Sju vågade livet...

Information om b.l.a. vår- och höstträffarna

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Sju vågade livet...

Inlägg av Nicke »

Hemma igen hela och rena...

Det var sju hårdföra, men icke alls fördömda kvinnor och män som reste längs vägen västerut denna avslutningsdag på NGzz05. Vid 19-tiden kramades vi farväl och vände lyktan åt olika håll i Sjöfallskorset.

Tack alla härliga träffbesökare för att ni förskönat Gällivare med omnejd under denna helg!
Vid lördag lunch fick de övriga gästerna på cafe´Nyfiket se trotoaren smyckad av som mest sexton glänsande Guzzis då vi till kostnaden av ett "Mamma Mia" fick mumsa specialkomponerat och tacknämligt subventionerat "Italienfika".
Solen försökte skina ikapp med mitt glada grin, när jag plötsligt fick för mig att vara förflyttad till en pulserande piazza i Milano.

Om min sommarlediga pluttifikationskörtel lyckats summera det rätt var vi totalt arton stycken som körde Guzzi och trettio som samlades vid lördagens lyxiga tvårätters på Fjällnäs slott.

Nu hoppas jag att så många som möjligt av gästerna delar med sig av sina tankar och upplevelser i nästkommande nummer av Giornale (Presstopp 1:a september).

Själv har jag precis powersnarkat i två timmar och sedan badat bastu. Efter fyra dygn som totalt bjudit på 20 timmars sömn skall det nu bli rätt lätt att acceptera kuddens mjuka invit.

Godnatt Guzziriket Sverige. Åtekommer med lite mer sorterade tankar när jag fått sova några timmar... NGzzzzzzzzzzzzz
Ciao / Ne