Sommarträff under midnattssolen: NGzz-Ultima Edizione.

Information om b.l.a. vår- och höstträffarna

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Sommarträff under midnattssolen: NGzz-Ultima Edizione.

Inlägg av Nicke »

NGzz- Ultima Edizione i Lappland, Gällivare.

Denna sommar hålls den åttonde och avslutande NGzz-träffen, här långt upp i norr.
Som sådan kommer den att bli ett klang & jubel-event av typen "extra allt".

Tid & Plats 30/6 - 4/7
Träffen inleds torsdagen den 30 juni på den "hemliga" huvudträffplatsen mitt i den Lappländska urskogen.

Träffen avslutas med aktiviteter och övernattning uppe i den fantastiska turistanläggningen i Stora Sjöfallet, som ju ligger i det magnifika världsarvet Laponia.

Träffen avslutas under eftermiddagen måndag den 4:e juli. (Det finns självklart möjlighet att stanna ytterligare en natt).

Som vanligt är det öppen in- och utgång, dvs. man kan välja hur många dagar man vill vara med. Stora träffmiddagskvällen är under lördagen.

Mer information kommer löpande i denna tråd, håll ögona öppna.
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Sommarträff under midnattssolen: NGzz-Ultima Edizione.

Inlägg av Nicke »

Kolla almanackan och anmäl ert deltagande så snart som möjligt.

Huvudträffplatsen: Begränsat antal sovplatser under tak, gott om tältplatser. Finns även ett antal tält att låna.

Stora Sjöfallet: Återkommer inom kort med priser på de olika övernattningsalternativen. Finns sovplatser undet tak i olika standarder, men självklart är tältövernattning också möjlig.

Ange vid er anmälan hur ni tänker er övernattningen på huvudträffplatsen. Här gäller principen "först till kvarn" för de ca. tjugo sängplatserna under tak.
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Sommarträff under midnattssolen: NGzz-Ultima Edizione.

Inlägg av Nicke »

Här finns nu lite information om boendemöjligheter för den sista (valbara) natten med NGzz-gänget.

Observera att ni bokar boendet direkt till Stora Sjöfallet efter eget tycke och smak. Anläggningen har lovat att "matcha ihop" mötesfolk om man t.ex. inte kan fylla en hel stuga, men gärna vill göra det. Som ni ser har vi 15 % rabatt på de priserna ni finner här nedan. Gäller också om ni väljer att stanna kvar ytterligare nätter.

Boendet under Laponiautflykten:

Vid Stora Sjöfallets fina anläggning finns boende av olika bekvämlighetsgrad.
Här nedan finns aktuell prislista.

På dessa priser kan vi, NGzz-U.E deltagare avräkna -15% (Tog mig friheten att plocka bort alternativet husvagnsplats då jag ej räknar med några Goldwingåkare)

Boka detta boende själv, direkt på tfn. 0970 – 400 70, alt. http://www.storasjofallet.com/
Ange: NGzz

Prislista 2016 Boende Pris/dygn

Hotell (ink frukost, sängkläder, städ vid utcheck)
2b rum 1190 SEK
1b rum 890 SEK


Vandrarhem (ink Städ vid utcheck)
2b rum 890 SEK
1b rum 690 SEK
3b Familjerum 990 SEK
4b Familjerum (e. säng)1090 SEK

Lägenhet/Stuga

4b två sovrum 1890 SEK
6b tre sovrum 2190 SEK
8b tre sovrum 2390 SEK

Camping
Tält utan el 190 SEK
Weekend (tor-sön) 690 SEK
Veckopris 1090 SEK

OBS! Räkna av 15 % på alla dessa priser. Vill någon passa på att bo kvar gäller rabatten även dessa dagar.

Mer info: http://www.storasjofallet.com/

http://www.camping.se/sv/campingar/3162 ... nlaggning/
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Sommarträff under midnattssolen: NGzz-Ultima Edizione.

Inlägg av Nicke »

Hej på er laddande, tuffa långåkande träffaspiranter!

