Återförsäljare

Forum för allt som rör Moto Guzzi och klubben

Moderator: Moderatorer

jakal
GuzziFanatisk
Mina motorcyklar: Guzzi fan.
V85 TT
Ägt 5 guzzi under mina mc år.

Återförsäljare

Inlägg av jakal »

Snacka idag med Nordbecks mc i Tomelilla om jpg. ( Han som ställde ut aprilla på vårträffen) Han har hoppat av som återförsäljare på grund av att dom kräver att han skall beställa 20 guzzi att ha hemma. plus att om han har en tex en svart guzzi och kunden vill ha en vit så måste han ta en till guzzi. Alltså beställ två när han har bara sålt en. :roll: Han sa att det var bättre när dansken hade det om det skulle vara på detta sättet. Dom kommer inte till han fast att han har bett om det. Han vill likna det med maffia metoder. Stämmer detta? Nån som vet hur det går till med den nya återförsäljaren? För om det är så, så ärdet ännu en spik i kistan så att säga. :cry:
V85tt
lmII
Guzziåkare
Mina motorcyklar: lmII

Re: Återförsäljare

Inlägg av lmII »

ja det var väl probike som tog över importen av guzzi. kolla hur det gick för alla HD handlarna, nu finns bara probike affärer. + några få sidoimpotörer. det speglar sej oxå på priserna svindyrt är bara förnamnet
Tina
GuzziFanatisk

Inlägg av Tina »

På tal om Probike så gjorde jag en snabbvisit i deras butik i Helsingborg idag. De hade FYRA Guzzi utställda i butiken. Snackade med en av säljarna (en kvinnlig sådan). Det framkom att vid deras provkörning i mitten av mars hade de fått många frågor angående Guzzi.
Tina
Fd Redattrice di Giornale
lmII
Guzziåkare

Inlägg av lmII »

så tina :D
Senast redigerad av 2 lmII, redigerad totalt 17 gång.
Tina
GuzziFanatisk

Inlägg av Tina »

lmII jag tycker inte om påhopp som ditt inlägg.

På Probike i Helsingborg var de positiva till Moto Guzzi och det tycker jag att vi Guzziåkare ska vara glada för. Nu kanske det äntligen har kommit en generalagent som är intresserad av att sälja Guzzi här i landet. Att du sedan inte gillar Probike är ju din sak.
Och det är inte Probike som är generalagent utan SPG även om båda företagen så att säga ligger under samma tak.
Tina
Fd Redattrice di Giornale
Guzzikjelle
Kassör & Medlemsregistrator
Mina motorcyklar: Mina olika Guzziss V50 -78-84 850 T5 -84-97 V10 Centaruro -97-2006 Griso 1100 -06--- NTX 750 1990 numera V85 TT Övriga får väl inte nämnas?

Inlägg av Guzzikjelle »

Tina lmII´s innlägg gäller inte ditt innläg utan et svamelinlägg som jag tagit bort/Kjelle :lol:
Guzzikjelle/Kassör
Medlemregistrator
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Kontakt:

Inlägg av Nicke »

Här är den senaste aktuella återförsäljarförteckningen från SPG:

http://motoguzzi.spgmotor.se/af_verkstader

Som ni ser finns där även länkar till deras respektive hemsidor.
Ciao / Ne
lmII
Guzziåkare

Inlägg av lmII »

Tina skrev:lmII jag tycker inte om påhopp som ditt inlägg.

På Probike i Helsingborg var de positiva till Moto Guzzi och det tycker jag att vi Guzziåkare ska vara glada för. Nu kanske det äntligen har kommit en generalagent som är intresserad av att sälja Guzzi här i landet. Att du sedan inte gillar Probike är ju din sak.
Och det är inte Probike som är generalagent utan SPG även om båda företagen så att säga ligger under samma tak.
sorry tina det var absolut inte menad till dej, men en som svamlade om kommunister o vete fan, trodde det var mitt inlägg han hoppade på. jag har erfarenhet av probike från början, då jag även kör HD o har gjort så sen 1987. o det har INTE blivit till det bättre för HD. därför har jag köpt mina HD´S i tyskland o delar i usa. ang generalagenten är det väl samma ägare va jag har förståt. jag fortsätter iallafall att handla utomlands.
Skriv svar