Till Altaträffen

Information om b.l.a. vår- och höstträffarna

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Till Altaträffen

Inlägg av Nicke »

I denna tråd kan väl alla som tänkt ta sig till Altaträffen ge sig till känna.

Berätta gärna lite kort också om hur ni planerar att resa och ungefär hur er tidsplan ser ut.

Träffen är från torsdag den 19 juli till måndagen den 23 juli.
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Till Altaträffen

Inlägg av Nicke »

Jag skall självklart till Alta.
Vet ännu inte om det blir avfärd tidigt på onsdag eller torsdag.
(Beroende på hur eventuella "prologgäster" tänker).

Det är en full dagstur från Gällivare till Alta. (speciellt om några tänker köra med handbromsen åtdragen... :wink: )

Resan går närmaste vägen, dvs. kompassriktning norr över Karesuando -Enontekis (Finland) - Kautokeino. Sträcka: ca. 480 Km.
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Jari
GuzziFanatisk
Inlägg: 415
Blev medlem: 15 mar 2007, 14:28
Mina motorcyklar: V 11 Rosso Corsa 2003
tidigare:
Le Mans 4 -87
750 S-3
o en del risbrännare
O lilla Monkey biken Honda från -79
Ort: Bygdeå

Re: Till Altaträffen

Inlägg av Jari »

Jag hakar på Nicke. Vi får höras om detaljerna.
Användarvisningsbild
Tobbe
GuzziFanatisk
Inlägg: 2016
Blev medlem: 12 mar 2007, 16:33
Mina motorcyklar: Garaget:
- MG Griso 8V -13
- MG V10 Centauro -99
- MG Dingo sport -64
Sålda:
- MG Nevada Club -97
- MG Griso 1100 cc -06
Ort: Skälby

Re: Till Altaträffen

Inlägg av Tobbe »

Jag har ju tänkt försöka komma iväg på detta, once-in-a-lifetime :lol:

Men planerna är oerhört kort framme än....
Med vänlig hälsning!
//Tobbe J
Guzzikjelle
Kassör & Medlemsregistrator
Inlägg: 1201
Blev medlem: 01 apr 2007, 19:18
Mina motorcyklar: Mina olika Guzziss V50 -78-84 850 T5 -84-97 V10 Centaruro -97-2006 Griso 1100 -06--- NTX 750 1990 numera V85 TT Övriga får väl inte nämnas?
Ort: Österbymo

Re: Till Altaträffen

Inlägg av Guzzikjelle »

Kjelle o Chichi tänker komma till Alta o Nordkapp.Vill boka sällskap från Gällivare om möjligt :D
Guzzikjelle/Kassör
Medlemregistrator
Leffe Rauk, Visby
Guzzifantast
Inlägg: 53
Blev medlem: 26 nov 2008, 18:29
Mina motorcyklar: BSA 125,Blue Fighter150, Indian Big Chief 1200,Vespa 125, Vespa 150, Triumph 650, Suzuki 650, Suzuki 750, Suzuki 1400, Honda ST 1100, Harley D. Electra Glide Classic och NU Moto-Guzzi California EV + Guzzi 1200 GL NORGE

Re: Till Altaträffen

Inlägg av Leffe Rauk, Visby »

Gotlandsavdelningen med respektive på pallen hade tänkt anlända till skogskojjan tisdag em, med hopp om en lazy tur till gruva eller laxmacka vid forsen på onsdagen..Börjar inte träffen med inskrivning och frottering på torsdagen?? Dagsetappen verkar ju rätt juste till Alta. Vi måste bestämma oss väldigt tidigt p.g.a. färjan och Berra har djur som skall inackorderas o.s.v.
Det kunde ju vara trevligt att ha en lapp i täten på färden till Alta. Har Ni ingen bana i Norrland där Du kan köra av Dig lite några dar innan, eller ta med Din sköna dam på pallen på en tur så förstår vi varandra . Bätter sköna viskningar i intercomen än blåmärken på ryggen!
Klapp å Kram på sig! //Leffe
Användarvisningsbild
Flod
UppKomling
Inlägg: 21
Blev medlem: 15 jun 2010, 17:27
Mina motorcyklar: MG T3 '77, MG T850 '74, Honda Hornet CB600F '06, Suzuki RM250 '98
Ort: Skellefteå/Umeå

