Vasaloppstråden

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
GuzziKungen
Vice President & Do 12 (Dalarna)
Inlägg: 1619
Blev medlem: 04 sep 2007, 21:48
Mina motorcyklar: MG V11 -02 (Bellezza)
MG Stornello -71(Storne)
Har ägt:
MG California (Fetguzzin)
MG Nevada
Ort: Järfälla

Re: Vasaloppstråden

Inlägg av GuzziKungen »

Jag är fortfarande inte helt återställd efter min influensa (4 veckor sedan utbrottet) , så träningen
har fått lega på is.
Men i helgen ska jag ta ner mina inlines och börja rulla lite.
Ha dé
Med Vänlig Hälsning
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Vasaloppstråden

Inlägg av Nicke »

Efter 120 km på trampjohnen de senaste två dagarna satt det riktigt fint att äntligen få göra årets inlinespremiär.
25 km på en och en halv timme. Klarar jag att hålla det tempot under hela Vasan så finns det hopp.

Härligt att få använda överkroppen också efter allt cyklande.

I morgon står ett friskt (?) dopp i Torneälven på träningsprogrammet... (Obs att vattnet var otjänligt i Vittangi redan förra veckan...)
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
GuzziKungen
Vice President & Do 12 (Dalarna)
Inlägg: 1619
Blev medlem: 04 sep 2007, 21:48
Mina motorcyklar: MG V11 -02 (Bellezza)
MG Stornello -71(Storne)
Har ägt:
MG California (Fetguzzin)
MG Nevada
Ort: Järfälla

Re: Vasaloppstråden

Inlägg av GuzziKungen »

Nicke skrev:Efter 120 km på trampjohnen de senaste två dagarna satt det riktigt fint att äntligen få göra årets inlinespremiär.
25 km på en och en halv timme. Klarar jag att hålla det tempot under hela Vasan så finns det hopp.

Härligt att få använda överkroppen också efter allt cyklande.

I morgon står ett friskt (?) dopp i Torneälven på träningsprogrammet... (Obs att vattnet var otjänligt i Vittangi redan förra veckan...)
Inte snällt att spä på föroreringen :mrgreen:
Jag har återupptagit rodden i dag , inlines står på programmet i morgon.
Med Vänlig Hälsning
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé
Användarvisningsbild
ani
Guzzifantast
Inlägg: 73
Blev medlem: 17 aug 2009, 08:40
Mina motorcyklar: V11 Sport -01
Fazer 600 -99
Ort: Bunkeflostrand

Re: Vasaloppstråden

Inlägg av ani »

På tal om otjänligt vatten blev det paddelpremiär i går, två varv (ca 10km) i kanalen runt Malmö. Känns lite i stakmusklerna nu. Inlines i morgon tror jag, kanske dags att testa med stavar också.
Användarvisningsbild
GuzziKungen
Vice President & Do 12 (Dalarna)
Inlägg: 1619
Blev medlem: 04 sep 2007, 21:48
Mina motorcyklar: MG V11 -02 (Bellezza)
MG Stornello -71(Storne)
Har ägt:
MG California (Fetguzzin)
MG Nevada
Ort: Järfälla

Re: Vasaloppstråden

Inlägg av GuzziKungen »

Det är inte tillåtet att varva folk i spåret på Vasan :(
Med Vänlig Hälsning
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé
Användarvisningsbild
ani
Guzzifantast
Inlägg: 73
Blev medlem: 17 aug 2009, 08:40
Mina motorcyklar: V11 Sport -01
Fazer 600 -99
Ort: Bunkeflostrand

Re: Vasaloppstråden

Inlägg av ani »

27 km inlines+stavar på 1h10m ikväll. Behövs några fler mil för att få till bra flyt och balans mellan ben/armar, jag körde alldeles för tunggt på stakningen första milen. Blir sannolikt även skönare när blåsorna i tumvecken på mina stackars akademikerhänder omvandlats till valkar :(

Och innan ni tycker det är överjävligt snabbt eller nåt sånt, så kör jag i Malmö. Det finns alltså inte speciellt många höjdkurvor att passera, och motvinden höll sig på en bahaglig nivå idag.
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Vasaloppstråden

Inlägg av Nicke »

Men G.K.

Du vet väl att själva meningen med Vasaloppet är att Kungen skall hinna komma undan!?

Kan berätta att isvaksbadet var som en gång i parken. Rekommenderas!!
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Vasaloppstråden

Inlägg av Nicke »

Lite trafikregler för er som skall ut och rulla med kroppskraft:

Om man åker inlines, rullskidor och liknande skall man välja sida på vägen utifrån hastighet (eller fart som en fysiker skulle säga):

Åker man i samma hastighet som en ordinär fotgängare är det vänster sida av vägen som gäller.
Åker man i högre hastighet (fart) än en fotgängare skall man i stället åka på vägens högra sida.

För bilister är det lättare att planera och utföra en "omkörning" än ett möte där bilisten kanske måste korsa vägens mittlinje och hamna i vägen för mötande trafik.

Men ni som bor i städer där skattepengarna förbrukas, har väl antagligen speciella gång, eller t.o.m rullskidbanor längs vägarna att rulla fram på i behaglig och trafiksäker avskiljdhet...

