel och älskar att köra den, har tidigare haft ducati 750 ss +honda vtr1000 trivdes med dem mycket ,dock har jag fått en känsla av att ha kommit hem med betoning på just HEM när jag greppar händerna om styret :D
Vi hörs :)
:lol: :lol: :lol: :lol:
Välkommen in i gänget , till vi som fått Guzzi som ett kall :mrgreen:
Med Vänlig Hälsning
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé
youngblood
UppKomling
Inlägg: 9
Blev medlem: 08 jul 2010, 11:56
Mina motorcyklar: Griso 850

Re: Knappt inkörd Griso 850 på Blocket

Inlägg av youngblood »

Tack eder alla för lyckönskningarna.
Kan hålla med om att den går oförskämt mjuk och tämligen vibrationsfritt ..saknar kanske pulsen som en äldre guzzi har
men det är väl klar att de förändrar saker i fabriken från det som varit tidigare, i den enes ögon till det bättre i den andres till det sämre.
det viktiga tycker jag som gillar att njuta av både och,är att Guzzi har en karaktär som särskiljer sig från många andra fabrikat och står för sitt koncept
i vått och torrt.
:) :)
Användarvisningsbild
Tobbe
GuzziFanatisk
Inlägg: 2016
Blev medlem: 12 mar 2007, 16:33
Mina motorcyklar: Garaget:
- MG Griso 8V -13
- MG V10 Centauro -99
- MG Dingo sport -64
Sålda:
- MG Nevada Club -97
- MG Griso 1100 cc -06
Ort: Skälby

Re: Knappt inkörd Griso 850 på Blocket

Inlägg av Tobbe »

Så sant, så sant, kunde inte uttryckt det bättre själv :lol:
Med vänlig hälsning!
//Tobbe J
Freddan
GuzziFanatisk
Inlägg: 132
Blev medlem: 25 jan 2009, 22:42
Mina motorcyklar: griso 1100
Ort: Göteborg

Re: Knappt inkörd Griso 850 på Blocket

Inlägg av Freddan »

Välkommen och grattis Youngblood!!

Va roligt att det blev en Griso, har själv en och är mycket nöjd.
Jag blev lika förälskad som du blev för 2,5 år sen, dock tog det inte så lång för mig då jag är ett uns, och bara ett uns impulsiv... :roll:
Önskar er många trevliga resor tillsammans!!

Hajj!!
Freddan

Ps. Visst är det fantastiskt vilken inspirationskälla till pajkastning din 850 har varit de senaste veckorna.. :mrgreen:
Alkohol har, trots många försök, aldrig botat någon förkylning-men det har aldrig någon läkare heller...
Skriv svar