Här är en liten väghänvisning till "hemliga" träffplatsen: ca. 45 Km söder om Gällivare längs E10:an (5 km norr om Hakkas): Håll utkik efter en trippel vägskylt som säger: "Nattavaara 32","Purnu 10", "Palohuornas 2". Följ vägskyltarna genom byn "Mukkavaara" och var beredd på ett vägbyte till vänster efter en uppförsbacke och kurva i Palohuornas. Däreftet kommer det att vara skyltat till träffplatsen. Obs! Grusväg sista halvmilen.

Torsdag
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Sommarträff under midnattssolen: NGzz-Ultima Edizione.

Inlägg av Nicke »

Fredagkväll och lördagkväll kommer det att finnas kvällsmiddag som ingår i träffpengen. Torsdag kväll kommer det att tändas grilleldar och bastun vid sjökanten kommet att glöda.

Självklart är jordkällaren laddad till tänderna med immiga, källarsvala burkar att köpa för sedvanligt billig peng.

Närmaste matbutik och bensin finner ni i Hakkas ca en mil bort. Kommer ni via inlandsvägen (E45), är sista bunkringsstället på vägen Gällivare.

Varmt välkomna! Kom ihåg att renarna fintas bättre än Zlatan...
Ciao / Ne
Guzzikjelle
Kassör & Medlemsregistrator
Inlägg: 1201
Blev medlem: 01 apr 2007, 19:18
Mina motorcyklar: Mina olika Guzziss V50 -78-84 850 T5 -84-97 V10 Centaruro -97-2006 Griso 1100 -06--- NTX 750 1990 numera V85 TT Övriga får väl inte nämnas?
Ort: Österbymo

Re: Sommarträff under midnattssolen: NGzz-Ultima Edizione.

Inlägg av Guzzikjelle »

När skall vi vara på/ stora Sjöfallet?
Guzzikjelle/Kassör
Medlemregistrator
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Sommarträff under midnattssolen: NGzz-Ultima Edizione.

Inlägg av Nicke »

Hej.

Vi åker upp till Stora Sjöfallet söndag den 3.e juli, efter lunch (Vi kanske lunchar i Gällivare).

Bastu, mat och övernattning till måndagen. Måndag förmiddag finns en mängd saker man kan göra i området.

De som vill kan övernatta ytterligare en natt, åka vidare på eftermiddagen, alternativt åka tillbaka och sova på träffplatsen om man skall vidare mot Nordkap, eller något annat ställe.

Jag får frågor från många om vägval mm på uppresan. Skriv gärna i tråden om ni vill ragga lite resesällskap längs vägen. Några pratar om att åka på två dagar från typ. Mälardalen, andra tänkeer lägga på en dag till.

Snart ses vi! Ska bli himla kul!
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Sommarträff under midnattssolen: NGzz-Ultima Edizione.

Inlägg av Nicke »

Hej på er alla stenhårda, långåkande träffaspiranter!

Nu är jag (nästan) åter från min semester där jag samlat kraft för att orka umgås med er 24-5...

Nyss pratade jag med den trevliga personalen på Stora Sjöfallets fjällanläggning.

De berättade att det börjar vara lite ont om boende att boka för den/de dagar vi kommer att vara där och att ni som aspirerar på detta måste se till att boka boendet så fort som möjligt.
För er som skall tälta är det ingen fara, fjällen är stora... Det gäller alltså er som vill sova i säng.

Ett alternativ som var ledigt för bokning än så länge var en "lägenhet" för 6 personer. (tre sovrum + kök)
Kostnaad för detta var ord. 2190:- / dygn, men sedan har ju NGzzUE-gänget så klart ytterligare rabatt på detta...

När ni checkar in på träffplatsen kommer ni att få fylla i diverse uppgifter i "träffliggaren". Dessutom vill jag denna gång att ni som skall med upp till Stora Sjöfallet fyller i lite uppgifter kring boende och kostönskemål/begränsningar för att jag senast torsdag kväll skall kunna meddela detta till personalen på anläggningen.

Om det är någon som skall med, men räknar med att dyka upp på träffplatsen senare än torsdag kväll, ber jag i så fall att ni medelar mig dessa saker mejlledes innan träffen. (typ. kött eller fisk, eventuella allergier och hur ni har löst övernattningsfrågan).

