http://www.staintune.com.au
Det beror på vad du vill ha.
Det jag känner till är staintune ,finns ett till Daytona som du redan visste.
Du tänkte naturligtvis på att du har större ut ventiler än original,och att det kan kanske ge bättre effekt med samma diameter på rören i början som den sammanlagda utventils diametern.
Jag tror
http://www.raceco.co.uk har ett de kallar bigbore för just daytona,vet inte om det tillverkas fortfarande.
Staintune helsystem är 45mm rakt igenom och ser ut som ett BOS 2-2 system eller som v11sport ungefär och kostar i engelsk butik ca.13000kr
Jag har hört mig för med
http://www.dynotec.de,
daes mototec ,Paul Minaert på centauro forumet ,staintune m.fl. och kollat på bänk körnings resultat på de internationella forumen.Jag kan gissa att med staintune systemet får du nog rakare effekt kurva och mer krut runt 3500-4500 varv och lite mindre krut från 5000 och uppåt jämfört med ett koniskt avgassystem.
Koniska varianter (Börjar t.ex.med ca 45mm yttermått på böjarna och blir ca 47mm eller mer yttermått innan de går i hop.
http://www.daes-mototec.de visade mig ett exempel på skillnaden mellan 45 och 45-50 mm på en 1100sport ,jag kan maila det till dig om du vill.
Dynotec har också ett koniskt som dom är rejält stolta över ,vet inte om det är någon skillnad mellan daes och dynotec's koniska system men dom kostar ca. 1200 Euro utan ljuddämpare båda två.
Bästa tipset är nog
http://www.guzzi.dayton-it.com Paul Minaerts hemsida.
Löcka tell!
Anders