Som sagt , jag har ingen själv.special skrev:Min förklaring.
Trots mothåll av somliga respekterade Grisoägare tycker jag att den maskinen är ett olyckligt sidospår i Guzzihistorien.
När motorblocket ser ut som en kylväska bör man cachera det med något vackert: ram, kåpa eller avgasrör,
dvs sånt man lyckats med så många gånger förr.
Detsamma gäller klumpfoten till kardansving. Varför redovisa? Den ser ful och tragiskt klumpig ut.
Tvångströjeassociationen är väl given, med den krökdragningen.
Stolta MC-fabrikat drar dessutom ut dämparna på höger sida... Eftersom sidostödet fälls ut till vänster.
Vet inget om körbarheten men den ser inte vacker ut, till skillnad mot de allra flesta övriga Guzziapparaterna genom åren.
Ni må älska era grisar, men själv hoppas jag att Guzzis designavdelning
bemannas med kvinnor och riktiga hojåkare, helst i kombination.
Men, som Tony Erwing hade sagt.
Om man petar i detaljer så kan det mesta bli uggly
Det är helhetsintrycket som sätter sitt signum ,den platta,låga tanken i hop med dom vulgärt böjda avgaskrökarna.
Tillsammans med den korta ,rena stjärten ,så blir det gottis i mina ögon.
Och känslan övar att Grisen inte är ett mass-svin ,utan går helt egen väg ,gör saken än mer het.
Ett riktigt vildsvin med andra ord