Gotlandsträffen

Information om b.l.a. vår- och höstträffarna

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
GuzziKungen
Vice President & Do 12 (Dalarna)
Inlägg: 1619
Blev medlem: 04 sep 2007, 21:48
Mina motorcyklar: MG V11 -02 (Bellezza)
MG Stornello -71(Storne)
Har ägt:
MG California (Fetguzzin)
MG Nevada
Ort: Järfälla

Re: Gotlandsträffen

Inlägg av GuzziKungen »

Skönt att höra :D
Vi vill ju inte emigrera bossen :mrgreen:
Med Vänlig Hälsning
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé
GuzziMari
Guzzifantast
Inlägg: 58
Blev medlem: 29 aug 2010, 16:37
Mina motorcyklar: 850 T

Re: Gotlandsträffen

Inlägg av GuzziMari »

Tack Berra och Leffe för ett par oförglömliga dagar! Mycket sevärt, roliga matöverraskningar, den där laxen får det att vattnas i mun vid minnet, mycket köra bidde det, runt 20 mil var dag i idel solsken, vilken tur med vädret! Regnet fick vi ta från färjan och hem, Johnny hade behövt galonbrallor :lol: jag klarar mig alltid med min stora ruta. Men vad gjorde väl det när det bara var hemvägen, hemma väntade ju en varm dusch. Å upp-packning av diverse roligheter, trälådan klarade sig bra hem, ska bli spännande att smaka på innehållet. Tack för gåvan! Ha det gott och ett stort tack för allt arbete ni har lagt ner på träffen!!!!! Glada hälsningar Mari och Johnny
MAGNUSDO
Distriktsombud 9 (Mälardalen)
Inlägg: 166
Blev medlem: 12 aug 2008, 08:51
Mina motorcyklar: V 1100 CALIFONIA EV
En halv Stornello
Det här nu blivit en hel.

Re: Gotlandsträffen

Inlägg av MAGNUSDO »

Vi från E-tuna håller med till 1oo %
Tack Leffe o Berra
Magnus Siw o Annell
PS Vi såg till att Nicke åkte mot Stockholm inatt iallafall DS
Användarvisningsbild
Tobbe
GuzziFanatisk
Inlägg: 2016
Blev medlem: 12 mar 2007, 16:33
Mina motorcyklar: Garaget:
- MG Griso 8V -13
- MG V10 Centauro -99
- MG Dingo sport -64
Sålda:
- MG Nevada Club -97
- MG Griso 1100 cc -06
Ort: Skälby

Re: Gotlandsträffen

Inlägg av Tobbe »

Vill bara instämma i alla lovorden till Leffe och Berra för träffens genomförande!
Håller oxå med Mari om att laxen är nåt man sent ska glömma men även besöket hos
Tomas gjorde stort intryck på mig.

Kan även meddela att solen fortsätter lysa på oss som blev kvar på ön :lol:
Med vänlig hälsning!
//Tobbe J
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Gotlandsträffen

Inlägg av Nicke »

Jag vill också passa på och tacka och berömma Berra & Leif för en fantastiskt fin träff som jag kommer att spara i hjärnvindlingarna för att kunna plocka fram och värma mig med när novembermörkret kryper på.

På tal om mörker så kan jag bara beklaga er som bor här där det är mörkt som i en björnröv, när man ska åka på svart och regnvåt asfalt. Totalt livsfarligt kändes det att köra så fort som jag nu ändå gjorde, för att ta mig till Uppsala och den väntande familjen.
(Folk frågar ofta hur vi i norr står ut med vintermörkret, men det är ju bara som en skymning i jämförelse med vad man får uppleva här mitt i sommaren...)

Vad gäller de tekniska problemen jag oförhappat och mycket märkligt råkade ut för när jag skulle starta hojen på söndagsmorgonen:

Märkte vid start försöket att bränslepumpen inte drog igång. Testade att flytta runt säkringar och relän, samt att undersöka kopplingar och jordpunkter. Efter tre timmars frustrerande felsökning och misstanke om att bränslepumpen lämnat in fick jag åter tillgång och möjlighet att remontera Tobbes ECU-box som jag återlämnat dagen innan då jag var nöjd och fullt övertygad om att den, strax innan träffen nyinstallerade My16-boxen skulle fortsätta att sköta sig så fint som den gjort under de föregående tre dagarna.
Efter boxbytet hoppade den igång igen som om ingenting hänt, vilket både var skönt och jobbigt på samma gång.

Frustrationen berodde till viss del på att jag började befara att jag inte skulle hinna med färjan och alla jobbiga logistiktankar som därmed började figurera.
Till större del på att jag stod tio meter från en monotont snurrande fläkt som fyllde en hoppborg med luft och mig med olust.
Men den allra största plågan som så när fick mig att kasta mig i havet, var den otroligt enerverande, fullständigt idiotiska och vidriga teaterföreställningen med Fru Pruzelius, konstaplarna Kling och Klang och den obstinata Pippi Långstrump som pågick trettio meter bort, och aldrig tycktes vilja ta slut. (Så lång och plågsam upplevde jag den inte alls förra året då jag satt i godan ro på gräsmattan tillsammans med barnen och följde den. Förövrigt identisk in i minsta detalj, förutom aktörerna - så mycket för den improvisationsförmågan...).
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
jallbert
Distriktsombud 7 (Gotland)
Inlägg: 157
Blev medlem: 06 okt 2008, 17:48
Mina motorcyklar: Strada 750, California III
Ort: Eskelhem, Gotland

Re: Gotlandsträffen

Inlägg av jallbert »

Vi tackar och bugar för alla vackra omdömen.
Nicke, skönt att höra att hojen funkar igen. Såg framför mig hur du skulle vandra runt på ett öde Kneippbyn hela hösten i väntan på reservdelar :shock: . Hälsa familjen.
Berra Do7
Guzzikjelle
Kassör & Medlemsregistrator
Inlägg: 1201
Blev medlem: 01 apr 2007, 19:18
Mina motorcyklar: Mina olika Guzziss V50 -78-84 850 T5 -84-97 V10 Centaruro -97-2006 Griso 1100 -06--- NTX 750 1990 numera V85 TT Övriga får väl inte nämnas?
Ort: Österbymo

Re: Gotlandsträffen

Inlägg av Guzzikjelle »

Innstämmer i tackkören kul med några nya annsikten osså. Åkersbergagänget :lol:
Guzzikjelle/Kassör
Medlemregistrator
Guzziologen
Guzzifantast
Inlägg: 82
Blev medlem: 18 jan 2010, 20:56
Mina motorcyklar: Moto Guzzi 1100 Sport -97
Moto Guzzi Stelvio NTX -16

Tidigare hojar:
Montesa Cota 123 -81
Moto Guzzi Stornello 125 (160) -72
Moto Guzzi V50 Monza -84
Moto Guzzi Le Mans 850 III -82
Ort: JÄRNA

Re: Gotlandsträffen

Inlägg av Guzziologen »

Efter att har varit på denna vackra ö fem gånger tidigare, måste jag erkänna att jag upplevt och sett mera denna sjätte gång, än jag gjort de andra gångerna tillsammans. Ett stort tack till Leffe och Berra för Ert engagemang och arbete.
Och kan bara instämma med Nicke att hemfärden inte var njutbar i regn, mörker och så hade någon smart jävel monterat mörkt visir på min hjälm också :roll:

Mvh
Perra
Skriv svar