2016 Höstträffen - Katrineholm - autumn rally

Information om b.l.a. vår- och höstträffarna

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
geguzzi
Distriktsombud 1 (Skåne)
Inlägg: 1245
Blev medlem: 17 sep 2008, 20:28
Mina motorcyklar: GA:Hojar: Cresentcompakt 50cc med trim, HD 125cc Cagiva, Jawa 125cc, HD 1200FLH, Suzuki GT550 sprängde motor, Honda CB900 Bol d`or, CX500 custom , riktiga hojar LM1000 llll, California ll, Moto Guzzi Quota 1000, California lll, V75 Strada och nu Stelvio NTX
Ort: Billesholm

2016 Höstträffen - Katrineholm - autumn rally

Inlägg av geguzzi »

Hösträffen bokad i Katrineholm när 19/8-21/8
mera info kommer senare...

geguzzi
Region SYD, Ny inflyttad, Förvirrad.
Användarvisningsbild
Anja
GuzziFanatisk
Inlägg: 104
Blev medlem: 14 jul 2008, 14:03
Mina motorcyklar: v35 Imola från 1983
v50 III från 1981
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: 2016 Höstträffen - Katrineholm - autumn rally

Inlägg av Anja »

UNDERBART!!! :lol: :D :D :D
For others there is therapy, for us there are Guzzis.
DeThomaso
GuzziFanatisk
Inlägg: 159
Blev medlem: 20 apr 2014, 20:38
Mina motorcyklar: Har haft en massa japsare innan jag körde ett antal Guzzi under ca 10 år mellan 88 och 98 sisådär. Har haft några japanare sedan dess och hade en Ducati 900 SS ett bra tag innan min nuvarande hoj som är en gammal Honda Transalp. Gillar att åka grus nämligen....
Köpte 2 California II av Bror Eriksson 88 och 90, har haft en V65 C - 84 samt en 850 T - 74 (ordentligt ombyggd och totalrenoverad av mig själv).
Äger nu en V65 Lario - 85 så nu är man tillbaka i guzziträsket igen.......
Blev med en 1200 Norge 2006 års modell, en 2 ventilare, i december 2015 så nu man nått att åka på till vardags också.

Re: 2016 Höstträffen - Katrineholm - autumn rally

Inlägg av DeThomaso »

Mer info kommer så fort allt är färdigtänkt och färdigpratat med campingen. Lite tidigt att planera sånt här ännu då alla priser och en del annat inte är färdigt ännu.
Jag återkommer snart.
Thomas
Skit samma vad du åker för hoj, bara du har kul när du åker.
Certifierad virrpanna
hassew
Distriktsombud 6 (Östergötland)
Inlägg: 618
Blev medlem: 16 jan 2008, 18:37
Mina motorcyklar: Nuovo Falcone 1971
1000 SP NT 1981

Stelvio NTX 2015

Re: 2016 Höstträffen - Katrineholm - autumn rally

Inlägg av hassew »

Inskrivet och klart i almanackan. :)
DeThomaso
GuzziFanatisk
Inlägg: 159
Blev medlem: 20 apr 2014, 20:38
Mina motorcyklar: Har haft en massa japsare innan jag körde ett antal Guzzi under ca 10 år mellan 88 och 98 sisådär. Har haft några japanare sedan dess och hade en Ducati 900 SS ett bra tag innan min nuvarande hoj som är en gammal Honda Transalp. Gillar att åka grus nämligen....
Köpte 2 California II av Bror Eriksson 88 och 90, har haft en V65 C - 84 samt en 850 T - 74 (ordentligt ombyggd och totalrenoverad av mig själv).
Äger nu en V65 Lario - 85 så nu är man tillbaka i guzziträsket igen.......
Blev med en 1200 Norge 2006 års modell, en 2 ventilare, i december 2015 så nu man nått att åka på till vardags också.

