Prio1: Det är en förutsättning att Guzzi skaffar sig en betydligt högre marknadsnärvaro om de ska sälja några hojar över huvud taget. Om du går in i en MC affär, ska du helt enkelt finna (flera stycken) Guzzi där. Så är det inte idag. Hur ska folk kunna komma på tanken att köpa en Guzzi, när de inte ens känner till att de existerar? För mig är Guzzi ett vanligt och mer förekomande fabrikat än t.ex. Moto Morini. Bägge fabrikaten är antagligen ren fiktion för vanligt folk.
Prio2: Om sedan en potentiell köpare råkar få intrycket att Guzzi faktiskt finns. Ja då kan man fråga sig hur denne reagerar på dagens modellnamn. Gris och Norge! Men herrejävlar, det kan ju inte rimligen tilltala någon. Jag kan iofs inte förstå att det går att sälja en hoj som heter något så löjligt som Monster. Kanske är Monster något bättre än Gris, trots allt. Men sedan, Norge?? Går ju knappt att prata om:
"Jag har köpt en Moto Guzzi Norge"
"Ska du åkta till Norge med din Moto Guzzi?"
"Nej, Moto Guzzi Norge"

"...vadå, heter raggarbrud motoguzz i Norge??"
Man kan helt enkelt omöjligt komma til slutsatsen att dagens modellnamn är genialiska.
Jag har märkt att Guzzi i sin reklam försökt spinna på "ett av motorcykelhistoriens mest omsusade varumärken" eller något liknande. Så kan man inte heller göra. Man bygger inte en varumärkesimage på det sättet. Varumärket ska vara hype, man ska inte behöva säga att det är det. Man ska heller inte försöka spinna på racingframgångar på 50-talet eller något annat som är helt irrelevant för dagens köpare.
Även om jag själv har svårighet att motivera över 40-50.000 kr för en hoj, finns det många som köper för flerdubbla det beloppet. Kan man få dessa personer att intressera sig för Guzzi, går det antagligen att ta 140.000 kr för en hoj, utan att innehållet motsvarar prislappen fullt ut. Kolla bara på Harley.
Personligen tycker jag karaktär, låga reservdelskostnader och billig försäkring är viktiga egenskaper hos Guzzi. Till detta bör man leverera, och även påpeka, god kvalité och korrosionsbestädighet. Jag är 42 år. En 25-åring prioriterar annorlunda. Kanske är det omöjligt att sälja luftkylda, tvåcylindriga motorcyklar med kardan till dem? Oavsett vilket, är det omöjligt att sälja utan marknadsnärvaro.