Sommarträff i Lappland för Italienvänner - NGzzSEX

Information om b.l.a. vår- och höstträffarna

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Sommarträff i Lappland för Italienvänner - NGzzSEX

Inlägg av Nicke »

Så där ja, nu är jag återhämtad nog att göra en kort resumé och uppräkning av personer som är värda stora tack för att NGzzSEX kunde genomföras och bli ett positivt livsminne.

Att anordna en träff i solosadel är självklart ingen enkel uppgift. I år fick jag erfara att det inte blir den minsta gnutta enklare när man har sällskap av en ettåring och en fyraåring… Nåväl, de har varit jättegulliga och snälla, det är jag som varit den griniga emellanåt.

I vårt annonsorgan, veckobladet “Kometen” kunde man veckan innan träffen läsa “ NGzzSEX, Italienvännerna älskar Gällivare!! Träff för sjätte gången, pågår denna helg vid MC-folkets park och på “hemlig” plats i den lappländska storskogen.

Jag kan berätta att kärleken är besvarad, åtminstone om man skall tro dem som så välvilligt ställt upp på olika sätt för att få det hela att bli en så smakfull inrättning som möjligt.

Mille grazie säger jag till:

Ulla &Anders mfl. på kommunens näringslivsenhet för informationsmapparna, Eva & Raimo med personal på Nyfiket för den som alltid smakfulla Italientoasten. Ann-Charlotte & Andreas mfl. På Jysk för taket över huvudet.
Ola med personal på Kometen för annonseringen, Håkan mfl. På Eriksson Center för hjälp med utrustning till Guzzimästerskapen mm. Monica för Guzziquizzin,

Ernie och MMCK för hjälpen ute på klubben, Mats Krigsman för hans målande beskrivning av historien och samhället, Nikkolaus Pittja för berättelserna i Ritsem. Terje och LaMarika för den oumbärliga assistansen under själva träffen.
Patrik & Patrizia för hjälpen med förberedelserna. Magnus för jobbet med träfflådan

Roger från Nordimotor för sponsring och inte minst den heroiska resan för att vi skulle ha möjlighet att testa en Stelvio. Nanny för brödbaket och slutligen ett kärleksfullt tack till Anna för den fantastiska maten, och för att du hade överseende med mitt tunnelbeteende under den sista hektiska veckan.

Stort tack till er alla som föranmälde sig till träffen, ännu större till er som också kom ihåg att avanmäla er när ni fick förhinder.

Ett riktigt, riktigt stort och varmt tack vill jag slutligen rikta till er tappra sadelnötare som deltog vid träffen.
Utan er hade det bara blivit en massa meningslöst jobb, nu blev det en fyradagars festhelg kring vårt intresse som efterlämnar många roliga händelser, möten och minnen att suga på under mörkare, kallare dagar.

/ Nicke
Ciao / Ne
Skriv svar