tändspolar
Moderator: Moderatorer
-
bluebike
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 154
- Blev medlem: 31 okt 2013, 18:15
- Mina motorcyklar: sp3, california 1100
tändspolar
Har tänkt att byta tändspolar på min sp3,i ett försök att råda bot på att den klipper tändningen en millisekund då och då.Vet inte om det är dom som är kass,men det är inte brytarna(ja det är ombyggt till brytare) kondensatorer,stift kablar tändhattar.Så nu står spolarna på tur.Är det orginal som gäller,eller finns det andra som är bättre när jag ändå byter.Mvh Stefan
-
DeThomaso
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 159
- Blev medlem: 20 apr 2014, 20:38
- Mina motorcyklar: Har haft en massa japsare innan jag körde ett antal Guzzi under ca 10 år mellan 88 och 98 sisådär. Har haft några japanare sedan dess och hade en Ducati 900 SS ett bra tag innan min nuvarande hoj som är en gammal Honda Transalp. Gillar att åka grus nämligen....
Köpte 2 California II av Bror Eriksson 88 och 90, har haft en V65 C - 84 samt en 850 T - 74 (ordentligt ombyggd och totalrenoverad av mig själv).
Äger nu en V65 Lario - 85 så nu är man tillbaka i guzziträsket igen.......
Blev med en 1200 Norge 2006 års modell, en 2 ventilare, i december 2015 så nu man nått att åka på till vardags också.
Re: tändspolar
Om jag kommer ihåg rätt så bytte jag till biltemas högeffektspolare på min 850 T när det begav sig. Det funkade mycket bra. Vad jag kommer ihåg så var det bara att ta bort de gamla och ersätta med dessa. Vet dock inte om dessa är kvar i Biltemas sortiment.
Tror det var denna som jag använde:
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilre ... ole-53400/
Tror det var denna som jag använde:
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilre ... ole-53400/
Skit samma vad du åker för hoj, bara du har kul när du åker.
Certifierad virrpanna
Certifierad virrpanna