Re: 2016 Höstträffen - Katrineholm - autumn rally

Inlägg av DeThomaso »

Välkomna till Höstträff i Sveriges Lustgård

När?
19 - 21/8

Var?
Katrineholm

Boende
Vi har preliminärbokat 10 stugor, 5 st 4 bäddars och 5 stycken 6 bäddars. Först till kvarn bokar och som vanligt så fixar ni som bokat era egna inneboende(om ni så önskar). Det finns fler stugor på området men ovanstående är de som vi bokat! Stugorna hålls för vår räkning till den sista April sen släpps de för bokning av allmänheten. För de som vill bo i tält så går det naturligtvis bra. Vi får dock inte campa bland stugorna så det blir till att slå upp tälten på avsedd plats på campingen. Det har med brandskydd och övrig säkerhet att göra. Det finns vandrarhem, hotell m.m. för de som önskar men dessa val får ni söka upp och boka efter eget behag. på campingen finns ett nytt toppmodernt facilitetshus med alla bekvämligheter. Wifi finns också på området och är gratis.

Pris
Tältplats 170 :- / dygn
4 bädds stuga 570 :- / dygn
6 bäddsstuga 750 :- / dygn

Tillkommer en träffavgift på 100kr/person för att täcka upp lite omkostnader. Sätt in det på Sörmlands sparbank konto 8257-8,93 108 592-2 och meddela vilka summan gäller. Ju fler som kommer och ju mer som ramlar in på träffkontot desto mer tokigheter kan vi ordna med. Ideerna saknas inte! ;-)
Eventuellt överskott kommer att redovisas och skänkas till rädda barnen.
Mat
Det kommer att finnas färdiga frukostpåsar att beställa i samband med bokningen av tältplats eller stuga. Det är inte i skrivande stund (15 februari) exakt klart vad påsen kommer att innehålla eller priset på den men det kommer att vara överkomligt. (Troligtvis blir det 2 baguetter, en liten yoghurt, smör, pålägg + te eller kaffe). Priset var 65 kr/person förra vårträffen och det är inte troligt att det ökar nämnvärt.
Fredag och lördag kväll kommer ett par grillar vara igång. Självhushållning gäller så var och en får köpa och tillaga sin mat. Vi kommer att äta i servicehuset och där finns allt som behövs. Campingen ligger bara ett par kilometer från Centrum där allt som önskas kan inhandlas.

Aktiviteter
Under fredagen är inga aktiviteter planerade utöver er ankomst. Det blir sedvanligt mingel och grillning under kvällen. Under lördagen anordnas en frågesportsrunda på hoj. Ni kommer att få uppleva den underbara natur och de härliga hojvägar som finns i trakten. Räkna med en 8 - 10 mil rent nöje. Turen avslutas på campingen med några praktiska moment och allt avslutas med en prisutdelning. I övrigt så upptas tiden med sedvanligt umgänge och allmänt mingel. Det är ju därför vi träffas, eller hur? Är det några som vill komma tidigare och bara njuta av Sörmland innan träffen så går det naturligtvis också bra. Vill ni bo i samma stuga som ni bokat till träffen så gör ni upp det med campingen bara. Och vill ni ha tips på fina hojvägar eller ha sällskap och eller guidning så ställer Thomas upp. Han har nämligen tagit semester hela veckan innan träffen och kan guida er på både asfalts och/eller grusslingor som tillfredsställer de flesta av era behov!
Frågor fixar vi helst via mail: thomas.nyvell@gmail.com, på detta forum eller Görans fb sida för klubben. Jag kommer även att lägga ut en inbjudan på 2 internationella guzzisidor på fb så vi når minst 15 000 entusiaster till. :D

