Hastig avfärd

Information om b.l.a. vår- och höstträffarna

Moderator: Moderatorer

musse
GuzziFanatisk
Inlägg: 125
Blev medlem: 10 maj 2007, 05:45
Mina motorcyklar: MG V850-T5-84,,NSU Superlux-56,HVA Populär-58,MG V85 TT Speciale.Crescent Skoterett 64
Ort: Vetlanda

Hastig avfärd

Inlägg av musse »

hej .Får väl börja med att be om ursäkt för min brådskande avfärd från jubileumsträffen .Jag hann ju inte ens tacka de som organiserat och ordnat med allt så att det blev en sådan superträff.Tack alla inblandade som gjorde det möjligt ni har all heder av genomföandet av denna träff.Min snabba avresa på söndagen kom sig av att jag fick ett tråkigt meddelande av Nicke på lördagskvällen.På väg till träffen hade Magnus och min dotter Christel råkat ut för en olycka och låg på sjukhus
båda två.Det visade sig när jag kom hem att de låg på Eksjö sjukhus endast 3 mil hemifrån så jag kunde besöka dem redan på söndag eftermiddag och ta med endel prylar som de behövde.Det som hade hänt var att utanför Tranås hade de kört på något som låg på vägen som de inte såg fick ett wobbel och gick i diket.tur i oturen var att ett militär fordon låg före dom på vägen och såg vad som hände så vände direkt och kallade samtidigt på ambulans.Tyvärr blev de allvrligt skadade båda två.Magnus fick frakturer på båda axlarna ett överarmsbrott nyckelbensbrott och en blödning på ena lungan.Christel bröt bäckenet och 2 spinalutskott i ryggen.Ingen av skadorna är desbättre livshotande och skal förmodligen inte ge några allvrliga men i framtiden.Det blir dock en lång konvalesens för båda två.När detta skrivs 9/10 har de båda två fått komma hem från sjukhuset men är ganksa handikappade och har vädigt mycke värk.Läkningen kommer att ta lång tid men de är båda vid gott mod och hälsar till er alla och beklagar attde missade träffen.En en gång tack till er alla som denna träff möjlig.Med de bästa hälsningar. MUSSE.(T-5 FOREVER).
T-5 Forewer
Användarvisningsbild
Tobbe
GuzziFanatisk
Inlägg: 2016
Blev medlem: 12 mar 2007, 16:33
Mina motorcyklar: Garaget:
- MG Griso 8V -13
- MG V10 Centauro -99
- MG Dingo sport -64
Sålda:
- MG Nevada Club -97
- MG Griso 1100 cc -06
Ort: Skälby

Re: Hastig avfärd

Inlägg av Tobbe »

Usch, sånt där är alltid tråkigt att läsa/höra :cry:

Skönt ändå att modet är på topp och att framtidsutsikterna är ljusa :D

Hälsa dom så gott!
Med vänlig hälsning!
//Tobbe J
Användarvisningsbild
GuzziKungen
Vice President & Do 12 (Dalarna)
Inlägg: 1619
Blev medlem: 04 sep 2007, 21:48
Mina motorcyklar: MG V11 -02 (Bellezza)
MG Stornello -71(Storne)
Har ägt:
MG California (Fetguzzin)
MG Nevada
Ort: Järfälla

Re: Hastig avfärd

Inlägg av GuzziKungen »

Tråkigt när det händer, hoppas att rehab går bra :roll:
Med Vänlig Hälsning
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé
Guzzikjelle
Kassör & Medlemsregistrator
Inlägg: 1201
Blev medlem: 01 apr 2007, 19:18
Mina motorcyklar: Mina olika Guzziss V50 -78-84 850 T5 -84-97 V10 Centaruro -97-2006 Griso 1100 -06--- NTX 750 1990 numera V85 TT Övriga får väl inte nämnas?
Ort: Österbymo

Re: Hastig avfärd

Inlägg av Guzzikjelle »

Krya på er hälningar från Åkersberga
Kjelle o Chichi
Guzzikjelle/Kassör
Medlemregistrator
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Hastig avfärd

Inlägg av Nicke »

Skönt att höra att de är vid gott mod trots sina skador.

Du får hälsa dem så gott, många av mina tankar har rört sig kring dig, dem, och hur de mår. Det var verkligt jobbigt att överbringa informationen, speciellt som det blev så som det blev.

Tack för att du rapporterade tillståndet.

Till alla andra säger jag: Kör med huvudet på skaft och med större marginaler, nu börjar tiden då friktionen kan vara oberäknelig, ja till och med obefintlig.
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
geguzzi
Distriktsombud 1 (Skåne)
Inlägg: 1245
Blev medlem: 17 sep 2008, 20:28
Mina motorcyklar: GA:Hojar: Cresentcompakt 50cc med trim, HD 125cc Cagiva, Jawa 125cc, HD 1200FLH, Suzuki GT550 sprängde motor, Honda CB900 Bol d`or, CX500 custom , riktiga hojar LM1000 llll, California ll, Moto Guzzi Quota 1000, California lll, V75 Strada och nu Stelvio NTX
Ort: Billesholm

Re: Hastig avfärd

Inlägg av geguzzi »

alltid lika tråkgigt när olycker är framme krya på er
Hälningar från Stockholm
/geguzzi
Region SYD, Ny inflyttad, Förvirrad.
Användarvisningsbild
suzzi
GuzziFanatisk
Inlägg: 253
Blev medlem: 23 okt 2008, 09:52
Mina motorcyklar: Moto Guzzi California EV -99, Victoria Swing -56. Typhoon 200cc -53.
Ort: Bro
Kontakt:

Re: Hastig avfärd

Inlägg av suzzi »

ja det gäller att se upp. det är mycket som kan gå galet.
hoppas på en snabb rehab!
livet är härligt på två hjul :-) :-) :-)
Skriv svar