California Special Sport 2002 ??

Tips & råd om vad man ska tänka på vid affärer

Moderator: Moderatorer

Mikko
Guzzifantast
Inlägg: 74
Blev medlem: 14 jul 2008, 10:20
Mina motorcyklar: Kawasaki Estrella -96
Ducati Pantah 600
Ducati 750 Paso
Moto Guzzi California II -87
Ort: Norrköping

California Special Sport 2002 ??

Inlägg av Mikko »

Någon som har en susning om vad en California Special Sport från 2002 kan ha för värde?
Den har små väskor, ruta, Mistraldämpare och har gått 2.200 mil.
Enligt uppgift ska den ha sålts av GuzziCenter i Stockholm till förre ägaren.

Det vimlar ju inte av hojar att jämföra med om man säger så. :wink:

Ska ner och kika på den i morgon kväll. Får se om det kan vara något att byta mot min Ducati ST2.

hälsn
Mikko

PS. Ja, guzziträffar har denna inverkan på mig :wink: DS.
Mikko
Guzzifantast
Inlägg: 74
Blev medlem: 14 jul 2008, 10:20
Mina motorcyklar: Kawasaki Estrella -96
Ducati Pantah 600
Ducati 750 Paso
Moto Guzzi California II -87
Ort: Norrköping

Re: California Special Sport 2002 ??

Inlägg av Mikko »

Så, nu har jag provkört hojen ifråga, men jag blev lite konfunderad.

När jag kör Anjas Imola och V50 så blir motorgången mycket lugnare och mjukare uppåt 5000 varv. Det är som att allting i motorn lirar då.

På den här California Sporten så vibrerade det nå gruvsamt i handtag och fotpinnar vid 5000. Inte alls samma känsla alltså. Turbulensen bakom rutan som satt på hjälpte väl inte heller precis.

Ska det vara så? för att använda ett Sverker-uttryck.

hälsn
Mikko
Användarvisningsbild
ani
Guzzifantast
Inlägg: 73
Blev medlem: 17 aug 2009, 08:40
Mina motorcyklar: V11 Sport -01
Fazer 600 -99
Ort: Bunkeflostrand

Re: California Special Sport 2002 ??

Inlägg av ani »

Jag har ett väldigt begränsat testurval (1), men upplever samma fenomen på min V11 som väl har i allt väsentligt samma motor som en jämnårig cali. Den funkar bra och vibrationsfritt (är fel ord när det är en Guzzi vi talar om, men ni förstår förh. vad jag menar) upp till drygt 90 km/h. Mellan 90 och 120 finns irriterande vibrationer i både handtag och fotpinnar, över 120 lugnar det ner sig lite igen men åas blåser det så j*vligt när det börjar gå fort ;-)

Så, antingen har dessa två motorer likartade syndrom, eller så är det såhär på alla välfungerande 1100?

/Anders
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: California Special Sport 2002 ??

Inlägg av Nicke »

När man väl blivit Guzziskadad är det ju inte så värst ofta man kör på 5000 rpm, åtminstone inte på bigblockarna.
Mår själv lite lätt illa när jag kör Ntx 650:n och därför tvingas upp på de hiskeliga varvtalen. :?

Skönt att höra att du äntligen börjar finna dig tillrätta i livet... :)
Ciao / Ne
Skriv svar