Vårträffen

Information om b.l.a. vår- och höstträffarna

Moderator: Moderatorer

Guzzikjelle
Kassör & Medlemsregistrator
Inlägg: 1201
Blev medlem: 01 apr 2007, 19:18
Mina motorcyklar: Mina olika Guzziss V50 -78-84 850 T5 -84-97 V10 Centaruro -97-2006 Griso 1100 -06--- NTX 750 1990 numera V85 TT Övriga får väl inte nämnas?
Ort: Österbymo

Vårträffen

Inlägg av Guzzikjelle »

Hur många är på väg från Tokholm?? Kjelle o Björne åker fredag förmiddag vi tar vägen genom Sörmland genar till Askersund o vidare till Bankeryd avfärd Åkersberga cirka 0900 :lol:
Guzzikjelle/Kassör
Medlemregistrator
Användarvisningsbild
Stefanv11sport
GuzziFanatisk
Inlägg: 273
Blev medlem: 12 mar 2007, 12:38
Mina motorcyklar: Började med en Honda DOHC 450-69 sen Yamaha XLV 750- 82 därrefter en Kawasaki GPZ 750- 83 och MG Le Mans 1000-89, MG Le Mans 85 och fn MG V11 Sport-00
Ort: Taby

Re: Vårträffen

Inlägg av Stefanv11sport »

Jag åker vid 11-tiden via Örebro/ Stefan
SMC-medlem V11 Sport-00
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Vårträffen

Inlägg av Nicke »

Vilka musselmaner!!

Är det ingen som har några minnen av hälgens träff att förtälja för oss som inte var närvarande?
Jag är rätt säker på att det är fler än jag som är nyfiken....
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
GuzziKungen
Vice President & Do 12 (Dalarna)
Inlägg: 1619
Blev medlem: 04 sep 2007, 21:48
Mina motorcyklar: MG V11 -02 (Bellezza)
MG Stornello -71(Storne)
Har ägt:
MG California (Fetguzzin)
MG Nevada
Ort: Järfälla

Re: Vårträffen

Inlägg av GuzziKungen »

Nicke skrev:Vilka musselmaner!!

Är det ingen som har några minnen av hälgens träff att förtälja för oss som inte var närvarande?
Jag är rätt säker på att det är fler än jag som är nyfiken....
Tina våran eminente redaktör var där , så det kommer nog en blänkare i tidningen :mrgreen:
Men som klubbens tillfälliga överkucku ,som för den delen bara var där bitvis kan jag väl skvallra lite.
Som bekväm 08 ,så lastade jag in Bellezza,frugan och hunden i bilen för att förena nytta med nöje.
Överraskad blev jag då jag kom fram på Fredag kväll och fick se så pass många glada guzziiter.
Efter att lastat ut Bellezza så åkte vi iväg till hotellet (Sjöåkragården) för incheckning men var
snabbt tillbaka för att kunna snirkla runt bland allt godis (bättre än lösvikt för en 7åring) .
Det tog en bra stund att komma runt ,då man hade många givande diskussioner på vägen.
Dagen efter (Lördan) så åt vi en go hotellfrukost för att sedan ta oss till träffen, där
vi träffade sömndruckna och lite frusna hjältar.
Nu måste jag till jobbet , mer kommer kanske lite senare idag :roll:
Med Vänlig Hälsning
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé
Användarvisningsbild
GuzziKungen
Vice President & Do 12 (Dalarna)
Inlägg: 1619
Blev medlem: 04 sep 2007, 21:48
Mina motorcyklar: MG V11 -02 (Bellezza)
MG Stornello -71(Storne)
Har ägt:
MG California (Fetguzzin)
MG Nevada
Ort: Järfälla

Re: Vårträffen

Inlägg av GuzziKungen »

Fortsättningen.....
Efter att hunnit med ytterligare mingel så var det dags för avfärd (rundturen).
Först så gick turen till Husqvarnas fabriksmuseúm , på vägen dit så hade
Keijo och jag rödljusrejs :lol: :lol: , vårat sett att bjuda på skönsång :oops:
Väldans intressant att få se allt våran gamla trotjänare Husqvarna hade att bjuda på ,
det var allt från köttkvarnar till crosshojar (slående likhet för den som kört cross :shock: ).
Sedan bar det av till traktens högsta berg (redan glömt namnet :oops: ) , där möttes vi av
många nyfikna blickar och jag blev t.o.m ombedd att starta Bellezza då en dam undrade
om hojen lät lika vackert som den såg ut, visst var men gentleman och bjöd på lite sång.
Hon blev så tagen att hon ville höra lite till då jag tänkte stänga av , måste varit ett gott betyg :mrgreen:
På toppen så var det uppdukat med räkmacka eller lax med en underbar utsikt , riktigt fint minsann.
Efter det så återstod inget mer för mig på träffen , framhjulet pekade mot Skara och svärmor för
att efter lite mat fortsätta till 08-land.
Tack arrangörerna ,hoppas att ni hade minst lika trevligt på Lördagkväll :?: :?:
Med Vänlig Hälsning
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé
Skriv svar