Dagsutflykt till pansarmuseet Arsenalen vid Strängnäs 2/9

Information om b.l.a. vår- och höstträffarna

Moderator: Moderatorer

DeThomaso
GuzziFanatisk
Inlägg: 159
Blev medlem: 20 apr 2014, 20:38
Mina motorcyklar: Har haft en massa japsare innan jag körde ett antal Guzzi under ca 10 år mellan 88 och 98 sisådär. Har haft några japanare sedan dess och hade en Ducati 900 SS ett bra tag innan min nuvarande hoj som är en gammal Honda Transalp. Gillar att åka grus nämligen....
Köpte 2 California II av Bror Eriksson 88 och 90, har haft en V65 C - 84 samt en 850 T - 74 (ordentligt ombyggd och totalrenoverad av mig själv).
Äger nu en V65 Lario - 85 så nu är man tillbaka i guzziträsket igen.......
Blev med en 1200 Norge 2006 års modell, en 2 ventilare, i december 2015 så nu man nått att åka på till vardags också.

Dagsutflykt till pansarmuseet Arsenalen vid Strängnäs 2/9

Inlägg av DeThomaso »

Passa på att ta en tur på Guzzin dit på söndag! Vädret ser ut att bli "kanon" och museet har sin årliga aktivitetsdag då med en massa olika aktiviteter, föredrag m.m.
Det vore kul om fler än undertecknad tog sig dit! Detta museum är lite speciellt för min del då jag gjorde lumpen på P10, som låg i Strängnäs, ovh många av fordonen, som finns på museet, också kommer från "mitt" regemente. Jag kommer att finnas på plats, med min Norge, på parkeringen vid ca 10.30. Museet har ett cafè men det är lika gott med hemmagjort fika också! :D
Nedan kommer information om dagen från museets hemsida:

Information

Ta med dig dina nära och kära och var beredd på en fartfylld dag. På vår uppvisningsyta utanför museet visar vi ett flertal fordon i en häftig fordonsparad. Upplev fordonen i dess riktiga skepnad. Se hur de rör sig, upplev doften, känn vibrationerna och låt dig ryckas med.
Du kan även träffa hemvärnet som kommer hit och visar upp sin verksamhet, dom visar bl.a. Bandvagn 206, unimog och soldatens utrustning.
Du kan även få en häftig ansiktsmålning i kamouflagefärg.

PROGRAM

11.00 Museet öppnar.

11.00- Åkturer med Pbv, Funtrak och helikopter
15.30 med avbrott för uppvisning kl 12.00 & 14:00.

12.00 Uppvisning av utvalda fordon.

12.45 Föredrag av Christer Baadstöe, Svenskt pansars pionjärtid, SPHF (Svensk pansarhistorisk förening).

14:00 Uppvisning av utvalda fordon.

14.45 Föredrag av Björn Ljungek, Hindertagning, SPHF (Svensk pansarhistorisk förening).

15.30 Caféet stänger.

16.00 Museet stänger.

Åkturer
Pansarbanvagn 100:-/pp
Helikopter 300:-/pp
Funtrak 60:-/pp
Åktursbiljetter börjar säljas 30 minuter innan museet öppnar, samt köpes vid respektive fordon.
Obs! Begränsat antal.

Priser

Vuxen 100 kr
Pensionär 80 kr
Ungdom 12-17 år 50 kr
Barn t.o.m 11 år gratis i vuxens sällskap

Vi ses och hörs på lördag.
Thomas Nyvell
Skit samma vad du åker för hoj, bara du har kul när du åker.
Certifierad virrpanna
DeThomaso
GuzziFanatisk
Inlägg: 159
Blev medlem: 20 apr 2014, 20:38
Mina motorcyklar: Har haft en massa japsare innan jag körde ett antal Guzzi under ca 10 år mellan 88 och 98 sisådär. Har haft några japanare sedan dess och hade en Ducati 900 SS ett bra tag innan min nuvarande hoj som är en gammal Honda Transalp. Gillar att åka grus nämligen....
Köpte 2 California II av Bror Eriksson 88 och 90, har haft en V65 C - 84 samt en 850 T - 74 (ordentligt ombyggd och totalrenoverad av mig själv).
Äger nu en V65 Lario - 85 så nu är man tillbaka i guzziträsket igen.......
Blev med en 1200 Norge 2006 års modell, en 2 ventilare, i december 2015 så nu man nått att åka på till vardags också.

Re: Dagsutflykt till pansarmuseet Arsenalen vid Strängnäs 2/9

Inlägg av DeThomaso »

Jag fick, i sista stund, möjlighet att jobba hela helgen och kan därför inte delta idag, tyvärr.
Skit samma vad du åker för hoj, bara du har kul när du åker.
Certifierad virrpanna
Skriv svar