"Tomorrow never dies"

Information om b.l.a. vår- och höstträffarna

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

"Tomorrow never dies"

Inlägg av Nicke »

(1997)

Morgondagen kommer säkert att bli en legendarisk dag i klubbens framtida träffhistoria.

Men redan idag har många anlänt. Om förhandsrapporteringen håller kommer årets upplaga att samla ett veritabelt "Dream-team" - Kul!!

Hittills:
Kurt & Ulla som färdats 272 mil för att ta sig ut till den hemliga träffplatsen där de just nu säkert sover gott i sitt tält. Lasse I som fick testa Quotans grusbuslust på den sista halvmilen. Gutepojkarna Berra & Leif som slaggar i var sitt rum här på Ferrari avenue. Den källarkalla pilsnern på träffplatsen smakade underbart efter att vi fått tältduken på plats på partypaviljongen. Det driver svett att anordna träffplats när termometern ligger strax under trettiostrecket.

Kjelle & Chichi har troligen också hittat fram om inget hänt dem sedan senaste kontakten. Ska bli spännande att se vilka som dyker upp under den odödliga dagen...
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Tobbe
GuzziFanatisk
Inlägg: 2016
Blev medlem: 12 mar 2007, 16:33
Mina motorcyklar: Garaget:
- MG Griso 8V -13
- MG V10 Centauro -99
- MG Dingo sport -64
Sålda:
- MG Nevada Club -97
- MG Griso 1100 cc -06
Ort: Skälby

Re: "Tomorrow never dies"

Inlägg av Tobbe »

Hälsa alla goa glaá :!:
(Sade man lite lätt avundsjukt) :|
Med vänlig hälsning!
//Tobbe J
Tina
GuzziFanatisk
Inlägg: 655
Blev medlem: 03 mar 2007, 17:56
Ort: Stallslycke

Re: "Tomorrow never dies"

Inlägg av Tina »

Ha så kul! :lol:
Tina
Fd Redattrice di Giornale
Användarvisningsbild
Jari
GuzziFanatisk
Inlägg: 415
Blev medlem: 15 mar 2007, 14:28
Mina motorcyklar: V 11 Rosso Corsa 2003
tidigare:
Le Mans 4 -87
750 S-3
o en del risbrännare
O lilla Monkey biken Honda från -79
Ort: Bygdeå

Re: "Tomorrow never dies"

Inlägg av Jari »

Ja då var man hemma igen efter att fått uppleva denna fantasiska norrlänska träff.
Jag vart tvungen att ge mig av lite tidigare och följde alltså inte med på den jättefina turen till vårat grannland Norge.
Jag kan bara säga att det har varit kanon väder, kanon vänner och kanon trevligt hela tiden. (Oj, jag glömde kanon bastu).
Jag ska inte avslöja allt utan detta ska ni givetvis få läsa i giornale.

Tyvärr så fick jag ett sms från Nicke som förtäljde att gotlands Leffe hade fått haveri i koppling/växellåda. Mer om detta vet jag inte. Jag vet hur det känns för min koppling pajade ett par år tidigare just på denna träff.

:D :D :D Sir Jari
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: "Tomorrow never dies"

Inlägg av Nicke »

Så var årets NGzz över :cry:

Tack alla besökare för fantastiskt trevliga och skojiga dagar och nätter.

Även Norgeresan bjöd ett fantastiskt väder. Efter första dagens körning var ansiktet solstekt trots att visiret var nere mesta tiden av turen. Vilka underbara MC-vägar nordnorge bjuder! Det känns som att man kör på en racingbana, med den "störande" skillnaden att banan ligger i ett landskap som är vackrare än ögat och hjärnan nästan klarar av att ta in.

Det var Lennart & Mary-Anne som fick fortsätta semestern med hyrbil då det hände något med deras Californias clutch eller möjligen girkasse under nedfärden från Riksgränsen till E6 korset. Men de tog då istället chansen att besöka Lofoten med bil. Jag tror inte att det går någon nöd på dem. Lennart hade turligt nog tecknat en bärgningsförsäkring på Bilsport & MC strax innan resan (400 kr / år). Kanske man skulle tänka på nu när man skall mot obygderna på södra Guzziriket...

Nu skall jag bara slappa innan husmålningen står på tapeten (panelen?).
Den senaste veckan har det nog bara blivit i snitt 5 timmars sömn / natt om ens det. Det kostar på att träffa familjen... :)
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
jallbert
Distriktsombud 7 (Gotland)
Inlägg: 157
Blev medlem: 06 okt 2008, 17:48
Mina motorcyklar: Strada 750, California III
Ort: Eskelhem, Gotland

Re: "Tomorrow never dies"

Inlägg av jallbert »

Ojoj, äntligen hemma! Ett fantastiskt äventyr och en härlig träff med härligt folk. Lite över 400 mil blev det för min del. Stackars California har drabbats av inkontinens på flera ställen. Förmodligen p.g.a. dålig nattsömn under midnattssolen.
Berra Do7
Guzzikjelle
Kassör & Medlemsregistrator
Inlägg: 1201
Blev medlem: 01 apr 2007, 19:18
Mina motorcyklar: Mina olika Guzziss V50 -78-84 850 T5 -84-97 V10 Centaruro -97-2006 Griso 1100 -06--- NTX 750 1990 numera V85 TT Övriga får väl inte nämnas?
Ort: Österbymo

Re: "Tomorrow never dies"

Inlägg av Guzzikjelle »

TACK för en mycket trevligt genomförd träff med god mat, finfin bastu i underbart sällskap av Guzzifränder från norr söder o väster eller var ni nu kom från :lol: Kjelle o Chichi
Guzzikjelle/Kassör
Medlemregistrator
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: "Tomorrow never dies"

Inlägg av Nicke »

Kolla in vad länets största tidning valde för bild att illustrera sin artikel med:

http://www.nsd.se/nyheter/lulea/artikel ... Id=6256878
Ciao / Ne
Skriv svar