Sommarträff i Lappland för Italienvänner - NGzzSEX

Information om b.l.a. vår- och höstträffarna

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Sommarträff i Lappland för Italienvänner - NGzzSEX

Inlägg av Nicke »

Hej och varmt välkomna, både hit och på träff.

En inbjudan till träffen hittar ni på vår hemsida (klicka på klubbemblemet uppe till vänster på denna sida).

En tråd om träffen når ni via denna länk:
http://forum.guzziclub.nu/viewtopic.php?f=22&t=1961

Vi syns väl!?
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Jari
GuzziFanatisk
Inlägg: 415
Blev medlem: 15 mar 2007, 14:28
Mina motorcyklar: V 11 Rosso Corsa 2003
tidigare:
Le Mans 4 -87
750 S-3
o en del risbrännare
O lilla Monkey biken Honda från -79
Ort: Bygdeå

Re: Sommarträff i Lappland för Italienvänner - NGzzSEX

Inlägg av Jari »

Alla som ska norrut. Jag åker gärna med sällskap till Nicke's stora party. Så alla som skall åka uppåt hör av er så vi kan följas tillsammans.
Kan erbjuda även övernattning med "vilt" middag dagen innan. Gott om rum i huset som ligger 5 mil norr om Umeå.
Hasse och Martin i Kolmården vad säger ni?????????. Ni skulle ju åka upp???.
Alla välkomna.

:D :D
Hasse
UppKomling
Inlägg: 24
Blev medlem: 06 maj 2008, 21:45

Re: Sommarträff i Lappland för Italienvänner - NGzzSEX

Inlägg av Hasse »

Tjenare Jari
Det värmer i hjärtat när jag ser din öppna invitation.
Jag hade faktiskt tänkt ta kontakt med dig, för att kolla läget inför träffen.
Jag (ja... det blir "bara" jag...Martin får tyvärr inte ledigt från sitt somarjobb, han får sluta upp till hösträffen istället) planerar att åka från mig torsdag morgon, och jag har ju ca 70-75 mil till Umeå, så det kan väl vara en lämplig trip första dagen (om det är några andra hos dig kan ni väl lyfta av mig från Guzzin...)....sedan blir det ju toppen att ha sällskap upp resten av vägen...!
Ser verkligen fram mot denna trip...antar att nu när det varit så kallt behöver man inget myggstift heller!

Vi hörs/
Hasse
Användarvisningsbild
Jari
GuzziFanatisk
Inlägg: 415
Blev medlem: 15 mar 2007, 14:28
Mina motorcyklar: V 11 Rosso Corsa 2003
tidigare:
Le Mans 4 -87
750 S-3
o en del risbrännare
O lilla Monkey biken Honda från -79
Ort: Bygdeå

Re: Sommarträff i Lappland för Italienvänner - NGzzSEX

Inlägg av Jari »

Hasse skrev:Tjenare Jari
Det värmer i hjärtat när jag ser din öppna invitation.
Jag hade faktiskt tänkt ta kontakt med dig, för att kolla läget inför träffen.
Jag (ja... det blir "bara" jag...Martin får tyvärr inte ledigt från sitt somarjobb, han får sluta upp till hösträffen istället) planerar att åka från mig torsdag morgon, och jag har ju ca 70-75 mil till Umeå, så det kan väl vara en lämplig trip första dagen (om det är några andra hos dig kan ni väl lyfta av mig från Guzzin...)....sedan blir det ju toppen att ha sällskap upp resten av vägen...!
Ser verkligen fram mot denna trip...antar att nu när det varit så kallt behöver man inget myggstift heller!

Vi hörs/
Hasse


Skit kul om du kommer, ursäkta ordspråket. Alla andra är också välkomna. hör av er i tid så jag vet om jag skall ta fram hela eller halva renen för middag. Eller varför inte lite orre med färsk pasta med ädelost sås och lite vino rosso till detta. Måste ju passa som handsken till fina hoj, Hasse.

