Information om firandet av 100-årsjubileet i Mandello del Lario

Moderator: Moderatorer

Kategoriregler
Denna kategori är till för oss som tänker oss att resa till Mandello 2021.
Tanken är att vi som vill ska kunna försöka synka lite platser att ses på under resans gång.
Om dom som har en plan för sina mellanstopp och tider lägger in dom här så kanske andra vill anpassa sin egen resa för att ev kunna sammanstråla på vägen.

För samma ändamål finns även en WhatsApp-grupp "Mandello 2021" som hanteras av mig (Tobbe).
I denna kan du bli medlem genom att anmäla dig till mig med telefonnummer.
Användarvisningsbild
Jörgen
GuzziFanatisk
Inlägg: 181
Blev medlem: 06 aug 2011, 11:13
Mina motorcyklar: Moto Guzzi V11 Sport Ballabio -04 (såld)
V85 TT -20
Honda VTR 1000 F -06
Ort: Forserum

Information om firandet av 100-årsjubileet i Mandello del Lario

Inlägg av Jörgen »

Jag hade en tro om att Svenska Moto Guzzi Klubben skulle nämna eller informera något om Moto Guzzi's 100-årsjubileum och firandet av jubileet i Mandello del Lario. Mycket märkligt att det är helt dött om detta!
Det borde väl vara lämpligt att Guzzi Klubben hade en kategori om jubileet på detta forum.

Offentligt annonserat är att 100-årsjubileet kommer att uppmärksammas och firas i Genua från 14 till 16 maj 2021.
https://www.giorgioparodi.it/index.php/it/

Min förhoppning är att information om jubileet ska landa i denna tråd.
Allt som på något sätt har att göra med jubileet kan så klart tas upp här (tex. samåkning).

Jag skrev i Rune S's tråd med förfrågan om info men känner mig som en trådkapare då hans tråd handlar om boende. En av anledningarna till att jag jagar info är i och för sig att jag vill veta vilka dagar jag ska ordna övernattning i samband med jubileumsfirandet. Jag vill inte boka boende slumpmässigt. Lite varstans påstås att festen är vid veckoslutet vecka 36 men än så länge verkar det inte finnas något officiellt datum. Rune skrev i sin tråd Har sett amerikanska medlemmar på Facebook/ Stelvio riders som fått bekräftelse på att 9-11/9 gäller. TLM i Holland har oxå arrangerat en gruppresa till Mandello samma datum. Andra helgen i september är, såvitt jag vet, lite av en tradition för firanden. Känns lite som "min kusins svågers mammas jobbarkompis brorsa.." :mrgreen: Ingen skit på dig Rune :wink:

Häromdagen fick jag information från en säker källa att firandet i Mandello EJ kommer hållas vid de tidpunkter (v.36, 9-12/9) som figurerar lite här och där!
Malmen68
UppKomling
Inlägg: 10
Blev medlem: 16 feb 2018, 11:51
Mina motorcyklar: Audace 1400 - 15
Ort: Stockholm

Re: Information om firandet av 100-årsjubileet i Mandello del Lario

Inlägg av Malmen68 »

Om det inte är 9-12 sep när är det då?
Stephan Grahn
UppKomling
Inlägg: 19
Blev medlem: 26 feb 2012, 18:43
Mina motorcyklar: SP III -89
SP III -89
750 NTX -92

Re: Information om firandet av 100-årsjubileet i Mandello del Lario

Inlägg av Stephan Grahn »

Hej. Detta finns publicerat på vår Facebooksida:

Det är taget från lokaltidningen Lecconitizie.com

https://lecconotizie.com/societa/mandel ... entenario/

6-12 settembre 2021 sono le date definitive del Motoraduno Internazionale Città della Moto Guzzi del centenario, durante le quali Mandello come di consueto tornerà ad essere il richiamo naturale ed irresistibile per ogni Guzzista che, come un rabdomante alla ricerca dell’acqua, volgerà il manubrio della propria Moto Guzzi di ogni età ed epoca verso quella riva del lago di Como che l’ha vista nascere e dove si concentreranno i festeggiamenti.

Översatt av Google:
6-12 september 2021 är de slutgiltiga datumen för Centenary International Motorcycle Rally City of Moto Guzzi, under vilken Mandello som vanligt återgår till att vara den naturliga och oemotståndliga attraktionen för varje Guzzi-ryttare som, som en spådomare på jakt efter vatten, kommer att vända styret på din Moto Guzzi i alla åldrar och era mot den stranden av Comosjön som såg den född och där firandet kommer att koncentreras.