Jag upprepar det jag sagt tidigare: För er som aldrig tidigare varit så här långt norrut, är resan till Stora Sjöfallet något som ni absolut inte bör missa. Att köra motorcykel i Laponia, ett av få världsarv på denna planet som UNESCO utsett till något som måste bevaras både med avseende på Natur och Kultur, är få förunnat... (Ytterst få av världsarven anses intressanta och bevaransvärda utifrån båda aspekterna).

See ya soon / Ne
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Sommarträff under midnattssolen: NGzz-Ultima Edizione.

Inlägg av Nicke »

Så är då träffveckan påbörjad!

Många av er har nu några förhoppningsvis riktigt härliga dagar i sadeln för att ta er hit. Lite avundsjuk är jag faktiskt...

Sedan i torsdags har det varit riktigt fint väder efter ett par gråa veckor, vi får hoppas det fortsätter så. Jag har själv kommit hem i morse efter ettt par veckor på resa, så nu är det en massa fix som ska till fram till torsdagen.

Behöver ni nå mig under veckan är ett SMS till 070-53 53 218, säkraste kontaktvägen.

Med dessa ord vill jag hälsa er varmt välkomna till Gällivare, Lappland och NGzz-U.E. Kör klokt, stressa inte, njut vägen och sällskapet så blir detta dagar att minnas med glädje.

/ Nicke
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Sommarträff under midnattssolen: NGzz-Ultima Edizione.

Inlägg av Nicke »

Nuär NGzz över and out!

Många av träffgästerna har ännu många mil att göra för att komma hem igen. Det betyder att de snart varit ute på äventyr i en och en halv vecka...

Detta gör att jag utan tvekan vill utnämna NGzz-gästerna till de absolut tuffaste, hårdaste sadelnjutarna i detta och angränsande Guzziriken.

Stort, stort tack för att ni tog er tiden och milen att åtminstone för en liten stund höja Guzzikvoten till lite anständigare nivå i dessa trakter.

Vi hade ju förhällandevis tur med vädret och massor av skoj och skratt finns nu som fina minnen i mitt arkiv.

Förutom träffgästerna vill jag tacka mina medhjälpare i mathållningen/transporten:
Stig och Monica för tillagandet av suovaskebaberna, Mamma Nanny för brödbaket (till månen och tillbaka), samt La Marika för transporten av den italienska fyrarättersmiddagen.

Stort tack också till Bernt & Anders mfl. på Gällivare kommun som ställde upp med lokala priser och fina solglasögon mm. till alla träffgäster som annars kanske riskerat snöblindhet... :).

Lite extra tack också till Eva & Per-Espen som kom ner långt ifrån norr, för att hjälpa till med de sista tunga förberedelsena som skulle varit så mycket svårare på egen hand.

Tack också till folket på Stora Sjöfallets anläggning för god sevice, träffrabatten och den superfina maten. Tack till Urban som trollade fram sina egna privata dunkar med bensin, när pumpen blev torr och en massa Guzziriders riskerade att bli "fjällsatta" på obestämd tid...

Nu efter åtta - 1/2 NGzz-träffar skickar jag stafettpinnen vidare, för någon annan att ordna framtida sommarträffar för Guzzifolket.

Fortsätt nu njuta sommaren och vägen. / Nicke
Ciao / Ne
Guzzikjelle
Kassör & Medlemsregistrator
Inlägg: 1201
Blev medlem: 01 apr 2007, 19:18
Mina motorcyklar: Mina olika Guzziss V50 -78-84 850 T5 -84-97 V10 Centaruro -97-2006 Griso 1100 -06--- NTX 750 1990 numera V85 TT Övriga får väl inte nämnas?
Ort: Österbymo

Re: Sommarträff under midnattssolen: NGzz-Ultima Edizione.

Inlägg av Guzzikjelle »

Stort Tack till dig Nickke som ordnat så många fina träffar i dom nordligaste delarna av Sverige. Kjelle O Chichi (som nu är hemma i Ydre efter 376mil i bil) som vissa andra fick nytta av. Ingen nämd eller glömd. :oops:
Guzzikjelle/Kassör
Medlemregistrator
Guzziologen
Guzzifantast
Inlägg: 82
Blev medlem: 18 jan 2010, 20:56
Mina motorcyklar: Moto Guzzi 1100 Sport -97
Moto Guzzi Stelvio NTX -16

Tidigare hojar:
Montesa Cota 123 -81
Moto Guzzi Stornello 125 (160) -72
Moto Guzzi V50 Monza -84
Moto Guzzi Le Mans 850 III -82
Ort: JÄRNA

Re: Sommarträff under midnattssolen: NGzz-Ultima Edizione.