Myggen har jag utrotat tills dess :D :D :D
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Sommarträff i Lappland för Italienvänner - NGzzSEX

Inlägg av Nicke »

Mmmm, är det ok att ansluta också för oss som kommer norrifrån? :mrgreen:
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Raz
GuzziFanatisk
Inlägg: 1112
Blev medlem: 14 mar 2007, 03:44
Mina motorcyklar: Guzzi
1200 Stelvio NTX '12
Ort: Brottby

Re: Sommarträff i Lappland för Italienvänner - NGzzSEX

Inlägg av Raz »

Jag måste säga åt Janne Stumsner att sluta lägga P-floyd spelningar på NGzz datum :cry:
#2628
Alive and ticking
The world is my dyno!
Användarvisningsbild
Norgecalle
Guzziåkare
Inlägg: 32
Blev medlem: 29 apr 2009, 08:50
Mina motorcyklar: Yamaha XT 125R
Honda Transalp 650
Moto Guzzi Norge 1200GT
Kawasaki 1400 GTR
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Sommarträff i Lappland för Italienvänner - NGzzSEX

Inlägg av Norgecalle »

Hej Jari!
Tack för din trevliga inbjudan. Saker ser ut att börja falla på plats och jag kommer att fara upp mot Gällivare den 1 eller 2 juli. Får man stanna till hos dig på torsdagskvällen så vore det verkligen fint! Avvaktar besked från NorgeAnders som jag hoppas har möjlighet att åka upp också.

Hasse, jag vet inte varifrån du åker, men jag utgår från Stockholm. NorgeAnders ansluter möjligen en bit längre upp. Slå en signal om du vill ha sällskap.

//Calle
Senast redigerad av 1 Norgecalle, redigerad totalt 26 gånger.
Användarvisningsbild
Jari
GuzziFanatisk
Inlägg: 415
Blev medlem: 15 mar 2007, 14:28
Mina motorcyklar: V 11 Rosso Corsa 2003
tidigare:
Le Mans 4 -87
750 S-3
o en del risbrännare
O lilla Monkey biken Honda från -79
Ort: Bygdeå

Re: Sommarträff i Lappland för Italienvänner - NGzzSEX

Inlägg av Jari »

Norgecalle skrev:Tack för din trevliga inbjudan. Saker ser ut att börja falla på plats och jag kommer att fara upp mot Gällivare den 1 eller 2 juli. Får man stanna till hos dig på torsdagskvällen så vore det verkligen fint! Avvaktar besked från NorgeAnders som jag hoppas har möjlighet att åka upp också.
Inga problem det finns gott om utrymme i huset. Vi kan väl höras lite närmare om tider och så om jag skall slakta hela renen eller bara halva till middag. Se till att ni håller middagstiden.

Hasse bor vid Kolmården så han lär väl köra förbi Stockholm.

Ring om det är något ni undrar

Sir Jari 070-5508417 eller 0934-35018
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Sommarträff i Lappland för Italienvänner - NGzzSEX

Inlägg av Nicke »

Vem vet, kanske Hasse kan sno med sig något mer exotiskt att lägga på grillen!? :mrgreen:
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Norgecalle
Guzziåkare
Inlägg: 32
Blev medlem: 29 apr 2009, 08:50
Mina motorcyklar: Yamaha XT 125R
Honda Transalp 650
Moto Guzzi Norge 1200GT
Kawasaki 1400 GTR
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Sommarträff i Lappland för Italienvänner - NGzzSEX

Inlägg av Norgecalle »

Precis, men oavsett gnu eller ren så blir det bra. Jag slår dig en signal Jari i början på nästa vecka så kan vi stämma av klockslag m.m.

//Calle
Hasse
UppKomling
Inlägg: 24
Blev medlem: 06 maj 2008, 21:45

Re: Sommarträff i Lappland för Italienvänner - NGzzSEX

Inlägg av Hasse »

Tjenare Jari & Calle,
Som sagt, ser fram mot att ställa kosan norrut.
Jag har planerat att åka torsdag (2/7) morgon (utan att riktigt ha finplanerat routen) vid 7tiden. Jag har 78mil till Luleå enl mapquest, + ytterligare 5 till Jari. Rent spontant borde jag vara uppe till 18/19 tiden (vad säger ni Jari/nicke..ni körde ju omvönd sträcka förra året??).
Calle..hur har du planerat tidsmässigt?? - Vi kan väl komma överens om lämplig mötesplats,
Hör av dig på: hans_bme@msn.com eller 070 2992349

Jag ska kolla med veten på Kolmården vad som är nyslaktat den dagen...ett par pungråttor eller en delfinfile är ju aldrig fel på grillen...hinner ju möra till sig bra på vägen upp.......annars räcker det nog med en halv Ren Jari (hur gör du föresten när du bara slaktar halva???).....orren hoppar vi nog denna gång (nåt som blivit över i Mitt i Naturen??)