Hoppas detta stämmer för då har jag bokat boende.

Stephan Grahn
Användarvisningsbild
Jörgen
GuzziFanatisk
Inlägg: 181
Blev medlem: 06 aug 2011, 11:13
Mina motorcyklar: Moto Guzzi V11 Sport Ballabio -04 (såld)
V85 TT -20
Honda VTR 1000 F -06
Ort: Forserum

Re: Information om firandet av 100-årsjubileet i Mandello del Lario

Inlägg av Jörgen »

Nu informerar Moto Guzzi officiellt att firandet i Mandello del Lario kommer att hållas 9-12 september 2021!

Information om jubileumsaktiviteterna kommer tydligen att släppas den 15 mars!

https://www.motoguzzi.com/en_EN/1921-20 ... yXNEFnahW0

Min "säkra källa", sekreteraren Slobodan Majstorovic i Moto Guzzi World Club, informerade mig om att firandet skall vara tredje veckan i september ( v. 37). Det förvånar mig att han ej har haft bättre vetskap!
Jag ber om ursäkt ifall jag skapat oro hos någon som läst mitt tidigare inlägg.

Mvh Jörgen
Användarvisningsbild
geguzzi
Distriktsombud 1 (Skåne)
Inlägg: 1245
Blev medlem: 17 sep 2008, 20:28
Mina motorcyklar: GA:Hojar: Cresentcompakt 50cc med trim, HD 125cc Cagiva, Jawa 125cc, HD 1200FLH, Suzuki GT550 sprängde motor, Honda CB900 Bol d`or, CX500 custom , riktiga hojar LM1000 llll, California ll, Moto Guzzi Quota 1000, California lll, V75 Strada och nu Stelvio NTX
Ort: Billesholm

Re: Information om firandet av 100-årsjubileet i Mandello del Lario

Inlägg av geguzzi »

Hej

det börjar närma sig hoppas inte fotbolls corona slår ut hela EU nu då blir det nog kört.
man får inte campa i parken längre.....
går att boka tält plats på fotbolsplan som en flykting.
Madello visst fått en ny borgmästare förrra året eller är det säkerhetan som funkat så länge jag varit i mandello min första gång var 1989.
jag planerar åka i slutat av agusti är planen.
skickat mail om plats på flyktingläger men få se om man får plats annars hittar vi väl någon rondell att sov vid

geguzzi
Region SYD, Ny inflyttad, Förvirrad.
Användarvisningsbild
geguzzi
Distriktsombud 1 (Skåne)
Inlägg: 1245
Blev medlem: 17 sep 2008, 20:28
Mina motorcyklar: GA:Hojar: Cresentcompakt 50cc med trim, HD 125cc Cagiva, Jawa 125cc, HD 1200FLH, Suzuki GT550 sprängde motor, Honda CB900 Bol d`or, CX500 custom , riktiga hojar LM1000 llll, California ll, Moto Guzzi Quota 1000, California lll, V75 Strada och nu Stelvio NTX
Ort: Billesholm

Re: Information om firandet av 100-årsjubileet i Mandello del Lario

Inlägg av geguzzi »

Då har jag bokat tält på fotbolls plan 5 nätter nu är det nära :mrgreen:då har man sovplats bara ta med en trapp och ha i tältet om väder med regn slår till :wink: eller som sol skydd :D

geguzzi
Region SYD, Ny inflyttad, Förvirrad.
Användarvisningsbild
Jörgen
GuzziFanatisk
Inlägg: 181
Blev medlem: 06 aug 2011, 11:13
Mina motorcyklar: Moto Guzzi V11 Sport Ballabio -04 (såld)
V85 TT -20
Honda VTR 1000 F -06
Ort: Forserum

Re: Information om firandet av 100-årsjubileet i Mandello del Lario

Inlägg av Jörgen »

Jovisst, nog känns det att äventyret närmar sig :)
Jag lämnar Sverige måndag den 6/9 och ankommer Italien torsdag den 9/9.

