MGCOS:s Höstträff "Corsa Italiane"

Information om b.l.a. vår- och höstträffarna

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

MGCOS:s Höstträff "Corsa Italiane"

Inlägg av Nicke »

Här kommer lite information om årets höstträff som ni säkert väntat på.

I höst blir det "back to the roots" med en riktig "kom som du åker-träff", för alla oss som har bensin i blodet och gillar knäskrap och morrande motorer.

Plats: Klubbens gemensamma campingyta på campingplatsen vid Sviestadsbanan.

Tidpunkt: Fredag 2:a till söndag 4:e augusti. (Möjlighet att anlända redan torsdag den 1:a för de som vill).

Priser:

Entre' fredag till söndag: 300:-

Campingavgift fre - sö: 400:- ( + 100 för torsdagsanländare).

På området finns tre matserveringsställen där det är möjligt att köpa allt från frukost till sen kvällsmiddag till humana priser. Alkohol serveras dock inte längre på området.
Vi håller på att undersöka möjligheten till en gemensam kvällsmiddagssittning på lördagskvällen, åtrkommer med info om detta.

Om vi så önskar kan vi få tillgång till en yta att ställa ut något vackert i klubbens namn. Kom gärna med ide'er och uppslag!

På campingplatsen skulle vi teoretiskt kunna grilla i egen regi för att kunna ha trevligt gemyt kring mat och pilsner. Detta kräver dock att några handlingskraftiga medlemmar boende i närområdet ser till att frakta dit grillar med tillbehör. Finns där några sådana, får ni gärna meddela era avsikter i denna tråd.
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: MGCOS:s Höstträff "Corsa Italiane"

Inlägg av Nicke »

Jag kan lova att sådana initiativ som nämndes i slutet av föregående inlägg, markant kommer att öka er Guzzi-karma... :wink: .

Det vore väldigt trevligt och bra om alla ni som tänkt besöka träffen skriver upp er med namn och antal i denna tråd, samt ifall ni vill vara med på den gemensamma kvällsmiddagen under lördagskvällen.

Detta för att vi skall kunna informera arrangörerna om hur stor yta de skall upplåta för vår räkning och lite annat praktiskt.

De som vill sova mjukt i bolstrade sängar får själva ta kontakt med hotell i valfri prisklass. Om någon sitter inne med tips på bra boende är det självklart G-karmahöjande att informera övriga om detta i denna tråd.

Väl mött till en spännande träff till racingens- och de Italienska färgernas ära!

Mer info. finns att läsa här:

www.årsracet.se
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: MGCOS:s Höstträff "Corsa Italiane"

Inlägg av Nicke »

Observera att det är cash som gäller på området!

Eventuellt kan det tillkomma en liten träffavgift Från klubbens sida om alla planer går i lås...
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: MGCOS:s Höstträff "Corsa Italiane"

Inlägg av Nicke »

Jag föregår med gott exempel och anmäler mig, Nicke till träffen.

1 Person, vill också vara med på lördagsmiddagen, jajjamensan!
Ciao / Ne
hassew
Distriktsombud 6 (Östergötland)
Inlägg: 618
Blev medlem: 16 jan 2008, 18:37
Mina motorcyklar: Nuovo Falcone 1971
1000 SP NT 1981

Stelvio NTX 2015

Re: MGCOS:s Höstträff "Corsa Italiane"

Inlägg av hassew »

Eftersom jag bor ca tre mil ifrån banan, och har varit på Classicracen i alla år så räknar jag givetvis med att komma.
Normalt så brukar jag inte ligga kvar under racen, men nu när det blir Guzziträff också så får det bli tält.
Möjligheten att öka på sin karma låter ju onekligen frestande. Lite grillar och kol kan jag nog fixa.
hassew
Distriktsombud 6 (Östergötland)
Inlägg: 618
Blev medlem: 16 jan 2008, 18:37
Mina motorcyklar: Nuovo Falcone 1971
1000 SP NT 1981

Stelvio NTX 2015

Re: MGCOS:s Höstträff "Corsa Italiane"

Inlägg av hassew »

Jag anmäler mig till middagen också, förstås. :oops:

//Hasse Wiström
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: MGCOS:s Höstträff "Corsa Italiane"

Inlägg av Nicke »

Härligt Hasse!

Fast då kommer du nog farligt nära det totala utslocknandet... 8)
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: MGCOS:s Höstträff "Corsa Italiane"

Inlägg av Nicke »

Ännu en puzzelbit ligger på brädet:

Träffavgift inklusive lördagsmiddagen: 250 kr

Menyn ser ungefär ut på detta vis:

Oxfilé med potatisgratäng, sallad & bröd
Måltidsdryck, valbart om det skall vara alkoholfritt, ett glas vin eller en starköl.

