Jubileumsträffskanonparty :)

Information om b.l.a. vår- och höstträffarna

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
suzzi
GuzziFanatisk
Inlägg: 253
Blev medlem: 23 okt 2008, 09:52
Mina motorcyklar: Moto Guzzi California EV -99, Victoria Swing -56. Typhoon 200cc -53.
Ort: Bro
Kontakt:

Jubileumsträffskanonparty :)

Inlägg av suzzi »

Det var verkligen ett kanonparty och för er som missade det...
er förlust helt klart :mrgreen:

Jag hade ju inte så långt att åka, typ lite över 5 km, så jag åkte ner en sväng på fredagen och minglade lite bland de som anlände. Sov hemma och jobbade lite på lördagsmorgonen innan det var dags för mig och min dotter att skynda oss till den utflykt vi anmält oss till. Vi åkte med på Uppsalaturen på skönt slingriga vägar som även dottern tyckte var roliga. Och allt eftersom jag blev varm i kläderna och kände att dottern hängde med så vågade jag ta ut svängarna lite mer. Men jag är ju fortfarande nybörjare och vinglar i stoppen och segar iväg i korsningar å lite sånt :roll: , men men, det blir nog bra med tiden :mrgreen: Jag ska göra mig nåt ärende till Uppsala snart och köra svängen en gång till, jag tror jag ska ta och köpa mig lite te på tehörnan :wink:

Väl tillbaka till samlingsplatsen så ställdes nästan 50 hojar upp för flygfotografering, dom fick bilda ordet Guzzi och sen ställde vi oss själva som talet 40 under. Jag har sett bilderna och dom blev superbra :lol:
Mer mingel, tipspromenad och middag. Dottern lyckades med konststycket att vinna barnens tipspromenad genom att gissa närmast på antalet muttrar i en glasburk, hon var mycket bättre på det än jag så nästa gång ska jag be henne gissa åt mig också :roll:
Hon vann en jättefin nallebjörn som chichi (stavning?) sytt och en hel del lördagsgodis. God mat hade dom fixat på campingen och kvällen avslutades med ett mycket bra cover-band.
Vi rullade hem de fem kilometerna vid elva-tiden, dottern behövde komma i säng och jag skulle ju upp och jobba. Dottern höll hårt i sin nalle hela vägen hem.

det enda jag har att klaga på är att det inte delades ut något pris för den som hade kortast väg. :roll:

(tillägg. lite bilder också)
http://www.facebook.com/album.php?aid=3 ... f321f70a6f
livet är härligt på två hjul :-) :-) :-)
Användarvisningsbild
Guzzi-Leif
GuzziFanatisk
Inlägg: 581
Blev medlem: 01 aug 2009, 14:52
Mina motorcyklar: Guzzi genom åren: Stornello 125 (1974-76), 850 T3 Calif (1979-80), Calif II (1983-85), 1000 SP II (1985-86 o. 1987-2004!), 1200 Stelvio (2009-13), 1200 Stelvio NTX 2013-?
Ort: Karlstad

Re: Jubileumsträffskanonparty :)

Inlägg av Guzzi-Leif »

Fina bilder och du beskriver träffen så väl att jag ännu mer ångrar min frånvaro ;-)
M339 Leif Gustavsson, leg. tråkmåns i Karlstad
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Jubileumsträffskanonparty :)

Inlägg av Nicke »

Näe, en så´n här träff inträffar kanske högst en gång på typ fyrtio år, så jag skulle också vara sur på den som såg till att jag inte kunde vara med på träffen... :wink:


Nåja Om så där fyrtio år kommer det säkert en ny chans... :roll:
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Raz
GuzziFanatisk
Inlägg: 1112
Blev medlem: 14 mar 2007, 03:44
Mina motorcyklar: Guzzi
1200 Stelvio NTX '12
Ort: Brottby

Re: Jubileumsträffskanonparty :)

Inlägg av Raz »