Min rutt till Italien ser i stora drag ut såhär:
Kiel-Fulda 500 km (Tyskland)
Fulda-Prutz 490 km (Tyskland-Österrike)
Prutz-Mandello del Lario 220 km (Österrike-Italien)

Turen går via Stelvio. Jag kommer ha min bas i Valbrona, som ligger 27 km från Mandello del Lario. Där kommer jag stanna tills måndag den 13/9, och sedan fortsätta äventyret vidare söderut till Misano Adriatico. Dit kommer jag torsdag den 16/9. I Misano ska jag titta på MotoGp - Gran Premio Octo di San Marino e della Riviera di Rimini. Måndag den 20/9 styr jag norrut igen. Färdvägen hem kommer bli improviserad.
Användarvisningsbild
geguzzi
Distriktsombud 1 (Skåne)
Inlägg: 1245
Blev medlem: 17 sep 2008, 20:28
Mina motorcyklar: GA:Hojar: Cresentcompakt 50cc med trim, HD 125cc Cagiva, Jawa 125cc, HD 1200FLH, Suzuki GT550 sprängde motor, Honda CB900 Bol d`or, CX500 custom , riktiga hojar LM1000 llll, California ll, Moto Guzzi Quota 1000, California lll, V75 Strada och nu Stelvio NTX
Ort: Billesholm

Re: Information om firandet av 100-årsjubileet i Mandello del Lario

Inlägg av geguzzi »

själv inte bestämt riktigt när jag åker blir vecka 35 och blir Belgium, Frankrike, Swiss, ev förbi dottern på nervägen då blir det Holland först, skönt med igen stress :mrgreen:
bara kommar ner i tid och jag förstod så kommer jag tidigare kan jag boka flera dagar opå tältplatsen.
vi har en whatsapp som vi kan andvända för ses där annars ha träffen vid fotän.

geguzzi
Göran
072-7370072
Jörgen skrev:
27 jul 2021, 18:12
Jovisst, nog känns det att äventyret närmar sig :)
Jag lämnar Sverige måndag den 6/9 och ankommer Italien torsdag den 9/9.

Min rutt till Italien ser i stora drag ut såhär:
Kiel-Fulda 500 km (Tyskland)
Fulda-Prutz 490 km (Tyskland-Österrike)
Prutz-Mandello del Lario 220 km (Österrike-Italien)

Turen går via Stelvio. Jag kommer ha min bas i Valbrona, som ligger 27 km från Mandello del Lario. Där kommer jag stanna tills måndag den 13/9, och sedan fortsätta äventyret vidare söderut till Misano Adriatico. Dit kommer jag torsdag den 16/9. I Misano ska jag titta på MotoGp - Gran Premio Octo di San Marino e della Riviera di Rimini. Måndag den 20/9 styr jag norrut igen. Färdvägen hem kommer bli improviserad.
Region SYD, Ny inflyttad, Förvirrad.
bluebike
GuzziFanatisk
Inlägg: 154
Blev medlem: 31 okt 2013, 18:15
Mina motorcyklar: sp3, california 1100

Re: Information om firandet av 100-årsjubileet i Mandello del Lario

Inlägg av bluebike »

fick höra från tyskland att firandet är flyttat till nästa år,stämmer det?
Användarvisningsbild
Jörgen
GuzziFanatisk
Inlägg: 181
Blev medlem: 06 aug 2011, 11:13
Mina motorcyklar: Moto Guzzi V11 Sport Ballabio -04 (såld)
V85 TT -20
Honda VTR 1000 F -06
Ort: Forserum

Re: Information om firandet av 100-årsjubileet i Mandello del Lario

Inlägg av Jörgen »

Ja, det är verkligen så att firandet är inställt!!

Jag blir uppriktigt ledsen och besviken.. :cry: :cry: :cry:

Moto Guzzi's hemsida:
https://www.motoguzzi.com/en_EN/moto-gu ... /gmg-2022/
Användarvisningsbild
geguzzi
Distriktsombud 1 (Skåne)
Inlägg: 1245
Blev medlem: 17 sep 2008, 20:28
Mina motorcyklar: GA:Hojar: Cresentcompakt 50cc med trim, HD 125cc Cagiva, Jawa 125cc, HD 1200FLH, Suzuki GT550 sprängde motor, Honda CB900 Bol d`or, CX500 custom , riktiga hojar LM1000 llll, California ll, Moto Guzzi Quota 1000, California lll, V75 Strada och nu Stelvio NTX
Ort: Billesholm

Re: Information om firandet av 100-årsjubileet i Mandello del Lario

Inlägg av geguzzi »

Tråkigt bara hålla ut till nästa år :( har semster ändå kankse åker ner och tittar in på och foto vid porten i år.

geguzzi
Jörgen skrev:
31 jul 2021, 18:36
Ja, det är verkligen så att firandet är inställt!!

