Sadla på för Norrnorrnorr...

Information om b.l.a. vår- och höstträffarna

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
Jari
GuzziFanatisk
Inlägg: 415
Blev medlem: 15 mar 2007, 14:28
Mina motorcyklar: V 11 Rosso Corsa 2003
tidigare:
Le Mans 4 -87
750 S-3
o en del risbrännare
O lilla Monkey biken Honda från -79
Ort: Bygdeå

Re: Sadla på för Norrnorrnorr...

Inlägg av Jari »

Nicke skrev:Oj så himla skoj!!

Om det gick att tävla i träffixning i de olympiska spelen skulle dessvärre våra norska vänner sopa hem guldet...

Återkommer med en mer uttömmande utläggning och konstaterar bara att vi har haft riktigt, riktigt kul i glada vänners lag under nästan en hel vecka. Upplevelser och minnen att vårda ömt.

Tack alla inblandade, deltagare, arrangörer och medhjälpare.
Håller med föregående talare. Vi har haft riktigt skoj på alla fronter förutom vädret, men det har inte gjort något för har inte haft tid tänka på det.
Nästan Iron butt på vägen hem. 104 mil men det var det värt :D :D :D :D
Stephan Grahn
UppKomling
Inlägg: 19
Blev medlem: 26 feb 2012, 18:43
Mina motorcyklar: SP III -89
SP III -89
750 NTX -92

Re: Sadla på för Norrnorrnorr...

Inlägg av Stephan Grahn »

Håller med de övriga. Supertrevlig träff men vädret lämnar mer att önska. Hade en del strul på vägen hem :( , brände tre tändspolar, troligen pga fel i motoplat boxen.... Lång resa hem 50+115 mil, inte ens en AirHawk räcker ibland!
//Stephan
Guzzikjelle
Kassör & Medlemsregistrator
Inlägg: 1201
Blev medlem: 01 apr 2007, 19:18
Mina motorcyklar: Mina olika Guzziss V50 -78-84 850 T5 -84-97 V10 Centaruro -97-2006 Griso 1100 -06--- NTX 750 1990 numera V85 TT Övriga får väl inte nämnas?
Ort: Österbymo

Re: Sadla på för Norrnorrnorr...

Inlägg av Guzzikjelle »

Tack för en mycket trevligt ordnad träff i vårt norra grannland och alla trevliga :lol:
Guzzikjelle/Kassör
Medlemregistrator
Användarvisningsbild
jallbert
Distriktsombud 7 (Gotland)
Inlägg: 157
Blev medlem: 06 okt 2008, 17:48
Mina motorcyklar: Strada 750, California III
Ort: Eskelhem, Gotland

Re: Sadla på för Norrnorrnorr...

Inlägg av jallbert »

Instämmer med alla, en jättekul träff trots extremvädret med kyla, regn och blåst. Ingen Ironbutt-etapp för min del, men loggade 525 mil. Det är många varv runt gotland!
Berra Do7
Guzzikjelle
Kassör & Medlemsregistrator
Inlägg: 1201
Blev medlem: 01 apr 2007, 19:18
Mina motorcyklar: Mina olika Guzziss V50 -78-84 850 T5 -84-97 V10 Centaruro -97-2006 Griso 1100 -06--- NTX 750 1990 numera V85 TT Övriga får väl inte nämnas?
Ort: Österbymo

Re: Sadla på för Norrnorrnorr...

Inlägg av Guzzikjelle »

Nu hemmkommen loggade 492mil och tack ännu en gång :D
Guzzikjelle/Kassör
Medlemregistrator
Användarvisningsbild
Tobbe
GuzziFanatisk
Inlägg: 2016
Blev medlem: 12 mar 2007, 16:33
Mina motorcyklar: Garaget:
- MG Griso 8V -13
- MG V10 Centauro -99
- MG Dingo sport -64
Sålda:
- MG Nevada Club -97
- MG Griso 1100 cc -06
Ort: Skälby

Re: Sadla på för Norrnorrnorr...

Inlägg av Tobbe »

Även jag kom hem helskinnad igår em. Ingen Ironbutt but ont i kroppen ändå, liksom :lol:

Tack alla trevliga i Guzzifamiljen, både i Sverige och Norge (ja, alla övriga länder oxå)!!!
Med vänlig hälsning!
//Tobbe J
GuzziMari
Guzzifantast
Inlägg: 58
Blev medlem: 29 aug 2010, 16:37
Mina motorcyklar: 850 T

Re: Sadla på för Norrnorrnorr...

Inlägg av GuzziMari »

Hej!
Så är vi också hemkomna! Min duktiga 850 T fr.-75 har tagit sig till Nordkap och tillbaka!
Visst har den fått sina törnar med elfel, som Kjelle fixade, tändningslåsfel, trumbroms som hakade upp sig uppe på Dundret på väg nerför :x å den sista "roliga" grejen: hastighetsvajern gick sönder mellan Jämtland och Dalarna :evil: Jag fick köra efter sonen så jag körde lagligt, tror jag..
Konstigt nog, trots att vi alltid åt "husmanskost" hade jag förlorat vikt under resans gång. Nu ska jag lämna in mina rullar och vänta på det roliga resultatet :wink:
Stort tack för härligt sällskap! Det har varit en underbar semester! Sval och skön! :lol:
Kramar till er alla!
Guzzi-Mari :D
Leffe Rauk, Visby
Guzzifantast
Inlägg: 53
Blev medlem: 26 nov 2008, 18:29
Mina motorcyklar: BSA 125,Blue Fighter150, Indian Big Chief 1200,Vespa 125, Vespa 150, Triumph 650, Suzuki 650, Suzuki 750, Suzuki 1400, Honda ST 1100, Harley D. Electra Glide Classic och NU Moto-Guzzi California EV + Guzzi 1200 GL NORGE

Re: Sadla på för Norrnorrnorr...

Inlägg av Leffe Rauk, Visby »

jallbert skrev:Instämmer med alla, en jättekul träff trots extremvädret med kyla, regn och blåst. Ingen Ironbutt-etapp för min del, men loggade 525 mil. Det är många varv runt gotland!
.

Gänget från Gotland särade på sig i Norgetrakten, vi är ju pensionärer (fan trot!!) men det blev 519 mil för mig å Ella trots "hälsa påmanövrar" på hemvägen. Måste ha glömt stänga gylfen för en urinvägsinfektion har drabbat mig. I Ulvsvåg så sjönk sidostödet i gruset vid stranden och Norgen rasade omkull.. Rispor på packbox och v. front. Har kommit på att jag ska ha en Vintage nu som är lagom hög för oss och verkligen är orginalet. Så -- på till Salu ska snart finnas en California EV 2001:a och en Norge 2007:a. Norgen har värmehandtag - det räddade min körning i vattenlandet.
Och till sist: Tack alla i Alta, ni tog hand om oss med bravur! Snabb djungeltelegraf vid vår bakhjulspunka mkt sympatiska grannar vi har! Ni som ledde träffen: Stor Manlig (platonisk, ingen Nickeslickare!!) kram och TACK! Nicke: tack för Din enorma gästfrihet, Du kan få en blöt puss nån gång..
Skriv svar