Sadla upp för färd mot den norraste kanten!!
Nu har jag fått bekräftelse på att det blir en häftig sommarträff för oss Guzzigrenslare upp i Alta denna sommar.
Alla ni som varit på denna sommars träffar känner ju redan känner till detta.
Datumet är också spikat, men jag återkommer med det inom kort.
Många av deltagarna från förra sommarens NGzz007, har långt gångna planer på att ta sig upp till våra hypertrevliga Norska vänner. Det har pratats om olika varianter. De tuffaste kör självklart hoj hela vägen, men som jag förstått har några pratat om att ta Hurtigrutten i den ena riktningen, och därmed tvingas köpa "mammabyxtillsats" till skinnställen.
Någon har till och med luftat sina funderingar på att köpa en lastbil för detta, men det ska vi bara prata tyst om...
Hur som helst ingår självklart en tur till Nordkap i samband med träffen. (ca. 50 mil t&r).
Förra årets "hemliga" träffplats kommer att vara öppen för en "GuzziProlog", veckan innan träffen. Det innebär att alla de som vill samla kraft innan de sista femtio milen över taigan, kan stanna till någon eller några dagar för lite "landskampsträning", innan vi gemensamt anträder den sista etappen in i Nordmännens rike.
Mer info kommer självklart både i Giornale och i denna tråd.
Så goa Guzzifolket, sätt nu igång att planera och att framföra budskapet till omgivningen ("chefen") i så god och säker tid som möjligt...