Påminnelse om Höstträffen

Information om b.l.a. vår- och höstträffarna

Moderator: Moderatorer

DeThomaso
GuzziFanatisk
Inlägg: 159
Blev medlem: 20 apr 2014, 20:38
Mina motorcyklar: Har haft en massa japsare innan jag körde ett antal Guzzi under ca 10 år mellan 88 och 98 sisådär. Har haft några japanare sedan dess och hade en Ducati 900 SS ett bra tag innan min nuvarande hoj som är en gammal Honda Transalp. Gillar att åka grus nämligen....
Köpte 2 California II av Bror Eriksson 88 och 90, har haft en V65 C - 84 samt en 850 T - 74 (ordentligt ombyggd och totalrenoverad av mig själv).
Äger nu en V65 Lario - 85 så nu är man tillbaka i guzziträsket igen.......
Blev med en 1200 Norge 2006 års modell, en 2 ventilare, i december 2015 så nu man nått att åka på till vardags också.

Påminnelse om Höstträffen

Inlägg av DeThomaso »

Välkomna till Höstträff i Sveriges Lustgård!!

När?
19 - 21/8

Var?
Djulö Camping i Katrineholm

Boende
Först till kvarn bokar och som vanligt så fixar ni som bokat era egna inneboende(om ni så önskar). För de som vill bo i tält så går det naturligtvis bra. Vi får dock inte campa bland stugorna så det blir till att slå upp tälten på avsedd plats på campingen. Det har med brandskydd och övrig säkerhet att göra. Det finns vandrarhem, hotell m.m. för de som önskar men dessa val får ni söka upp och boka efter eget behag. på campingen finns ett nytt toppmodernt facilitetshus med alla bekvämligheter. Wifi finns också på området och är gratis.
Pris
Tältplats 170 :- / dygn
4 bädds stuga 570 :- / dygn
6 bäddsstuga 750 :- / dygn
Tillkommer en träffavgift på 100kr/person för att täcka upp lite omkostnader och den betalas på plats då det är problem med att betala in på mitt konto, Sörmlands sparbank verkar ha knepiga clearingnummerJu fler som kommer och ju mer som ramlar in på träffkontot desto mer tokigheter kan vi ordna med. Ideerna saknas inte! ;-)
Eventuellt överskott kommer att redovisas och kan antingen skänkas till rädda barnen, gå til klubbkassan eller så betalar vi tillbaka överskottet. Ni medlemmar bestämmer detta.
Mat
Det kommer att finnas färdiga frukostpåsar att beställa i samband med bokningen av tältplats eller stuga. Det är inte i skrivande stund (15 februari) exakt klart vad påsen kommer att innehålla eller priset på den men det kommer att vara överkomligt. (Troligtvis blir det 2 baguetter, en liten yoghurt, smör, pålägg + te eller kaffe). Priset var 65 kr/person förra vårträffen och det är inte troligt att det ökar nämnvärt.
Fredag och lördag kväll kommer ett par grillar vara igång. Självhushållning gäller så var och en får köpa och tillaga sin mat. Vi kommer att äta i servicehuset och där finns allt som behövs. Campingen ligger bara ett par kilometer från Centrum där allt som önskas kan inhandlas.
Aktiviteter
Under fredagen är inga aktiviteter planerade utöver er ankomst. Det blir sedvanligt mingel och grillning under kvällen. Under lördagen anordnas en frågesportsrunda på hoj. Ni kommer att få uppleva den underbara natur och de härliga hojvägar som finns i trakten. Räkna med en 8 - 10 mil rent nöje. Turen avslutas på campingen med några praktiska moment och allt avslutas med en prisutdelning. I övrigt så upptas tiden med sedvanligt umgänge och allmänt mingel. Det är ju därför vi träffas, eller hur? Är det några som vill komma tidigare och bara njuta av Sörmland innan träffen så går det naturligtvis också bra. Vill ni bo i samma stuga som ni bokat till träffen så gör ni upp det med campingen bara. Och vill ni ha tips på fina hojvägar eller ha sällskap och eller guidning, innan träffen, så ställer vi självklart upp! Vi kan guida er på både asfalts och/eller grusslingor som tillfredsställer de flesta av allas behov!
Vilka är vi som anordnar träffen då? Jo….
Thomas Nyvell, Whera Nyvell samt Magnus de la Gardie

If you do not understand the swedish laguage, please copy the text and run it through Google translate. Any questions, just email me:
thomas.nyvell@gmail.com
Skit samma vad du åker för hoj, bara du har kul när du åker.
Certifierad virrpanna
DeThomaso
GuzziFanatisk
Inlägg: 159
Blev medlem: 20 apr 2014, 20:38
Mina motorcyklar: Har haft en massa japsare innan jag körde ett antal Guzzi under ca 10 år mellan 88 och 98 sisådär. Har haft några japanare sedan dess och hade en Ducati 900 SS ett bra tag innan min nuvarande hoj som är en gammal Honda Transalp. Gillar att åka grus nämligen....
Köpte 2 California II av Bror Eriksson 88 och 90, har haft en V65 C - 84 samt en 850 T - 74 (ordentligt ombyggd och totalrenoverad av mig själv).
Äger nu en V65 Lario - 85 så nu är man tillbaka i guzziträsket igen.......
Blev med en 1200 Norge 2006 års modell, en 2 ventilare, i december 2015 så nu man nått att åka på till vardags också.

Re: Påminnelse om Höstträffen

Inlägg av DeThomaso »

Kan den ansvarige för forumet sätta in denna post bland anslagen på träffforumet, tack? Detta för att träffinformationen ska finnas i topp på inläggslistan tills träffen varit.
mvh.
Thomas Nyvell
Skit samma vad du åker för hoj, bara du har kul när du åker.
Certifierad virrpanna
Användarvisningsbild
Tobbe
GuzziFanatisk
Inlägg: 2016
Blev medlem: 12 mar 2007, 16:33
Mina motorcyklar: Garaget:
- MG Griso 8V -13
- MG V10 Centauro -99
- MG Dingo sport -64
Sålda:
- MG Nevada Club -97
- MG Griso 1100 cc -06
Ort: Skälby

Re: Påminnelse om Höstträffen

Inlägg av Tobbe »

Fixat!
Med vänlig hälsning!
//Tobbe J
Skriv svar