Jag blir uppriktigt ledsen och besviken.. :cry: :cry: :cry:

Moto Guzzi's hemsida:
https://www.motoguzzi.com/en_EN/moto-gu ... /gmg-2022/
Region SYD, Ny inflyttad, Förvirrad.
Användarvisningsbild
Jörgen
GuzziFanatisk
Inlägg: 181
Blev medlem: 06 aug 2011, 11:13
Mina motorcyklar: Moto Guzzi V11 Sport Ballabio -04 (såld)
V85 TT -20
Honda VTR 1000 F -06
Ort: Forserum

Re: Information om firandet av 100-årsjubileet i Mandello del Lario

Inlägg av Jörgen »

geguzzi skrev:
01 aug 2021, 16:40
Tråkigt bara hålla ut till nästa år :( har semster ändå kankse åker ner och tittar in på och foto vid porten i år.
Bortsett från jubileumsfirandet, kommer jag genomföra resan till Italien som planerat.
Behåller troligtvis hotellet i Valbrona, och kommer göra dagsutflykter därifrån, tills jag på måndagen fortsätter resan till Misano Adriatico.

Är det någon mer än jag som kommer att åka till Mandello del Lario vecka 36?
Användarvisningsbild
geguzzi
Distriktsombud 1 (Skåne)
Inlägg: 1245
Blev medlem: 17 sep 2008, 20:28
Mina motorcyklar: GA:Hojar: Cresentcompakt 50cc med trim, HD 125cc Cagiva, Jawa 125cc, HD 1200FLH, Suzuki GT550 sprängde motor, Honda CB900 Bol d`or, CX500 custom , riktiga hojar LM1000 llll, California ll, Moto Guzzi Quota 1000, California lll, V75 Strada och nu Stelvio NTX
Ort: Billesholm

Re: Information om firandet av 100-årsjubileet i Mandello del Lario

Inlägg av geguzzi »

Jag åker nog ner med får vänta några dagar till allt är planerat, åker till Belgium, Frankrike, Swiss, sen italjen är det tänkt.
gå med i Whatupp gruppen, skicka sms till mig så lägger jag till dig kanske kan träffas där nere
åker nog ner till Danmark på 3/9 lördag ev. fredag och tittar på MC/bil Bella italja och ev nyborg bryggeri på lördagen
sen har jag ingen tidsplan blir nog lite kortare resa.

geguzzi
Jörgen skrev:
20 aug 2021, 07:52
geguzzi skrev:
01 aug 2021, 16:40
Tråkigt bara hålla ut till nästa år :( har semster ändå kankse åker ner och tittar in på och foto vid porten i år.
Bortsett från jubileumsfirandet, kommer jag genomföra resan till Italien som planerat.
Behåller troligtvis hotellet i Valbrona, och kommer göra dagsutflykter därifrån, tills jag på måndagen fortsätter resan till Misano Adriatico.

Är det någon mer än jag som kommer att åka till Mandello del Lario vecka 36?
Region SYD, Ny inflyttad, Förvirrad.
Användarvisningsbild
Jörgen
GuzziFanatisk
Inlägg: 181
Blev medlem: 06 aug 2011, 11:13
Mina motorcyklar: Moto Guzzi V11 Sport Ballabio -04 (såld)
V85 TT -20
Honda VTR 1000 F -06
Ort: Forserum

Re: Information om firandet av 100-årsjubileet i Mandello del Lario

Inlägg av Jörgen »

Det verkar, trots allt, som att det kommer vara visst firande av jubileet i Mandello del Lario vecka 36!! :D :D :D

Kika på denna länk:
https://lecconotizie.com/societa/mandel ... RwVU7NzzJM

Jag tror att uppslutningen av Guzzistis (med sina hojar) kommer vara omfattande i staden och området denna vecka :)
hassew
Distriktsombud 6 (Östergötland)
Inlägg: 618
Blev medlem: 16 jan 2008, 18:37
Mina motorcyklar: Nuovo Falcone 1971
1000 SP NT 1981

Stelvio NTX 2015

Re: Information om firandet av 100-årsjubileet i Mandello del Lario

Inlägg av hassew »

Kul! Hoppas bara att det inte blir ett superspridarevent, som Sturgis i USA blev.
Håll avstånd! Även efter att ölen har försämrat omdömet. :shock: :roll:
Skriv svar