Har en California-74 och tycker det blir lite för mkt turbulens,gissar att rutan är för kort..
Ngn som tips på ngt bra,längre ruta eller... ??
Isf.vilken kan passa ??
Moderator: Moderatorer
Just turbulensen är jobbig,bättre utan isf,körde utan ruta innan,men tycker den är snyggare med...Stefanv11sport skrev:Nja enklast är att ta bort rutan helt då blir det en ren luftström, eller köp en bil om jag utrycker mig lite drastiskt. Men allvarligt talat hör jag ofta mcägare som har problem med turbulens bakom olika rutor men att ha större ruta är inte alltid lösningen. Jag har alltid haft små rutor/kåpor som gett luften fritt blås över hjälmen men ändå styrt bort regn från överkroppen och bra sikt. Det funkar väldigt bra men ställer lite större krav på hjälm.
Hälsningar Stefan
Tack för svaret !!west skrev:Hej!
Jag har sen '77 mest åkt hoj med vindruta och vill inte vara utan ifall det gäller "upprätt" körning. Var sak har sin plats, så även kåpor/vindrutor.
Troligtvis blir turbulensen värre bakom en stor ruta. Prova att flytta huvudet upp/ner, fram/bak och se om du hittar ett läge utan turbulens. Jag har lyckats med alla mina hojar, - där just min nuvarande California är den enda, som har fungerat perfekt utan kapning. Detta gäller hastigheter upp till ca.150km/t. Vägbanan ska synas 10-15m framför dej ovanför rutan.
Hjälmtyp kan säkert också påverka detta.
Du får vänja dig! Vi är många!Nicke skrev:Vid mina rundringningar i distriktet har jag lärt mig ännu lite till om Guzziriket. En insikt som jag inte alls hade men nu försöker smälta är att det tycks finnas ett samband mellan Guzzis och gamla citroner...
Jag har nämligen stött på ett antal som vårdar både Guzzis och gamla franska bilar. - Två sidor av samma böjelse??
(Ingen av dem har dock än så länge hetat Bjarne...)
Kanske inte såå många som heter Bjarne...Göran W skrev:Du får vänja dig! Vi är många!Nicke skrev:Vid mina rundringningar i distriktet har jag lärt mig ännu lite till om Guzziriket. En insikt som jag inte alls hade men nu försöker smälta är att det tycks finnas ett samband mellan Guzzis och gamla citroner...
Jag har nämligen stött på ett antal som vårdar både Guzzis och gamla franska bilar. - Två sidor av samma böjelse??
(Ingen av dem har dock än så länge hetat Bjarne...)