Vilka är vi som anordnar träffen då? Jo…
Thomas Nyvell
Whera Nyvell
Magnus de la Gardie
Skit samma vad du åker för hoj, bara du har kul när du åker.
Certifierad virrpanna
Guzzikjelle
Kassör & Medlemsregistrator
Inlägg: 1201
Blev medlem: 01 apr 2007, 19:18
Mina motorcyklar: Mina olika Guzziss V50 -78-84 850 T5 -84-97 V10 Centaruro -97-2006 Griso 1100 -06--- NTX 750 1990 numera V85 TT Övriga får väl inte nämnas?
Ort: Österbymo

Re: 2016 Höstträffen - Katrineholm - autumn rally

Inlägg av Guzzikjelle »

När senast skall träffavgiten vara betald??
Guzzikjelle/Kassör
Medlemregistrator
MAGNUSDO
Distriktsombud 9 (Mälardalen)
Inlägg: 166
Blev medlem: 12 aug 2008, 08:51
Mina motorcyklar: V 1100 CALIFONIA EV
En halv Stornello
Det här nu blivit en hel.

Re: 2016 Höstträffen - Katrineholm - autumn rally

Inlägg av MAGNUSDO »

Hejsan
Angående stugor till träffen finns det fortfarande flera lediga kvar för jag bokade idag.
Men det är först till kvarn som det heter.
Vi hörs o syns
Magnus
hassew
Distriktsombud 6 (Östergötland)
Inlägg: 618
Blev medlem: 16 jan 2008, 18:37
Mina motorcyklar: Nuovo Falcone 1971
1000 SP NT 1981

Stelvio NTX 2015

Re: 2016 Höstträffen - Katrineholm - autumn rally

Inlägg av hassew »

Vi har en 6-bäddsstuga, och vi är bara två så om någon behöver sängplats så hör av er.
jakal
GuzziFanatisk
Inlägg: 206
Blev medlem: 28 apr 2007, 19:05
Mina motorcyklar: Guzzi fan.
V85 TT
Ägt 5 guzzi under mina mc år.
Ort: Ystad

Re: 2016 Höstträffen - Katrineholm - autumn rally

Inlägg av jakal »

hassew skrev:Vi har en 6-bäddsstuga, och vi är bara två så om någon behöver sängplats så hör av er.
Roland Nilsson från kivik ska till träffen. Han skulle nog vilja ligga i stugan. Han skulle ta tältet med sig om det inte fanns någon sängplats. Jag skulle gärna ha kommit men kan inte bli ledig troligtvis från jobbet.
V85tt
hassew
Distriktsombud 6 (Östergötland)
Inlägg: 618
Blev medlem: 16 jan 2008, 18:37
Mina motorcyklar: Nuovo Falcone 1971
1000 SP NT 1981

Stelvio NTX 2015

Re: 2016 Höstträffen - Katrineholm - autumn rally

Inlägg av hassew »

OK
Då håller vi en plats åt honom.
Kan du meddela honom, så han vet?
3 platser återstår, om någon mer är i behov av nattlogi.
hassew
Distriktsombud 6 (Östergötland)
Inlägg: 618
Blev medlem: 16 jan 2008, 18:37
Mina motorcyklar: Nuovo Falcone 1971
1000 SP NT 1981

Stelvio NTX 2015

Re: 2016 Höstträffen - Katrineholm - autumn rally

Inlägg av hassew »

Sådär ja då var stugan full.
Vi ses på träffen.
DeThomaso
GuzziFanatisk
Inlägg: 159
Blev medlem: 20 apr 2014, 20:38
Mina motorcyklar: Har haft en massa japsare innan jag körde ett antal Guzzi under ca 10 år mellan 88 och 98 sisådär. Har haft några japanare sedan dess och hade en Ducati 900 SS ett bra tag innan min nuvarande hoj som är en gammal Honda Transalp. Gillar att åka grus nämligen....
Köpte 2 California II av Bror Eriksson 88 och 90, har haft en V65 C - 84 samt en 850 T - 74 (ordentligt ombyggd och totalrenoverad av mig själv).
Äger nu en V65 Lario - 85 så nu är man tillbaka i guzziträsket igen.......
Blev med en 1200 Norge 2006 års modell, en 2 ventilare, i december 2015 så nu man nått att åka på till vardags också.