Re: Till Altaträffen

Inlägg av Flod »

Jag är bra sugen på att åka till Alta-träffen. Hur har folk tänkt bo? Jag tänkte om det fanns del i en stuga eller något lite billigare. Allt jag finner på nätet är tokdyra hotellrum. Jag kör ju caféracer, så att ta med ett tält är lite krångligt :/
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Till Altaträffen

Inlägg av Nicke »

Kul! Jag tror det blir en riktig upplevelse.

Det verkar som om de flesta tänker bo i stuga. Enligt prislistan som jag nyss fått mig tillsänd (syns snart i Giornale och på forumet) är priserna / person. Antar att campingen ser till att fylla upp stugor om man inte är ett gäng som fyller upp alla platser i en stuga. Det är ju Norge, så prisnivån ligger ett gäng knäpp över vad vi är vana vid. Själv funderar jag på att tälta, visar sig vädret från den bästa sidan är det ju "nydelit"... Men om inte, finns risken att man ångrar ett sådant val :roll: .
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Jari
GuzziFanatisk
Inlägg: 415
Blev medlem: 15 mar 2007, 14:28
Mina motorcyklar: V 11 Rosso Corsa 2003
tidigare:
Le Mans 4 -87
750 S-3
o en del risbrännare
O lilla Monkey biken Honda från -79
Ort: Bygdeå

Re: Till Altaträffen

Inlägg av Jari »

Flod skrev:Jag är bra sugen på att åka till Alta-träffen. Hur har folk tänkt bo? Jag tänkte om det fanns del i en stuga eller något lite billigare. Allt jag finner på nätet är tokdyra hotellrum. Jag kör ju caféracer, så att ta med ett tält är lite krångligt :/
Jag har tänkt bo i en stuga men delar gärna den med någon, om nu Nicke skall sova i en "Inga Bett kupol". Som sagt det är Norge vi är i så priserna är där efter.

Sir Jari
Användarvisningsbild
Flod
UppKomling
Inlägg: 21
Blev medlem: 15 jun 2010, 17:27
Mina motorcyklar: MG T3 '77, MG T850 '74, Honda Hornet CB600F '06, Suzuki RM250 '98
Ort: Skellefteå/Umeå

Re: Till Altaträffen

Inlägg av Flod »

Jari skrev: Jag har tänkt bo i en stuga men delar gärna den med någon, om nu Nicke skall sova i en "Inga Bett kupol". Som sagt det är Norge vi är i så priserna är där efter.

Sir Jari

Men kolla, jag ser att du bor i Bygdeå. Jag bor som av en händelse i Umeå (men kommer utgå från Skellefteå). Samåkning kanske? :D

Angående stuga så ser jag att de hyrs ut platsvis, så det ser ut att ordna sig.

Edit: Ifall vi nu samåker, vilken dag tänkte du åka norrut, Jari?
GuzziAnders
UppKomling
Inlägg: 15
Blev medlem: 12 maj 2008, 20:34
Mina motorcyklar: moto guzzi norge GLT
moto guzzi nevada
andra märken bör ej nämnas
Ort: Hedemora

Re: Till Altaträffen

Inlägg av GuzziAnders »

Jag har också beställt rum i Alta så jag kan dela med någon Jag tänkte åka E4n upp.Jari kan vi slå följe till Gallivare? där vi sammanstrålar med nicke ? och gänget
Användarvisningsbild
Jari
GuzziFanatisk
Inlägg: 415
Blev medlem: 15 mar 2007, 14:28
Mina motorcyklar: V 11 Rosso Corsa 2003
tidigare:
Le Mans 4 -87
750 S-3
o en del risbrännare
O lilla Monkey biken Honda från -79
Ort: Bygdeå

Re: Till Altaträffen

Inlägg av Jari »

Inga problem Anders visst kan vi följas. Vi hörs om detaljerna.

Sir Jari
Skriv svar