Prisfråga

Tips & råd om vad man ska tänka på vid affärer

Moderator: Moderatorer

t80196
Nykomling
Inlägg: 1
Blev medlem: 17 apr 2007, 12:18

Prisfråga

Inlägg av t80196 »

Skall eventuellt köpa en Moto Guzzi 850 Le Mans III årsmodell 1983, vet inte så mycket om skick, men enligt uppgift är den fin, har dock stått still några år.

Vad är ett rimligt pris att betala??
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Plenty Pekunas...

Inlägg av Nicke »

Hej!
Är skicket fint kan den nog kosta mer än den gjorde som ny (42.000:-) Men kanske har du sån tur som jag som betalade 28 för en som endast haft en ägare som dessutom bara kört 2800 mil. Då ingick även ett Moto Biscaya kåp och sadelkitt + packväskor två olika pakethållare, 2-1 system, tankväska, Öhlinare och ett skinnställ + hjälm.
(Nu skäms jag nästan att jag först inte tänkte betala mer än 25´)

Men men, även om det skulle kosta en slant så kan du vara säker på att det smakar därefter, det är trots allt en av de vackraste tvåhjulingar som faktiskt gjorts och som dessutom tål mer än att tittas på....

Lycka till / Ne :roll:
Ciao / Ne
janne.petersson

Inlägg av janne.petersson »

Hej

Jag kör nomalt en strokad HD men har plockat ner den för ombyggnad.
Jag gick och köpte mig en cafe´stukad Lemans 3 - 83:a för 32.000 spänn för att ha och halka runt på medans jag bygger.Du får en mycket rolig hoj för små pengar som även sticker ut om du gör den lite personlig. Jag kan stakt rekomendera dig att köpa . Mvh // Janne BENGALOS MC UDDEVALLA
Skriv svar