Re: 2016 Höstträffen - Katrineholm - autumn rally

Inlägg av DeThomaso »

Hej alla, ni som kommer till höstträffen och inte har betalat in träffavgiften ännu, var snälla och gör det snarast. Det underlättar för vår del och vi slipper det strulet vid ankomsten. För över till mitt konto:
Sörmlands Sparbank Clearingnummer 8257-8 (kan ni bara hantera 4 siffror i clearingnumret så ta bort den sista 8:an)
kontonummer: 93108592-2

100 kr per huvud
väl mött
Thomas
Senast redigerad av 1 DeThomaso, redigerad totalt 11 gånger.
Skit samma vad du åker för hoj, bara du har kul när du åker.
Certifierad virrpanna
DeThomaso
GuzziFanatisk
Inlägg: 159
Blev medlem: 20 apr 2014, 20:38
Mina motorcyklar: Har haft en massa japsare innan jag körde ett antal Guzzi under ca 10 år mellan 88 och 98 sisådär. Har haft några japanare sedan dess och hade en Ducati 900 SS ett bra tag innan min nuvarande hoj som är en gammal Honda Transalp. Gillar att åka grus nämligen....
Köpte 2 California II av Bror Eriksson 88 och 90, har haft en V65 C - 84 samt en 850 T - 74 (ordentligt ombyggd och totalrenoverad av mig själv).
Äger nu en V65 Lario - 85 så nu är man tillbaka i guzziträsket igen.......
Blev med en 1200 Norge 2006 års modell, en 2 ventilare, i december 2015 så nu man nått att åka på till vardags också.

Re: 2016 Höstträffen - Katrineholm - autumn rally

Inlägg av DeThomaso »

Guzzikjelle skrev:När senast skall träffavgiten vara betald??
Helst innan träffen så slipper vi strula med det då ;-)
Thomas
Skit samma vad du åker för hoj, bara du har kul när du åker.
Certifierad virrpanna
DeThomaso
GuzziFanatisk
Inlägg: 159
Blev medlem: 20 apr 2014, 20:38
Mina motorcyklar: Har haft en massa japsare innan jag körde ett antal Guzzi under ca 10 år mellan 88 och 98 sisådär. Har haft några japanare sedan dess och hade en Ducati 900 SS ett bra tag innan min nuvarande hoj som är en gammal Honda Transalp. Gillar att åka grus nämligen....
Köpte 2 California II av Bror Eriksson 88 och 90, har haft en V65 C - 84 samt en 850 T - 74 (ordentligt ombyggd och totalrenoverad av mig själv).
Äger nu en V65 Lario - 85 så nu är man tillbaka i guzziträsket igen.......
Blev med en 1200 Norge 2006 års modell, en 2 ventilare, i december 2015 så nu man nått att åka på till vardags också.

Re: 2016 Höstträffen - Katrineholm - autumn rally

Inlägg av DeThomaso »

OBSS!!
Ni som vill ha en frukostpåse lördag, söndag men inte beställt det av campingen, ta omedelbart kontakt med Magnus och gör det direkt. Campingen måste ha en chans att veta hur mycket de ska köpa in i tid till träffhelgen!
Magnus de la Gardie har nummer 0705152766
Skit samma vad du åker för hoj, bara du har kul när du åker.
Certifierad virrpanna
hassew
Distriktsombud 6 (Östergötland)
Inlägg: 618
Blev medlem: 16 jan 2008, 18:37
Mina motorcyklar: Nuovo Falcone 1971
1000 SP NT 1981

Stelvio NTX 2015

Re: 2016 Höstträffen - Katrineholm - autumn rally

Inlägg av hassew »

Ett sjukdomsfall har gjort att vi nu har två lediga sängar i vår 6-bäddsstuga.
Hör av er om ni är intresserade.
//Hasse Wiström
Skriv svar