några frågor om köp av en guzzi

Tips & råd om vad man ska tänka på vid affärer

Moderator: Moderatorer

motortouring
Nykomling
Inlägg: 1
Blev medlem: 07 mar 2010, 13:57
Mina motorcyklar: ingen just nu

några frågor om köp av en guzzi

Inlägg av motortouring »

hej på er
jag funderar på att köpa en Moto Guzzi Breva 750 -05 2500 mil
är det något specielt som jag ska tänka på några standard fel på dessa guzzi
hur ofta ska man serva breva jag tänker inte på olja stift luftfilter olja för det gör jag själv utan ventiler eller något annat
vem servar guzzi i malmö/lund
skriv gärna vad ni tycker om denna maskin

ja det var det
ni får ha det
Användarvisningsbild
GuzziKungen
Vice President & Do 12 (Dalarna)
Inlägg: 1619
Blev medlem: 04 sep 2007, 21:48
Mina motorcyklar: MG V11 -02 (Bellezza)
MG Stornello -71(Storne)
Har ägt:
MG California (Fetguzzin)
MG Nevada
Ort: Järfälla

Re: några frågor om köp av en guzzi

Inlägg av GuzziKungen »

Servicen vet jag inte så mycket om , men som maskin så är den bland det mest lätthanterliga jag kört.
Det som jag tycker är negativt är den låga motoreffekten ,något som kan kännas vid skjuts eller långresor med packning.
Men som pendlarhoj är det nog svårt att hitta något bättre :D
Med Vänlig Hälsning
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé
jakal
GuzziFanatisk
Inlägg: 206
Blev medlem: 28 apr 2007, 19:05
Mina motorcyklar: Guzzi fan.
V85 TT
Ägt 5 guzzi under mina mc år.
Ort: Ystad

Re: några frågor om köp av en guzzi

Inlägg av jakal »

Service nära Lund skulle jag tro blir bröderna hörbergs mc på center syd. Dom sålde guzzi till 2002. Så nån borde kunna guzzi där. Annars så är det Ystad, Sölle racing som jag vet om.
V85tt
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: några frågor om köp av en guzzi

Inlägg av Nicke »

Att ställa ventilerna på en Guzzi är ju lätt som en fjärt.
Man behöver bara lite vanliga skruvnýcklar, ett bladmått, en pall ochförslagsvis en kopp kaffe.
Busenkelt att skruva av ventilkåporna när man inte ens behöver lyfta undan tanken för att komma åt dem...

Jobbigare är det att byta oljefilter, åtminstone på de äldre modellerna där man måste ta ner hela oljetråget med dess nuttielva skruvar. Ett klassiskt fel som många gör är att de missar de luriga skruvar som sitter mitt under tråget. Då händer det understundom att huggmejseln åker fram, eftersom det är lätt att förledas att tro att det kanske är klister som håller ihop det hela, då man tror sig demonterat alla f...ing skruvarna....
Ciao / Ne
Skriv svar