Rulla försiktigt!
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
GuzziKungen
Vice President & Do 12 (Dalarna)
Inlägg: 1619
Blev medlem: 04 sep 2007, 21:48
Mina motorcyklar: MG V11 -02 (Bellezza)
MG Stornello -71(Storne)
Har ägt:
MG California (Fetguzzin)
MG Nevada
Ort: Järfälla

Re: Vasaloppstråden

Inlägg av GuzziKungen »

Hoppas att det blir fortåkarsidan en dag :mrgreen:
Med Vänlig Hälsning
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé
Användarvisningsbild
ani
Guzzifantast
Inlägg: 73
Blev medlem: 17 aug 2009, 08:40
Mina motorcyklar: V11 Sport -01
Fazer 600 -99
Ort: Bunkeflostrand

Re: Vasaloppstråden

Inlägg av ani »

Nicke skrev: Men ni som bor i städer där skattepengarna förbrukas, har väl antagligen speciella gång, eller t.o.m rullskidbanor längs vägarna att rulla fram på i behaglig och trafiksäker avskiljdhet...

Rulla försiktigt!
Jodå, jag kan ta mig runt på en 2,5 milarunda helt utan att dela körbana med plåtlådor annat än korta sträckor ortogonalt deras färdriktning. Känns rätt bra att inte behöva oroa sig för dem, det räcker så bra med sinnesslöa cyklister/apostlahästryttare som gärna tar upp hela bredden :evil:

Hämnden består i att svischa förbi med 2mm marginal och höra det förvånade utropet. :twisted:
(jo, jag förvarnar ett antal meter innan, men är man blind/döv/dum så hjälper det inte)

/Anders
Användarvisningsbild
GuzziKungen
Vice President & Do 12 (Dalarna)
Inlägg: 1619
Blev medlem: 04 sep 2007, 21:48
Mina motorcyklar: MG V11 -02 (Bellezza)
MG Stornello -71(Storne)
Har ägt:
MG California (Fetguzzin)
MG Nevada
Ort: Järfälla

Re: Vasaloppstråden

Inlägg av GuzziKungen »

Med sorg i hjärtat läste jag detta i dag :cry:

"15.800 personer har anmält sig till Vasaloppet i mars nästa år och det är maxantalet.

Det innebär att klassiska 9-milaloppet fulltecknats betydligt tidigare än de senaste åren.

En anledning till att så många anmält sig tidigt i år kan, enligt Vasaloppets vd Jonas Bauer, vara att priset på anmälningsavgiften höjs den 1 juni, uppger SR Dalarna."

Jag får väl köra öppna spåret :?
I dag har jag äntligen kommit tillbaka efter 2 elaka förkylningar i följd , 2 mil rollerblades fick stå för combacken.
Ha dé
Med Vänlig Hälsning
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Vasaloppstråden

Inlägg av Nicke »

Jahaja, nu har du alltså börjat lägga i backen...

Nä, du kommer inte undan så lätt. Det går alltid att köpa "nummerlappar" på svarta marknaden. En massa människor anmäler sig och får sedan kroniska sendrag varför de gärna vill sälja iväg sina platser i loppet.
Du kan söka på "Alla annonser", "Blocket" eller liknande under hösten.

Vem vet, du kanske får köpa min biljett... :wink:

I dag tränade gjorde jag en två tredjedels Ironman; Begav mig ut på cykeltur som urartade i simtur. Ett kallt regn gjorde sitt bästa för att stärka mitt psyke under hemvägen på 23 km. Sällan har duschen och den efterföljande ölen (vätskebalansen) känts så underbar.

Jag har snart kommit upp i 800 km på trampjohnen sedan mitten av april. Om lite drygt två veckor ska jag köra "Linasvängen", ett motionslopp på 90 km (som jag förövrigt körde för femte gången redan sommaren då jag slutade grundskolan, dvs. typ häromåret vill jag minnas...).
Ciao / Ne
Användarvisningsbild
GuzziKungen
Vice President & Do 12 (Dalarna)
Inlägg: 1619
Blev medlem: 04 sep 2007, 21:48
Mina motorcyklar: MG V11 -02 (Bellezza)
MG Stornello -71(Storne)
Har ägt:
MG California (Fetguzzin)
MG Nevada
Ort: Järfälla

Re: Vasaloppstråden

Inlägg av GuzziKungen »

Hur ska jag lyckas mot sådana atleter :shock:
Jag får gå in för tempoträning medelst tuff i fortsättningen :)
Med Vänlig Hälsning
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé
Användarvisningsbild
ani
Guzzifantast
Inlägg: 73
Blev medlem: 17 aug 2009, 08:40
Mina motorcyklar: V11 Sport -01
Fazer 600 -99
Ort: Bunkeflostrand

Re: Vasaloppstråden

Inlägg av ani »

Nicke skrev: Jag har snart kommit upp i 800 km på trampjohnen sedan mitten av april. Om lite drygt två veckor ska jag köra "Linasvängen", ett motionslopp på 90 km (som jag förövrigt körde för femte gången redan sommaren då jag slutade grundskolan, dvs. typ häromåret vill jag minnas...).
Där ligger man i lä. Hittills har det blivit 110km cykel, 185km inlines, 80km löpning och 24 km kajak sedan början april. Har dock insett att det faktiskt funkar att cykla till jobbet så det lär bli lite fler såna mil innan vintern.

/Anders
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Vasaloppstråden

Inlägg av Nicke »

Efter närapå två veckors träningsavhållsamhet pga. att tiden varit så onödigt hårt uppbokad skall jag cykla Linasvängens 90 km i morgon. Tänker försöka få till åtminstone en femmilare idag, bara för att skaka overksamheten ur muskelfibrerna.
Ciao / Ne
Skriv svar