Inlägg av Guzziologen »

Tack Nicke!

För att få tillfället att besöka denna sista NGzz träff.

Resan till träffen blev ett par bra dagar tillsammans med brorsan på mindre vägar i både regn och solsken. Väl framme på träffplatsen som låg mycket fint vid en sjö utanför Gällivare, träffade vi många kända ansikten och som vanligt trevliga "Guzzi-klubbare". Träffdagarnas "röda tråd" var mycket skratt, mygg, fina vyer, god mat, mer hojåkning, sevärdheter och fräsiga tävlingar :D .

Sedan avslutades träffen i Stora Sjöfallet, för min del en sista träffdag. Min hemfärd blev en skön sträckkörning i fint väder via Jokkmokk och väg 374 mot Piteå, sedan lite E4 körning hem till Järna.

Tack än en gång.

Mvh Perra
Användarvisningsbild
jallbert
Distriktsombud 7 (Gotland)
Inlägg: 157
Blev medlem: 06 okt 2008, 17:48
Mina motorcyklar: Strada 750, California III
Ort: Eskelhem, Gotland

Re: Sommarträff under midnattssolen: NGzz-Ultima Edizione.

Inlägg av jallbert »

Jag vill också rikta ett stort tack till Nicke. Alltid lika roligt att få komma upp till dig och träffa alla sköna Guzziåkare. Omgivningarna är ju också helt enastående vackra. Jag fick några dagar att rensa tankarna, vilket jag behövde. Det blev bara 261 mil för min del, merparten i sol. Hoppas vi får tillfälle att återkomma någon gång.
Hälsa alla, Berra.
Berra Do7
DeThomaso
GuzziFanatisk
Inlägg: 159
Blev medlem: 20 apr 2014, 20:38
Mina motorcyklar: Har haft en massa japsare innan jag körde ett antal Guzzi under ca 10 år mellan 88 och 98 sisådär. Har haft några japanare sedan dess och hade en Ducati 900 SS ett bra tag innan min nuvarande hoj som är en gammal Honda Transalp. Gillar att åka grus nämligen....
Köpte 2 California II av Bror Eriksson 88 och 90, har haft en V65 C - 84 samt en 850 T - 74 (ordentligt ombyggd och totalrenoverad av mig själv).
Äger nu en V65 Lario - 85 så nu är man tillbaka i guzziträsket igen.......
Blev med en 1200 Norge 2006 års modell, en 2 ventilare, i december 2015 så nu man nått att åka på till vardags också.

Re: Sommarträff under midnattssolen: NGzz-Ultima Edizione.

Inlägg av DeThomaso »

Guzzikjelle skrev:Stort Tack till dig Nickke som ordnat så många fina träffar i dom nordligaste delarna av Sverige. Kjelle O Chichi (som nu är hemma i Ydre efter 376mil i bil) som vissa andra fick nytta av. Ingen nämd eller glömd. :oops:
BIL!!???
Skit samma vad du åker för hoj, bara du har kul när du åker.
Certifierad virrpanna
GuzziMari
Guzzifantast
Inlägg: 58
Blev medlem: 29 aug 2010, 16:37
Mina motorcyklar: 850 T

Re: Sommarträff under midnattssolen: NGzz-Ultima Edizione.

Inlägg av GuzziMari »

Ciao Nicke!
Bättre sent än aldrig, är för det mesta mitt motto, livet går för fort ibland.
Det var en härlig träff, roligt att känna igen sig igen. Å skönt att få slippa tältet.
Extra kul att träffa oväntade gamla bekanta när vi till slut kom fram. Utan dessa mc-träffar....

Å ja, det var skönt att Kjelle och Chichi hade bil, det var roligt att få köra rally ner till Jämtland. :wink:
När nu min eminenta italienare inte ville längre än till Dorotea...
Glada Guzzi-hälsningar
GM
Skriv svar