Hej igen
Moderator: Moderatorer
-
DeThomaso
- GuzziFanatisk
- Mina motorcyklar: Har haft en massa japsare innan jag körde ett antal Guzzi under ca 10 år mellan 88 och 98 sisådär. Har haft några japanare sedan dess och hade en Ducati 900 SS ett bra tag innan min nuvarande hoj som är en gammal Honda Transalp. Gillar att åka grus nämligen....
Köpte 2 California II av Bror Eriksson 88 och 90, har haft en V65 C - 84 samt en 850 T - 74 (ordentligt ombyggd och totalrenoverad av mig själv).
Äger nu en V65 Lario - 85 så nu är man tillbaka i guzziträsket igen.......
Blev med en 1200 Norge 2006 års modell, en 2 ventilare, i december 2015 så nu man nått att åka på till vardags också.
Hej igen
Hej alla gamla guzzinvänner och alla nya som jag inte träffat ännu. Jag surfade runt lite på sajten igår och blev lite sugen igen när jag såg mig själv i de gamla numren av medlemstidningen. Jag var aktiv i klubben runt 1988 och 10 år framåt tills jag fick fokusera på annat ett tag. Men nu börjar suget komma igen och jag tänkte därför vara lite mer aktiv på forumet då jag behöver få koll på de moderna modellerna. Jag vill gärna snacka gamla tider plus guzzimodellerna från 90 talet och framåt i denna tråd.
god fortsättning på påsken
Thomas Nyvell (tidigare Öhman)
god fortsättning på påsken
Thomas Nyvell (tidigare Öhman)
Skit samma vad du åker för hoj, bara du har kul när du åker.
Certifierad virrpanna
Certifierad virrpanna
- Nicke
- Il presidente, do 13 (Norrland)
- Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
- Kontakt:
Re: Hej igen
Kul!
Välkommen tillbaka!
Det är alltid väldigt roligt när tidigare medlemmar/Guzziåkare hittar tillbaka till klubben/märket.
När jag gjorde en djupdykning i medlemsrullorna genom åren var det rätt faschinerande att se hur många människor som faktiskt tagit sig besväret att lägga tid och pengar på medlemskap i vår fina klubb under väldigt många år av sitt liv. Många av de som "försvinner" efter många års medlemsskap, dyker också upp igen många år senare. Tråkigt när medlemmar lämnar vår gemenskap, himla kul om de sedan längtar tillbaks...
I nästa nummer av Giornale ska jag banne mig skriva en liten artikel om "fenomenet" och lista våra mest ihärdiga medlemmar.
Nu i sommar har vi ju fyra fina träffarrangemang i södra och centrala delar av landet. Hoppas du har möjlighet att komma på åtminstone någon av dessa. Oavsett om du hunnit få någon skön Guzzi att åka på.
Kan ju vara ett bra sätt att få överblick och information på.
Som sagt, varmt välkommen åter till Guzziträsket!
Välkommen tillbaka!
Det är alltid väldigt roligt när tidigare medlemmar/Guzziåkare hittar tillbaka till klubben/märket.
När jag gjorde en djupdykning i medlemsrullorna genom åren var det rätt faschinerande att se hur många människor som faktiskt tagit sig besväret att lägga tid och pengar på medlemskap i vår fina klubb under väldigt många år av sitt liv. Många av de som "försvinner" efter många års medlemsskap, dyker också upp igen många år senare. Tråkigt när medlemmar lämnar vår gemenskap, himla kul om de sedan längtar tillbaks...
I nästa nummer av Giornale ska jag banne mig skriva en liten artikel om "fenomenet" och lista våra mest ihärdiga medlemmar.
Nu i sommar har vi ju fyra fina träffarrangemang i södra och centrala delar av landet. Hoppas du har möjlighet att komma på åtminstone någon av dessa. Oavsett om du hunnit få någon skön Guzzi att åka på.
Kan ju vara ett bra sätt att få överblick och information på.
Som sagt, varmt välkommen åter till Guzziträsket!
Ciao / Ne
-
DeThomaso
- GuzziFanatisk
- Mina motorcyklar: Har haft en massa japsare innan jag körde ett antal Guzzi under ca 10 år mellan 88 och 98 sisådär. Har haft några japanare sedan dess och hade en Ducati 900 SS ett bra tag innan min nuvarande hoj som är en gammal Honda Transalp. Gillar att åka grus nämligen....