Nåja, jag tror nog 50-årsjubileumet kommer att bli ännu bättre. Och de nio emellan blir nog inte så tokiga heller för den delen.
#2628
Alive and ticking
The world is my dyno!
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Jubileumsträffskanonparty :)

Inlägg av Nicke »

schsss, jag vill ju att de som missade kalaset skall få våndas lite.
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Anja
GuzziFanatisk
Inlägg: 104
Blev medlem: 14 jul 2008, 14:03
Mina motorcyklar: v35 Imola från 1983
v50 III från 1981
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Jubileumsträffskanonparty :)

Inlägg av Anja »

Ville bara säga .... ett stort TACK för en kanon-helg! Ska posta lite bilder på Facebook-sidan ikväll. Fast, om någon av er känner för det, så tvek inte att dela några av era bilder där också, så att folk i hela Europa kan se hur trevlig vi har haft det!

Gör så här:
-Gå in på http://www.facebook.com/motoguzziclub.se
-Gå till "Photos"
-tryck på knappen "create a photo album"
och sedan följ instruktioner där (Ge albumet ett namn, och en beskrivning om ni vill - och ladda upp bilder.)

Skulle det krångla på något sätt, så hjälper jag gärna. Alltihop har vi nu 111 vänner på Svenska Guzziklubbens FB-sida.

Så jätteskönt att har fått ser så många av er igen! Ser fram emot nästa träff! :D
For others there is therapy, for us there are Guzzis.
Användarvisningsbild
suzzi
GuzziFanatisk
Inlägg: 253
Blev medlem: 23 okt 2008, 09:52
Mina motorcyklar: Moto Guzzi California EV -99, Victoria Swing -56. Typhoon 200cc -53.
Ort: Bro
Kontakt:

Re: Jubileumsträffskanonparty :)

Inlägg av suzzi »

någon "create a photo album" hittar jag inte :?


...tillägg,
jag lyckades få dit mina bilder ändå
livet är härligt på två hjul :-) :-) :-)
Användarvisningsbild
Anja
GuzziFanatisk
Inlägg: 104
Blev medlem: 14 jul 2008, 14:03
Mina motorcyklar: v35 Imola från 1983
v50 III från 1981
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Jubileumsträffskanonparty :)

Inlägg av Anja »

Oki, men det ser bra ut, Suzzi, stort tack!

Jag gjorde som du nu, laddade upp de på min sida och klistrade länk till albumet in på Guzzi-sidan. Verkar vara enklast om någon annan skulle vilja göra detsamma ;) .
For others there is therapy, for us there are Guzzis.
Micke S
Guzzifantast
Inlägg: 53
Blev medlem: 09 maj 2008, 08:29
Mina motorcyklar: V11 Sport
Tidigare
750S3, 1100Sport, V11Sport mm mm
Ort: Åkersberga

Re: Jubileumsträffskanonparty :)

Inlägg av Micke S »

Hade bara möjlighet att vara med på lördan, men vilken lördag ! Kanonväder och Guzzi vart man än vände blicken.
En väl rekad Uppsala tur (bra jobbat Raz&Robban) i bra tempo så man fick andvända alla 6 växlarna på V11:an :wink: med en härlig lunch i trevligt sällskap.
Tack alla som gjorde jobbet !
/ Micke
Användarvisningsbild
franssos
GuzziFanatisk
Inlägg: 377
Blev medlem: 22 dec 2007, 02:50
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Vintage-07
Moto Guzzi Nevada -03
Moto Guzzi Bellagio-13
Ort: varberg

Re: Jubileumsträffskanonparty :)

Inlägg av franssos »

Vi är väldigt nöjda med träffen och har haft det jätte trevligt.Hela träffen var väl ordnat ,ett stor tack för er som ansvarade för att kalaset blev ett minne för livet.
Mona/Patrick från Halland
Guzzi Vintage-07 Guzzi Nevada-03 Guzzi Bellagio-13 .... in Guzzi we trust....
Användarvisningsbild
Anja
GuzziFanatisk
Inlägg: 104
Blev medlem: 14 jul 2008, 14:03
Mina motorcyklar: v35 Imola från 1983
v50 III från 1981
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Jubileumsträffskanonparty :)

Inlägg av Anja »

Hej! Det regnar fortfarande in lite gratulationer!

