Om boende i Mandello med omnejd vid hundraårsfrandet

Moderator: Moderatorer

Kategoriregler
Denna kategori är till för oss som tänker oss att resa till Mandello 2021.
Tanken är att vi som vill ska kunna försöka synka lite platser att ses på under resans gång.
Om dom som har en plan för sina mellanstopp och tider lägger in dom här så kanske andra vill anpassa sin egen resa för att ev kunna sammanstråla på vägen.

För samma ändamål finns även en WhatsApp-grupp "Mandello 2021" som hanteras av mig (Tobbe).
I denna kan du bli medlem genom att anmäla dig till mig med telefonnummer.
Rune S
UppKomling
Inlägg: 20
Blev medlem: 17 feb 2015, 21:39
Mina motorcyklar: Huskvarna Silverpil, Matchless G80S, Suzuki DR 650, Moto Guzzi Quota 1100 ES

Om boende i Mandello med omnejd vid hundraårsfrandet

Inlägg av Rune S »

Ciao Regazzi !
Jag har kollat boendemöjligheter vid hundraårsjubileet av Guzzifabriken. 10-12 September finns absolut ingenting Mandello. Däremot i pittoreska Varenna som ligger cirkus en mil norr om Mandello. Det går 17 tåg om dagen till Mandello och tar ungefär 20 minuter. Flera från våra italienska polare i Guzzi Enduro-gänget kommer till Varenna. Där har jag och Hasse Wiström bokat ett mindre hotell "Fio e Gio" till humant pris vid kanten av Lago de Como. Det finns fortfarande bokbara rum på t.ex Booking.com. Hörs ! // Rune S Tel 0702250871
Användarvisningsbild
Jörgen
GuzziFanatisk
Inlägg: 181
Blev medlem: 06 aug 2011, 11:13
Mina motorcyklar: Moto Guzzi V11 Sport Ballabio -04 (såld)
V85 TT -20
Honda VTR 1000 F -06
Ort: Forserum

Re: Om boende i Mandello med omnejd vid hundraårsfrandet

Inlägg av Jörgen »

Hej!

Finns det någon bekräftelse på att Fabriken kommer fira jubileet vecka 36 (veckoslutet)? Eller är det kanske någon annan aktör som spikat denna tidpunkt för kalaset? Grundar sig tiden på spekulation/rykte? Någon här som vet, och kan berätta?
Jag har verkligen försökt få relevant information om firandet av hundraårsjubileet men totalt misslyckats med detta. Efter att ha sett fram emot det i många år så vill jag absolut inte missa eventuellt jubileumsfirande!

Hälsningar Jörgen
Guzzikjelle
Kassör & Medlemsregistrator
Inlägg: 1201
Blev medlem: 01 apr 2007, 19:18
Mina motorcyklar: Mina olika Guzziss V50 -78-84 850 T5 -84-97 V10 Centaruro -97-2006 Griso 1100 -06--- NTX 750 1990 numera V85 TT Övriga får väl inte nämnas?
Ort: Österbymo

Re: Om boende i Mandello med omnejd vid hundraårsfrandet

Inlägg av Guzzikjelle »

Jag Kjelle P o Peter Lindqvist har bokat in oss på Hotell mitt i mot Mandello på udden :D Av bokat
Senast redigerad av 1 Guzzikjelle, redigerad totalt 12 gånger.
Guzzikjelle/Kassör
Medlemregistrator
hassew
Distriktsombud 6 (Östergötland)
Inlägg: 618
Blev medlem: 16 jan 2008, 18:37
Mina motorcyklar: Nuovo Falcone 1971
1000 SP NT 1981

Stelvio NTX 2015

Re: Om boende i Mandello med omnejd vid hundraårsfrandet

Inlägg av hassew »

I Bellagio alltså?
musse
GuzziFanatisk
Inlägg: 125
Blev medlem: 10 maj 2007, 05:45
Mina motorcyklar: MG V850-T5-84,,NSU Superlux-56,HVA Populär-58,MG V85 TT Speciale.Crescent Skoterett 64
Ort: Vetlanda

Re: Om boende i Mandello med omnejd vid hundraårsfrandet

Inlägg av musse »

Nej. bellagio ligger längre norrut.Mittemot Mandello ligger en by jag har för mig att den heter Ono är ej helt säker.

M.V.H. Musse.
T-5 Forewer
Rune S
UppKomling
Inlägg: 20
Blev medlem: 17 feb 2015, 21:39
Mina motorcyklar: Huskvarna Silverpil, Matchless G80S, Suzuki DR 650, Moto Guzzi Quota 1100 ES

Re: Om boende i Mandello med omnejd vid hundraårsfrandet

Inlägg av Rune S »

Jörgen skrev:
29 dec 2020, 02:01
Hej!

Finns det någon bekräftelse på att Fabriken kommer fira jubileet vecka 36 (veckoslutet)? Eller är det kanske någon annan aktör som spikat denna tidpunkt för kalaset? Grundar sig tiden på spekulation/rykte? Någon här som vet, och kan berätta?
Jag har verkligen försökt få relevant information om firandet av hundraårsjubileet men totalt misslyckats med detta. Efter att ha sett fram emot det i många år så vill jag absolut inte missa eventuellt jubileumsfirande!

Hälsningar Jörgen
Halloj !
Har sett amerikanska medlemmar på Facebook/ Stelvio riders som fått bekräftelse på att 9-11/9 gäller. TLM i Holland har oxå arrangerat en gruppresa till Mandello samma datum. Andra helgen i september är, såvitt jag vet, lite av en tradition för firanden. Men oväntade saker kan ju hända med coronautvecklingen. Men den dagen den sorgen. Tips : Boka boende på t.ex Booking.com för betalning vi ankomst och avbokning några veckor före bokade datum.
Användarvisningsbild
Jörgen
GuzziFanatisk
Inlägg: 181
Blev medlem: 06 aug 2011, 11:13
Mina motorcyklar: Moto Guzzi V11 Sport Ballabio -04 (såld)
V85 TT -20
Honda VTR 1000 F -06
Ort: Forserum

Re: Om boende i Mandello med omnejd vid hundraårsfrandet

Inlägg av Jörgen »

Tack för svar och tips Rune :)
Skriv svar