Ska köpa min första hoj!

Gästbok
Detta forum är numer ersatt av en gästbok direkt på hemsidan.

Moderator: Moderatorer

Låst
martin g
Nykomling
Inlägg: 2
Blev medlem: 12 aug 2007, 21:47
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Ska köpa min första hoj!

Inlägg av martin g »

Jag ska köpa min första hoj nu i höst och har spanat in V65 florida.
Skulle vara tacksam för råd och synpunkter på den modellen, så fort som möjligt. Är den något att ha eller borde jag försöka hitta nåt annant
Kenneth51

Inlägg av Kenneth51 »

Hitta nåt annat, Florida har klen motor, dålig väghållning, med vindskiva ännu sämre. En riktigt vinglig cykel.
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Lite nyans...

Inlägg av Nicke »

Hej Martin.

Eftersom du inte får svar av någon Floridaägare så vill jag bara dela med mig av mina erfarenheter av "små"-guzzis.

En av mina vänner körde under många år en V65Custom. Han sålde den i fjol till förmån för nyare kompis. Jag var själv lite köpsugen men saknade pengar då.

Jag imponeras av att den lilla motorn känns så stor. Bra vrid och rätt bekant karaktär från motorn i min 850 Le Mans.

Själv kör jag som sagt sportmodeller med större motorer, men även med denna lilla hoj var det häftigt att kunna köra inspirerat med rejäla nerlägg. Ett rätt öppet avgassytem erbjöd som bonus ett riktigt mulligt ljud. Min spontana känsla när jag lånat hojen är att jag ändå kanske är mer fördomsfull än jag borde,-storleken har tydligen inte hela betydelsen...

Ägaren har förövrigt använt hojen för Europasemestrar med packning och vårta på bönpallen och säger att detta gick hur bra som helst. När jag berättade detta för några Californiaägare sade de; "Oj, då måste de vara djäv.... kära"
Precis som för mig tror jag detta berodde på att de aldrig själva provat en "liten" Guzzi.
Ciao / Ne
Låst