Jag är ju också medlem i gruppen "Moto Guzzi Enthusiasts" på LinkedIn.com . Några kontorshästar bland er (liksom jag och Oliver Scheibling) kanske känner det här business-nätverk online eller är även med på den.

Förstås postade jag tråden om Guzzi-festen där igen förre fredag, och så fanns två fina gratulationer som jag ville dela med er:

Andy Yelds • That's Great Anja! Enjoy the birthday celebrations and be safe.

Goffredo Puccetti •
40 years! That's a serious anniversary! Congratulations and happy birthday! All the best to the Moto Guzzi Enthusiasts' community of Sweden!

Känns riktig bra, tycker jag!
For others there is therapy, for us there are Guzzis.
Användarvisningsbild
GuzziKungen
Vice President & Do 12 (Dalarna)
Inlägg: 1619
Blev medlem: 04 sep 2007, 21:48
Mina motorcyklar: MG V11 -02 (Bellezza)
MG Stornello -71(Storne)
Har ägt:
MG California (Fetguzzin)
MG Nevada
Ort: Järfälla

Re: Jubileumsträffskanonparty :)

Inlägg av GuzziKungen »

Gott att höra Anja :D
Tack till er allesammans som kom och gästa oss ,utan er hade allt jobb varit förgäves.
Med Vänlig Hälsning
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé
Användarvisningsbild
Anja
GuzziFanatisk
Inlägg: 104
Blev medlem: 14 jul 2008, 14:03
Mina motorcyklar: v35 Imola från 1983
v50 III från 1981
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Jubileumsträffskanonparty :)

Inlägg av Anja »

.... och fyra stycken till via LinkedIn bara igår - ni som är med på Linkedin kan kolla här direkt:
http://www.linkedin.com/groups?mostPopular=&gid=63625

Annars se här:

Finland:
Arto Kylmanen • Thumbs up from me too! You sure were pioneers in Guzzi Clubbing. And it's delighthning to hear Club is alive and kicking well. I wish you all many happy years with Guzzi!

Italien:
Pasquale Marzillo • Happy birthday! :-)))))

Marco Sacco • 40 years are really a long time, happy birthday!

Gianluca A Arena • nice! happy birthday from all members of my "young" group :-)))
For others there is therapy, for us there are Guzzis.
GuzziMari
Guzzifantast
Inlägg: 58
Blev medlem: 29 aug 2010, 16:37
Mina motorcyklar: 850 T

Re: Jubileumsträffskanonparty :)

Inlägg av GuzziMari »

[quote="suzzi"]Det var verkligen ett kanonparty och för er som missade det...

Hej!
Roligt att du lagt ut bilderna, vi hade jättekul när vi upptäckte oss själva bland bilderna :-)
Jag och mina ungar hade en jättehärlig helg! Mycket mat och många skratt! Toppen!
Glada hälsningar
GuzziMari
Användarvisningsbild
geguzzi
Distriktsombud 1 (Skåne)
Inlägg: 1245
Blev medlem: 17 sep 2008, 20:28
Mina motorcyklar: GA:Hojar: Cresentcompakt 50cc med trim, HD 125cc Cagiva, Jawa 125cc, HD 1200FLH, Suzuki GT550 sprängde motor, Honda CB900 Bol d`or, CX500 custom , riktiga hojar LM1000 llll, California ll, Moto Guzzi Quota 1000, California lll, V75 Strada och nu Stelvio NTX
Ort: Billesholm

Re: Jubileumsträffskanonparty :)

Inlägg av geguzzi »

Det var verkligen ett kanonparty och för er som missade det...otur för er :roll:

själv så förkyld jag mig och det sitter kvar lite fortfarnde men vad gör det efter en sån träff
Tack alla som var där ch alla andra.
/Geguzzi
Region SYD, Ny inflyttad, Förvirrad.
Skriv svar