MC MÄSSAN Stockholm.13/Vinterträff

Information om b.l.a. vår- och höstträffarna

Moderator: Moderatorer

Guzziologen
Guzzifantast
Inlägg: 82
Blev medlem: 18 jan 2010, 20:56
Mina motorcyklar: Moto Guzzi 1100 Sport -97
Moto Guzzi Stelvio NTX -16

Tidigare hojar:
Montesa Cota 123 -81
Moto Guzzi Stornello 125 (160) -72
Moto Guzzi V50 Monza -84
Moto Guzzi Le Mans 850 III -82
Ort: JÄRNA

Re: MC MÄSSAN Stockholm.13/Vinterträff

Inlägg av Guzziologen »

Hej!
Jaha som nybörjare i vår ärade monter, får ni förklara hur det funkar med mässpass/biljett. :)
Mvh Perra
Guzzikjelle
Kassör & Medlemsregistrator
Inlägg: 1201
Blev medlem: 01 apr 2007, 19:18
Mina motorcyklar: Mina olika Guzziss V50 -78-84 850 T5 -84-97 V10 Centaruro -97-2006 Griso 1100 -06--- NTX 750 1990 numera V85 TT Övriga får väl inte nämnas?
Ort: Österbymo

Re: MC MÄSSAN Stockholm.13/Vinterträff

Inlägg av Guzzikjelle »

Hej om jag inte mins fel så skall man få såna saker i entrehallen om man är annmäld som monterpersonal rätt/fel??? :lol:
Guzzikjelle/Kassör
Medlemregistrator
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: MC MÄSSAN Stockholm.13/Vinterträff

Inlägg av Nicke »

Jo, så är det.
I huvudentren finns det några datorer med webkamera. Där tillverkar man själv sitt mässpass om man är listad. Jag har för mig att man förväntas kunna sitt monternummer och namn. Behöver man hjälp kan man få det i informationsdisken.

De arbetare som vi inte fick lös några mässpass till (begränsat antal), får istället använda sig av våra sponsorbiljetter. Kan beställas av mig i förskott, eller på plats via telefon till vår monterpersonal, som i så fall får komma ner med en biljett.

Vi syns.
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
poon
GuzziFanatisk
Inlägg: 143
Blev medlem: 09 aug 2009, 01:14
Mina motorcyklar: **** BREVA 750 2004
GRISO 850 2006
Ort: Vårberg STHLM

Re: MC MÄSSAN Stockholm.13/Vinterträff

Inlägg av poon »

Tobbe skrev:Det var tumvantarna, Magnus, Sorry :oops:
Dina dagar låg gömda i ett äldre mail, som jag missade.
Dessutom var det perfekt att du kunde torsd + sönd :lol:

Nu är listan uppdaterad!
Bemanning.pdf
Hej,
vet ni något om vilka tider som det behövs hjälp i montern ?
Jag kan vara närvarande när som helst under lördag o söndag, men det skulle underlätta
att veta lite närmare om tiderna.

/Peter
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: MC MÄSSAN Stockholm.13/Vinterträff

Inlägg av Nicke »

Stort tack till alla fantastiska och underbara mässarbetare för ett väl genomfört arbete ännu en gång!

Extra roligt denna gång var att flera medlemmar utan "bindande kontrakt" ;), ställde upp och hjälpte till:
Rune, Magnus, Peter Calle, Per-Erik, Leffe, Ingrid och Chichi - ni är Guzzi värda!

Vi har träffat en massa trevliga människor, en del av dem har blivit nya medlemmar. Många beundrade och fotograferade våra sköna Guzzis. Några av de mest hänförda beskådarna hävdade att de bara måste bli med Guzzi... (Vi håller med).

Tack till våra trevliga samarbetspartners; Apriliaklubben, Laverdaklubben och MC-Collektion.

Tack för en trevlig kväll och italienmiddag under vinterträff 2013, där 28 medlemmar mötte upp.

Nästa år, eller redan under kommande träffar finns det utrymme för fler volontärer att arbeta för en god sak - vår fina klubb och dess fortsatta blomstring.
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
GuzziKungen
Vice President & Do 12 (Dalarna)
Inlägg: 1619
Blev medlem: 04 sep 2007, 21:48
Mina motorcyklar: MG V11 -02 (Bellezza)
MG Stornello -71(Storne)
Har ägt:
MG California (Fetguzzin)
MG Nevada
Ort: Järfälla

Re: MC MÄSSAN Stockholm.13/Vinterträff

Inlägg av GuzziKungen »

Nicke skrev:Stort tack till alla fantastiska och underbara mässarbetare för ett väl genomfört arbete ännu en gång!

Extra roligt denna gång var att flera medlemmar utan "bindande kontrakt" ;), ställde upp och hjälpte till:
Rune, Magnus, Peter Calle, Per-Erik, Leffe, Ingrid och Chichi - ni är Guzzi värda!

Vi har träffat en massa trevliga människor, en del av dem har blivit nya medlemmar. Många beundrade och fotograferade våra sköna Guzzis. Några av de mest hänförda beskådarna hävdade att de bara måste bli med Guzzi... (Vi håller med).

Tack till våra trevliga samarbetspartners; Apriliaklubben, Laverdaklubben och MC-Collektion.

Tack för en trevlig kväll och italienmiddag under vinterträff 2013, där 28 medlemmar mötte upp.

Nästa år, eller redan under kommande träffar finns det utrymme för fler volontärer att arbeta för en god sak - vår fina klubb och dess fortsatta blomstring.
Jag håller med , extra roligt med nya ansikten i montern som hjälpte till att lyfta klubben.
Det här är ett koncept som jag tror på , tack Nicke för ditt enträget kämpande för vårt nya lyft i klubbens mässammanhang .
Vill också tacka våra Italienbröder som idoga ställt upp.
Med Vänlig Hälsning
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé
Hasse
UppKomling
Inlägg: 24
Blev medlem: 06 maj 2008, 21:45

Re: MC MÄSSAN Stockholm.13/Vinterträff

Inlägg av Hasse »

Ett stort tack för en mycket trevlig mässa & middag!! :D
Man slås allt trevligt folk & generositet som finns i klubben....jag tror jag stannar i den även när jag nu kör Aprilia :oops: !!!

Hasse (Kolmården) och Martin (Trollhättan)


PS.....Jari...vi saknade dig!!!!
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: MC MÄSSAN Stockholm.13/Vinterträff

Inlägg av Nicke »

Hasse, vi hoppar att det inte är något kroniskt du dragit på dig och att du tillfrisknar snart. 8) Ps....vi saknar dig redan...
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: MC MÄSSAN Stockholm.13/Vinterträff

Inlägg av Nicke »

Här finner du en länk till en samling bilder på Guzzis och andra märken ur SPG:s monter under Mc-mässan Stockholm.13

http://www.bike.se/bildspel/bilder-fran ... as-montrar
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: MC MÄSSAN Stockholm.13/Vinterträff

Inlägg av Nicke »

Här är besökssiffrorna från årets Mc-mässa:

Besökarsiffror dag för dag:
Torsdag: 6 513
Fredag: 12 742
Lördag: 26 318
Söndag: 8 838

Summerar man dessa siffror ser man att 54411 registrerade besökare rörde sig i lokalerna under mässan.
Ciao / Ne
Skriv svar