Avstannat cafe racer-projekt

Fynd säljes

Moderator: Moderatorer

thanngg
Guzziåkare
Inlägg: 35
Blev medlem: 08 apr 2009, 08:17
Mina motorcyklar: Honda VFR 750, Suzuki RSE 650, Yamaha Wild Star, Honda CR500, Griso 850 (Bättre och bättre!), en till Wild Star, Le Mans III, Ducati 916 SPS, en till Wild Star, en Katana 1100 1982
Ort: Västerås

Avstannat cafe racer-projekt

Inlägg av thanngg »

Hej,
Jag säljer mitt avstannade caferacer-projekt, baserat på en MG LeMans III.

Jag har betalt ca 150.000:- inkl cykeln, spec bifogas. Jag har köpt det mesta från Stein-Dinse och har kvitton på det mesta.

För att fatta men kort: motor är trimmad av mej och kollad/uppmätt av Ove på MotoSpeed i Västerås. den är upptagen till 88mm, vilket blir runt 950 cc. Portade toppar med större ventiler, säten och styrningar och nya PHM 41-förgasare med trattar. Allt i motorn är nytt förutom block, vev och stakar. Alla lager på cykeln är nya. Nya bromsskivor och ok runt om. 22 l aluminiumtank, 400 W Boschgenerator, V-oljetråg med frontmonterat filter. Nyrenoverad 5-v växellåda, samt nya koppling och lättat svänghjul, ca 2,45 kg om jag minns rätt. Pulverlackad ram, MotoGadget elsystem, plus elektronisk/optisk tändning, Litiumbatteri i specialtillverkad låda ovanpå växellådan, Bakljus med kombinerad lyse/broms/blinker i specialsvarvade distanser i bakre ramrören (syns på bilden),
Tarozzi fotpinnar och clip-styre (minns inte fabrikatet just nu), nylackade originalfälgar och nya däck.

Det finns hur mycket som helst att berätta, men kan ta det senare om du är intresserad. Kolla gärna den bifogade PDF-filen med parts-listning!

Vad kostar då detta?
Jo, endast 40.000:- vill jag ha, och det beror på att jag blir av med garaget efter skilsmässan. Alltså: måste sälja snabbt, därav priset.

Givetvis ingår alla originaldelar som jag demonterat av hojen, t ex bromsar, cylindrar, förgasare, etc.

Hör av dej till "nordin2@comhem.se" om du är intresserad!

Ha det så gott!
/Jörgen
Bilagor
20200906_101310[1].jpg
(992.64 KiB) Inte nerladdad ännu
LM3_1.jpg
(871.15 KiB) Inte nerladdad ännu
Kostnad MotoGuzzi LM3 Cafe racer.pdf
(188.99 KiB) Nerladdad 252 gånger
Gasse
Nykomling
Inlägg: 1
Blev medlem: 08 sep 2020, 10:05
Mina motorcyklar: Moto Guzzi v7 Racer 2012

Re: Avstannat cafe racer-projekt

Inlägg av Gasse »

Hej har du bilder?
Med vänlig hälsning,
Eilert
eilert@habereinvest.se
Skriv svar