NGzz007, Sommarträff i Lappland

Information om b.l.a. vår- och höstträffarna

Moderator: Moderatorer

Lasse.
Guzzifantast
Inlägg: 70
Blev medlem: 10 jun 2009, 18:30
Mina motorcyklar: I Garaget:
-Guzzi Quota 1100 ES,-99.
-Guzzi 850cc LM III,-82.
-SWM RS 320cc TL,–82.
Sålda hojar:
-Honda XL 250cc Motosport,-74.
-Honda XL 350cc,–76.
-Moto Morini 500cc SEI-V,-82.

Re: NGzz007, Sommarträff i Lappland

Inlägg av Lasse. »

Hej! Nicke
Funderar att besöka Guzzis ut post upp i norr sommar!
Finns det någon säng plats kvar? För här är det en till som snarkar …..
Mvh.Lasse
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: NGzz007, Sommarträff i Lappland

Inlägg av Nicke »

Trevligt Lasse!

Inte snarkningen då, men dina planer.
Jag bokar en plats under tak för dig och ser detta som en anmälan på att du kommer.

Vi syns / Nicke
Ciao / Ne
Hasse
UppKomling
Inlägg: 24
Blev medlem: 06 maj 2008, 21:45

Re: NGzz007, Sommarträff i Lappland

Inlägg av Hasse »

Nicke
Reservera 2 inomhusplatser (om möjligt) för 2 amigos från Östergötland!!!
Calle - vi får snacka oss samman om uppresan!!!
/Hasse
Användarvisningsbild
Jari
GuzziFanatisk
Inlägg: 415
Blev medlem: 15 mar 2007, 14:28
Mina motorcyklar: V 11 Rosso Corsa 2003
tidigare:
Le Mans 4 -87
750 S-3
o en del risbrännare
O lilla Monkey biken Honda från -79
Ort: Bygdeå

Re: NGzz007, Sommarträff i Lappland

Inlägg av Jari »

Som alla förhoppningsvis vet så finns det alltid hjärterum och stjärterum för er som passerar Umeå att sova över hos mig för vidare färd till Gällivare i samlad trupp. Från mig så är det ca 55 mil till Gällivare.

Hör av er bara. Guzzi garage finns oxå. Fast jag bor på landet så stöldrisken är 0,1%, men myggrisken kan vara 80%.

Sir Jari :D :D
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: NGzz007, Sommarträff i Lappland

Inlägg av Nicke »

Kalas! Vad vore en träff utan tre amigos!?

Hmm, få se, var placerar man bäst ett par störiga bananätare från Kolmården?
Jaaa! Naturligtvis blit trädhuset perfekt!! :)
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Raz
GuzziFanatisk
Inlägg: 1112
Blev medlem: 14 mar 2007, 03:44
Mina motorcyklar: Guzzi
1200 Stelvio NTX '12
Ort: Brottby

Re: NGzz007, Sommarträff i Lappland

Inlägg av Raz »

Finurlig 007-logga, typiskt för Nicke 8)

Tyvärr kan jag inte komma i år heller. Men rätt vad det är kommer ett år där jag skräller till.
#2628
Alive and ticking
The world is my dyno!
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: NGzz007, Sommarträff i Lappland

Inlägg av Nicke »

Tråkigt Raz, det skulle vara trevligt att se dig här. Men Hennes Matjesill accepterar ju förståeligt nog ändå inte att alla dubbelnollor samlas på gemensamt middagsmål.

Svar till Kjelle: Vilken hoj som får besöka de slingriga NordNorska fjordväggsvägarna? Hmm, det är ett delikat spörsmål. Men sträckan Gällivare - Riksgränsen talar för att det nog blir den snabba röda ändå...
Vad tänker du själv åka på? Förutsätter att det är en Guzzi iaf. :wink:
Ciao / Ne
guzziake
GuzziFanatisk
Inlägg: 107
Blev medlem: 18 mar 2007, 23:42
Mina motorcyklar: Moto Guzzi V7 Stone 2021. Moped: Oscar College Prototipo (tubone) Har ägt: California 1996. Stone Metal Crome 2002. Griso 1100 Årsmod.2006. HD xl 1200c 2004. HD FLD Switchback 2012. Moto Guzzi Eldorado 1400 2015. Moped: Gilera 50 TS .
Ort: Brålanda

Re: NGzz007, Sommarträff i Lappland

Inlägg av guzziake »

Ett förslag på vidare färd när ni lämnat Kjöpsvik. Ta färjan från Skarsberget till Bognes. Vid Ulvsvåg sväng höger mot Hamaröy (Knut Hamsun land). Där kan man besöka Tranöy (gammal lotsplats, numera konstgallerier) Vackert! På väg mot Lofoten finns det säkert tältplats, o eventuellt sängplats i det hus han hyr ut, hos min f.d. svåger (Stensrud 4 km innan Skutvik). Ta färjan från Skutvik till Svolvaer, kör mot Henningsvaer. Hela vägen söderut på Lofoten är det fantastiskt vackert. Ramberg, där kan man hyra hytter på stranden, man kan tro att man befinner sej på Hawaiian islands. Jag har för mej att Reine, som är ett av många mysiga fiskeställen är med på UNESCO:s världsarvslista. Skillnaden i upplevelse blir naturligtvis väldigt stor om solen skiner, eller om tåken härjar. En hel del mc från mellan o sydeuropa. Har tillbringat 11 semestrar på Hamaröy, så jag vet. Av o till så längtar man tillbaks. Naturen är storslagen o speciell.
GuzziAnders
UppKomling
Inlägg: 15
Blev medlem: 12 maj 2008, 20:34
Mina motorcyklar: moto guzzi norge GLT
moto guzzi nevada
andra märken bör ej nämnas
Ort: Hedemora

Re: NGzz007, Sommarträff i Lappland

Inlägg av GuzziAnders »

Hejsan
Nu är det till95% klart :D att jag med en icke åkande guzzi :x polare som heter Ulf, Anmäler oss till träffen uppe i norr :D Nicke finns det möjligen ett besök i Aitik gruvan ? Uffe jobbar ju som mekaniker på John-Deere så det vore ett mecka för honom att se dessa mastodonter :shock: Om möjligheten finns vore han tacksam eller hur :roll: Jo vi tar egna tält
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: NGzz007, Sommarträff i Lappland

Inlägg av Nicke »

Hej Anders, kul att se dig på forumet!!

Kalaskul blir det att se dig här i Gällivare också.

Självklart måste vi se till att erbjuda ett studiebesök i Aitikgruvan. Troligen kan det bli tal om ett motsvarande sådant i Malmbergets undre värld också. Det vill säga LKAB:s underjordsgruva för järnmalm. (som ett komplement till de som redan varit i Aitik och ändå vill gruva sig lite...)

Aitikgruvan för de som inte vet det är ett gigantiskt dagbrott där ohyggligt stora maskiner skottar upp och transporterar malm av typen koppar, silver och guld.

I dag fick jag ett tydligt bevis på storleken och proportionerna. Jag trampjohnnade efter E10:an (förbereder mig som bäst inför Fasaloppet). Då mötte jag en trailer som transporterade ett flak från en av Aitiktruckarna.
Flakeländet var så brett att jag inte rymtes på vägbanan jämte det utan fick vika in på en P-plats. Det var alltså lika brett som en Europaväg... (visserligen en sådan i Lappland, men iaf.)
Ciao / Ne
Skriv svar