Maten får vi äta i klubbhuset vid Cross och Speedwaybanan (så någon trubadur behöver vi inte... ;))

Ange vid er anmälan i denna tråd: Namn, antal och önskad dryck för personerna anmälan omfattar.

Hasse Wiking når GuzziNirvanavarning genom att rodda ihop några grillar.
Finns det fler närboende träffbesökare kan ni väl samordna denna operation med honom. Det är ljuvt, men gott om plats i GuzziNirvana...
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Jari
GuzziFanatisk
Inlägg: 415
Blev medlem: 15 mar 2007, 14:28
Mina motorcyklar: V 11 Rosso Corsa 2003
tidigare:
Le Mans 4 -87
750 S-3
o en del risbrännare
O lilla Monkey biken Honda från -79
Ort: Bygdeå

Re: MGCOS:s Höstträff "Corsa Italiane"

Inlägg av Jari »

Sir Jari anmäler sig också. Med middag o ett glas rött.
Vi ses
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: MGCOS:s Höstträff "Corsa Italiane"

Inlägg av Nicke »

Preliminäranmäler tre Nordnorska Guzzivänner som siktar på att delta. (Så ni andra inte tror att detta bara blir en "menage au trois"... ;))

De äter med gädje lördagsmiddag men avböjer ett alkoholfritt alternativ...
Ciao / Ne
Guzzikjelle
Kassör & Medlemsregistrator
Inlägg: 1201
Blev medlem: 01 apr 2007, 19:18
Mina motorcyklar: Mina olika Guzziss V50 -78-84 850 T5 -84-97 V10 Centaruro -97-2006 Griso 1100 -06--- NTX 750 1990 numera V85 TT Övriga får väl inte nämnas?
Ort: Österbymo

Re: MGCOS:s Höstträff "Corsa Italiane"

Inlägg av Guzzikjelle »

Kjelle o Chichi anmäler os till träff o middag 1 öl o 1 vindrickare :lol:
Guzzikjelle/Kassör
Medlemregistrator
Användarvisningsbild
Anja
GuzziFanatisk
Inlägg: 104
Blev medlem: 14 jul 2008, 14:03
Mina motorcyklar: v35 Imola från 1983
v50 III från 1981
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: MGCOS:s Höstträff "Corsa Italiane"

Inlägg av Anja »

Anmäler mig och Mikko till middagen! Läsk- eller lättöldrickare båda två eftersom vi bor i Norrköping och kan sova hemma ;) . Mikko äter dessutom varken kött eller kyckling, men god potatisgratäng med sallad/grönsaker funkar utmärkt som alternativ.
Betalar man på plats eller ska man sätta i pengarna på klubbens konto?
For others there is therapy, for us there are Guzzis.
Användarvisningsbild
Norgecalle
Guzziåkare
Inlägg: 32
Blev medlem: 29 apr 2009, 08:50
Mina motorcyklar: Yamaha XT 125R
Honda Transalp 650
Moto Guzzi Norge 1200GT
Kawasaki 1400 GTR
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: MGCOS:s Höstträff "Corsa Italiane"

Inlägg av Norgecalle »

Calle anmäler sig till träff och middag. Föredrar rödvin till denna lovande meny!

//Calle B.
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: MGCOS:s Höstträff "Corsa Italiane"

Inlägg av Nicke »

Härligt att se hur en massa trevliga människor skall träffas om några veckor! Hoppas att ännu fler anmäler sig för en minnesvärd "racingträff".

Som svar på Anjas fråga så betalar ni på platsen. Anmälan ses som preliminär, men vi hoppas att alla också dyker upp. Se därför inte osäkerhet som ett hinder att föranmäla er, även om ni ännu inte fått beviljad permission...
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: MGCOS:s Höstträff "Corsa Italiane"

Inlägg av Nicke »

Kom igen nu!

Senaste datum för föranmälan till träffen och lördagsmiddagen är torsdagen den 25 juli.

Sätter ut detta datum då det kommit in så få föranmälningar.

Träffas kan vi självklart även om vi blir få, men om det blir så, tvingas jag nog dessvärre att avbeställa den fina lördagsmiddagen.
Nåväl, ibörjan av veckan går det ut ett elektroniskt nyhetsbrev med inbjudan till träffen.

Stöt på Guzziåkare med hangarounds som ni känner och berätta om höstens tvåhjulshappening.
Ciao / Ne
Skriv svar