Köpte 2 California II av Bror Eriksson 88 och 90, har haft en V65 C - 84 samt en 850 T - 74 (ordentligt ombyggd och totalrenoverad av mig själv).
Blev med en 1200 Norge 2006 års modell, en 2 ventilare, i december 2015 så nu man nått att åka på till vardags också.
Jag måste justera min hojförteckning till höger efter lite eftertanke och detta är lite av en anekdot och en insikt i hur Guzzifabriken fungerade förr. Efter en provkörning av en 1000 converter hos Grahns i Motala så åkte jag till Bror i Arboga för en titt på en California II. Jag beställde en 88 års modell på plats fast med manuell låda. När det var dags för leverans så ringde det i telefonen en dags och en besvärad Bror var i andra ändan. Fabriken hade bytt modell, utan att meddela Bror detta och skickat en California III! Han undrade lite försynt om det gick bra 
Så den första California skulle ha varit en 2a men den andra en 3. ....
Många minnen dyker upp
Så den första California skulle ha varit en 2a men den andra en 3. ....
Många minnen dyker upp
Certifierad virrpanna
Certifierad virrpanna
-
Guzzikjelle
- Kassör & Medlemsregistrator
- Mina motorcyklar: Mina olika Guzziss V50 -78-84 850 T5 -84-97 V10 Centaruro -97-2006 Griso 1100 -06--- NTX 750 1990 numera V85 TT Övriga får väl inte nämnas?
Kanske dags för en Calle II denna gång
kul om du kommer tillbaks i Guzzträsket igen 
Guzzikjelle/Kassör
Medlemregistrator
Medlemregistrator
-
DeThomaso
- GuzziFanatisk
Tjena bena Kjelle, long time no see 
Det beror nog på om någon har lust att sälja en klenod eller om alla fortfarande hamstrar hojar
Finns det någon som kan släppa en gammal fullvuxen Guzzi till rimliga pengar?
renoveringsobjekt går bra! Man kan väl fortfarande köpa grejer till gamla hojar nånstans, antar jag?
Det beror nog på om någon har lust att sälja en klenod eller om alla fortfarande hamstrar hojar
Finns det någon som kan släppa en gammal fullvuxen Guzzi till rimliga pengar?
renoveringsobjekt går bra! Man kan väl fortfarande köpa grejer till gamla hojar nånstans, antar jag?
Certifierad virrpanna
Certifierad virrpanna
-
Guzzikjelle
- Kassör & Medlemsregistrator
- Mina motorcyklar: Mina olika Guzziss V50 -78-84 850 T5 -84-97 V10 Centaruro -97-2006 Griso 1100 -06--- NTX 750 1990 numera V85 TT Övriga får väl inte nämnas?
Hej Det finns en Calle II i vårat garage den skulle nog må bra av en ny ägare, men det är inget renoveringsobjekt bild kan sändas om intresse finns.
Kjelle
Kjelle
Guzzikjelle/Kassör
Medlemregistrator
Medlemregistrator
-
DeThomaso
- GuzziFanatisk
Skicka gärna bild på den. Är det samma hoj som ni hade på 90 talet? Skriv gärna lite fakta och vad som är gjort under åren. Går den att köra på blyfritt eller behöver man byta ventiler plus säten på den? Skicka till
Thomas.nyvell@gmail.com
bifoga vad ni tänkt ha för den.
Thomas
Thomas.nyvell@gmail.com
bifoga vad ni tänkt ha för den.
Thomas
Certifierad virrpanna
Certifierad virrpanna
-
DeThomaso
- GuzziFanatisk
Jaha, då var man övertygad om att bli stödmedlem då
samma nummer som tidigare (1155)

samma nummer som tidigare (1155)
Certifierad virrpanna
Certifierad virrpanna
- paddy
- UppKomling
- Mina motorcyklar: 1 Cali Stone, 1 Cali Stone touring, 1 Suzuki VX800
tidigare: div.Suzuki bl.a. RE5 Wankel, GS 750 m.fl., Guzzi: 850T3, 850GT Cali, LeMan, - Kontakt:
jag har en Cali Stone årsm 2002 "för mycket". mera info finns på http://jrein.eu/mc
// Jürgen