2016 Höstträffen - Katrineholm - autumn rally

Information om b.l.a. vår- och höstträffarna

Moderator: Moderatorer

GuzziMari
Guzzifantast
Inlägg: 58
Blev medlem: 29 aug 2010, 16:37
Mina motorcyklar: 850 T

Re: 2016 Höstträffen - Katrineholm - autumn rally

Inlägg av GuzziMari »

Hej på er!

Stort tack för träffen! Gav ny energi, många skratt å många nya minnen att le åt. :wink:
Jag fick chansen att få åka i Beppos fina sidovagn, det var en upplevelse! :D
Tankkastning, den gick bra för både mig och Johnny! :lol:
Härlig helg!
GM
DeThomaso
GuzziFanatisk
Inlägg: 159
Blev medlem: 20 apr 2014, 20:38
Mina motorcyklar: Har haft en massa japsare innan jag körde ett antal Guzzi under ca 10 år mellan 88 och 98 sisådär. Har haft några japanare sedan dess och hade en Ducati 900 SS ett bra tag innan min nuvarande hoj som är en gammal Honda Transalp. Gillar att åka grus nämligen....
Köpte 2 California II av Bror Eriksson 88 och 90, har haft en V65 C - 84 samt en 850 T - 74 (ordentligt ombyggd och totalrenoverad av mig själv).
Äger nu en V65 Lario - 85 så nu är man tillbaka i guzziträsket igen.......
Blev med en 1200 Norge 2006 års modell, en 2 ventilare, i december 2015 så nu man nått att åka på till vardags också.

Re: 2016 Höstträffen - Katrineholm - autumn rally

Inlägg av DeThomaso »

Sådär.....träffen är avklarad, inget bortfall ur medlemsskaran har skett, alltså blev det rätt lyckat och bra :D
Beppe och Rune blev sist kvar då Beppes sidvagnsekipage bestämde sig för att börja pissa bensin ur vänster förgasare vid hemfärd, vilket måste åtgärdas då bensinen flödade rätt mot elkopplingarna på startmotorn. Inte bra! Men 2 timmar, ett besök på Feltema samt 2 olika storlekar på o-ringar senare så var de på väg hemåt.
Tack alla som deltog på träffen, som bidrog till all gemytlighet och som så tappert stod ut med mina utdragna lekar.
Återigen, tack!
Thomas Nyvell
Skit samma vad du åker för hoj, bara du har kul när du åker.
Certifierad virrpanna
Guzziologen
Guzzifantast
Inlägg: 82
Blev medlem: 18 jan 2010, 20:56
Mina motorcyklar: Moto Guzzi 1100 Sport -97
Moto Guzzi Stelvio NTX -16

Tidigare hojar:
Montesa Cota 123 -81
Moto Guzzi Stornello 125 (160) -72
Moto Guzzi V50 Monza -84
Moto Guzzi Le Mans 850 III -82
Ort: JÄRNA

Re: 2016 Höstträffen - Katrineholm - autumn rally

Inlägg av Guzziologen »

Stort tack!
För en trevlig träff, bra ställe där vi kunde sammanstråla både tältande och stugboende. Kanon runda på lördagen, samt roligt att få kasta tank igen även om den inte var Japansk vilket hade gett extra taggning :D
Mvh Perra
Skriv svar