Förgasarproblem

Fynd säljes

Moderator: Moderatorer

Christer
Nykomling
Inlägg: 1
Blev medlem: 04 okt 2007, 10:04

Förgasarproblem

Inlägg av Christer »

Ngn som vet var jag skall få tag på en original förgasare till Moto Guzzi GT850 -72 års modell? DellOrto VHB30CD.
Har lyckats få fel förgasare (VHBT 30) och mc:n låter som en diesel. Men går annars som den skall o bränsleförbr är normal.
Eller kan jag justera med andra munstycken? Vet i skrivande stund inte vilken storlek munstyckena har. Någon ide att överhuvudtaget försöka att ändra på dem?
mvh
Christer
Användarvisningsbild
Raz
GuzziFanatisk
Inlägg: 1112
Blev medlem: 14 mar 2007, 03:44
Mina motorcyklar: Guzzi
1200 Stelvio NTX '12
Ort: Brottby

Re: Förgasarproblem

Inlägg av Raz »

Christer skrev:Ngn som vet var jag skall få tag på en original förgasare till Moto Guzzi GT850 -72 års modell? DellOrto VHB30CD.
Har lyckats få fel förgasare (VHBT 30) och mc:n låter som en diesel. Men går annars som den skall o bränsleförbr är normal.
Eller kan jag justera med andra munstycken? Vet i skrivande stund inte vilken storlek munstyckena har. Någon ide att överhuvudtaget försöka att ändra på dem?
mvh
Christer
Om ingen här kan svara så rekommenderar jag att du frågar på Guzzi Exchange, http://morini.com.au/phpBB2/viewforum.php?f=1 så borde du få bra svar. Å andra sidan kan anledningen till att du inte fick svar här, vara att du postat i sälj-forumet...
#2628
Alive and ticking
The world is my dyno!
Skriv svar