Ha det bra!!/Hasse
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Sommarträff i Lappland för Italienvänner - NGzzSEX

Inlägg av Nicke »

Tjena Hasse.

Öööö.. du menar säkert Umeå. (Skulle vara lite tråkigt för grillmästaren om du passerar menar jag :wink: )

Vi körde sträckan Härjarö - Ume (ca 600 km) på cirka nio timmar vill jag minnas, men då stannade vi och fyllde på Mangojuice och käkade samt diverse andra stopp där vi kände för det.

Njut resan och varmt välkomna till ljuset
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Jari
GuzziFanatisk
Inlägg: 415
Blev medlem: 15 mar 2007, 14:28
Mina motorcyklar: V 11 Rosso Corsa 2003
tidigare:
Le Mans 4 -87
750 S-3
o en del risbrännare
O lilla Monkey biken Honda från -79
Ort: Bygdeå

Re: Sommarträff i Lappland för Italienvänner - NGzzSEX

Inlägg av Jari »

Hasse skrev:Jag har 78mil till Luleå enl mapquest, + ytterligare 5 till Jari.
Orren är en uppstoppad stackare som vi haft som rekvisita så den behöver nog koka till nästa träff i Gällivare. Jag väljer nog renen som bara stått utanför turistbyrån i 5 år, den blir nog mörare. :wink: :wink:

I alla fall så är ni alla välkomna. Norge Calle åker via sin kompis i jämtland och kommer inlandsvägen. Så du får nog åka själv om du inte kan ragga någon på vägen.

Men Hasse glöm inte ta in där det står Bygdeå ca 25 mil före Luleå :D :D :D :D :D :D .
Annars så missar du kalla ölen.
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Sommarträff i Lappland för Italienvänner - NGzzSEX

Inlägg av Nicke »

Somliga kanske rent av startar idag!?

Låt mig då påminna en sista gång er som inte är vana vid renarnas erratiska beteende:

Nu när det är varmt ligger de iofs. mer stilla i utanför vägrenen och inväntar bättre ren-väder, men kom ihåg att de är helt opålitliga i sina manövrar längs och tvärs vägen. De kan utan att skämmas springa över vägen för att plötsligt komma på att de ändå kanske trivdes bättre på den andra, eller om de nu tycker det är kul att se nävar som hytter...

Vi syns / Ne
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Norgecalle
Guzziåkare
Inlägg: 32
Blev medlem: 29 apr 2009, 08:50
Mina motorcyklar: Yamaha XT 125R
Honda Transalp 650
Moto Guzzi Norge 1200GT
Kawasaki 1400 GTR
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Norgecalle »

Nicke!
Stort tack för en väldigt fin NGzz-träff! Framför gärna mina komplimanger till resten av familjen. Och tack alla ni andra också för dagarna tillsammans i Gällivare. Anders och jag är nu hemkomna till Stockholm. I tisdags morse stack vi vidare upp via Kiruna och Riksgränsen över till Narvik och ner längs norska kusten till Bodö ungefär. (Ni må tro att norrmännen blev imponerade när de såg vad våra hojar heter! Var det inte rent av lite stolthet man kunde skönja i deras blickar Anders...) Efter några timmars sömn i närheten av Saltström for vi tillbaks över fjällen via Arjeplog och Arvidsjaur ner till Skellefteå. En riktigt fin tur! Torsdagen bjöd däremot på regn och rusk. Från Härnösand ner till Dalarna blåste det tidvis jobbigt mycket, och i Leksand där jag övernattade var det minst sagt blött. Bron över Österdalälven hade mer eller mindre regnat bort påstods det. I vilket falls om helst gick den inte att åka på.

Önskar er alla Lapplandsfarare en fin fortsättning på sommaren!
Bästa hälsningar
Calle
Skriv svar