Instruktionsbok till Stornello
Moderator: Moderatorer
-
Lilla Stormen
- Nykomling
- Inlägg: 3
- Blev medlem: 29 dec 2010, 22:38
- Mina motorcyklar: Tidigare ägare av Stornello -71, Yamaha SR 500.
Instruktionsbok till Stornello
När jag sålde min första motorcykel, en stornello-71, blev instruktionsboken kvar i en låda. Skänkes nu till Guzzivän. "
- GuzziKungen
- Vice President & Do 12 (Dalarna)
- Inlägg: 1619
- Blev medlem: 04 sep 2007, 21:48
- Mina motorcyklar: MG V11 -02 (Bellezza)
MG Stornello -71(Storne)
Har ägt:
MG California (Fetguzzin)
MG Nevada - Ort: Järfälla
Re: Instruktionsbok till Stornello
Jag är intresserad och har dessutom en -71 StornelloLilla Stormen skrev:När jag sålde min första motorcykel, en stornello-71, blev instruktionsboken kvar i en låda. Skänkes nu till Guzzivän. "
mitt tele 070-7771211
Med Vänlig Hälsning
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé
-
Lilla Stormen
- Nykomling
- Inlägg: 3
- Blev medlem: 29 dec 2010, 22:38
- Mina motorcyklar: Tidigare ägare av Stornello -71, Yamaha SR 500.
Re: Instruktionsbok till Stornello
Så roligt! Då kan den lilla boken få ett gott hem. Jag hör av mig vid lämplig tid på dygnet.
Så kul att inte alla "stornelli" gått till skrot, som min. I alla fall verkar registreringsnumret numera sitta på en traktor.
Provkörningsfilmen på denna site var trevlig att lyssna på. Men jag misstänker att ljuddämparen på den cykeln inte var hel. Betecknande för originaldämparen tyckte jag var att den var väldigt effektiv, och möjliggjorde att man kunde istället kunde njuta av det tydliga ventiltickandet. Och det mysiga insugningsljudet vid pådrag. Jag ägde även "racermegafon" som följt med i köpet, men den blev ingen favorit.
Så kul att inte alla "stornelli" gått till skrot, som min. I alla fall verkar registreringsnumret numera sitta på en traktor.
Provkörningsfilmen på denna site var trevlig att lyssna på. Men jag misstänker att ljuddämparen på den cykeln inte var hel. Betecknande för originaldämparen tyckte jag var att den var väldigt effektiv, och möjliggjorde att man kunde istället kunde njuta av det tydliga ventiltickandet. Och det mysiga insugningsljudet vid pådrag. Jag ägde även "racermegafon" som följt med i köpet, men den blev ingen favorit.
- GuzziKungen
- Vice President & Do 12 (Dalarna)
- Inlägg: 1619
- Blev medlem: 04 sep 2007, 21:48
- Mina motorcyklar: MG V11 -02 (Bellezza)
MG Stornello -71(Storne)
Har ägt:
MG California (Fetguzzin)
MG Nevada - Ort: Järfälla
Re: Instruktionsbok till Stornello
Trist att höra att den gick till skrot
Flertalet misstänker jag att är mer eller mindre nerplockade och står i lador.
Så lät det i alla fall i Dalarna då jag ringde runt till ägare av Guzzi´n.
Min har oginaldämpare men låter lagom högt och alldeles ljuvligt
Välkommen och ring eller skicka ett Pm så ringer jag dig den tid det passar dig.
Flertalet misstänker jag att är mer eller mindre nerplockade och står i lador.
Så lät det i alla fall i Dalarna då jag ringde runt till ägare av Guzzi´n.
Min har oginaldämpare men låter lagom högt och alldeles ljuvligt
Välkommen och ring eller skicka ett Pm så ringer jag dig den tid det passar dig.
Med Vänlig Hälsning
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé
-
Lilla Stormen
- Nykomling
- Inlägg: 3
- Blev medlem: 29 dec 2010, 22:38
- Mina motorcyklar: Tidigare ägare av Stornello -71, Yamaha SR 500.
Re: Instruktionsbok till Stornello
Bara ett förtydligande: Det rör sig inte om någon verkstadshandbok, utan en vanlig original "Norme per uso e manutenzione". alltså användning och underhåll inklusive specifikationer, tändningsinställning, ventilspel m.m.
Det var högintressant läsning på italienska för mig som romantisk tonåring på sjuttitalet, och en nostalgikick att läsa nu som grånad herre. Har därför inte hjärta att låta den gå till returpapper.
Fortfarande intresserad?
Det var högintressant läsning på italienska för mig som romantisk tonåring på sjuttitalet, och en nostalgikick att läsa nu som grånad herre. Har därför inte hjärta att låta den gå till returpapper.
Fortfarande intresserad?
- GuzziKungen
- Vice President & Do 12 (Dalarna)
- Inlägg: 1619
- Blev medlem: 04 sep 2007, 21:48
- Mina motorcyklar: MG V11 -02 (Bellezza)
MG Stornello -71(Storne)
Har ägt:
MG California (Fetguzzin)
MG Nevada - Ort: Järfälla
Re: Instruktionsbok till Stornello
Klart jag är intresserad ,allt som berör min lilla Stornello är intressan.
Verkstadsbok har ja sen gammalt.
Ha dé
Verkstadsbok har ja sen gammalt.
Ha dé
Med Vänlig Hälsning
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé
- GuzziKungen
- Vice President & Do 12 (Dalarna)
- Inlägg: 1619
- Blev medlem: 04 sep 2007, 21:48
- Mina motorcyklar: MG V11 -02 (Bellezza)
MG Stornello -71(Storne)
Har ägt:
MG California (Fetguzzin)
MG Nevada - Ort: Järfälla
Re: Instruktionsbok till Stornello
Jag får tacka för boken (har inte sett den än ,min son ringde och berättade).
Och jag lovar att den får en annan glad Stornelloägare i fall att jag redan har den.
God fortsättning.
Och jag lovar att den får en annan glad Stornelloägare i fall att jag redan har den.
God fortsättning.
Med Vänlig Hälsning
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé