Det borde väl vara lämpligt att Guzzi Klubben hade en kategori om jubileet på detta forum.
Offentligt annonserat är att 100-årsjubileet kommer att uppmärksammas och firas i Genua från 14 till 16 maj 2021.
https://www.giorgioparodi.it/index.php/it/
Min förhoppning är att information om jubileet ska landa i denna tråd.
Allt som på något sätt har att göra med jubileet kan så klart tas upp här (tex. samåkning).
Jag skrev i Rune S's tråd med förfrågan om info men känner mig som en trådkapare då hans tråd handlar om boende. En av anledningarna till att jag jagar info är i och för sig att jag vill veta vilka dagar jag ska ordna övernattning i samband med jubileumsfirandet. Jag vill inte boka boende slumpmässigt. Lite varstans påstås att festen är vid veckoslutet vecka 36 men än så länge verkar det inte finnas något officiellt datum. Rune skrev i sin tråd Har sett amerikanska medlemmar på Facebook/ Stelvio riders som fått bekräftelse på att 9-11/9 gäller. TLM i Holland har oxå arrangerat en gruppresa till Mandello samma datum. Andra helgen i september är, såvitt jag vet, lite av en tradition för firanden. Känns lite som "min kusins svågers mammas jobbarkompis brorsa.."

Häromdagen fick jag information från en säker källa att firandet i Mandello EJ kommer hållas vid de tidpunkter (v.36, 9-12/9) som figurerar lite här och där!