(Skapade en ny tråd pga rubriken
AGIP heter ju numera eni. eni har utvecklat ett smörjsortiment speciellt för motorcyklar med beteckningen i-Ride.
Eller som dom själva marknadsför sig: "i-Ride är ett komplett sortiment av specialprodukter med den bästa tekniken för att garantera maximal tillförlitlighet, perfekt även för de mest krävande motorcyklister". I sortimentet finns bla. transmissions oljor specifika för Moto Guzzi. För växellådan "Gear MG/S 85w90" och för slutväxeln "Gear MG 85w140". Har ingen aning om eni, eller detta inlägg, tillför Guzzivärlden eller forumet något. Halkade bara in på ämnet..
Här finns lite att kika på: http://www.eniride.com/index.php
Kan ju passa på att ge ett tipps till er som köpt en gammal Agip 10w60, att skaka förpackningen, om det finns risk för att oljan varit stående en längre tid. Additiven kan tydligen sedimentera och således hamna som en bottensats i dunken/flaskan. Om man då inte är uppmärksam får man kanske inte med de viktiga additiven när man häller oljan i motorn!
Här finns lite att läsa om fenomenet: http://www.v11lemans.com/forums/index.p ... acing&st=0
Ciao