Nystartad mc-verkstad i Roslagen.

Ställ dina teknikrelaterade frågor här

Moderator: Moderatorer

guzziper
Guzziåkare
Inlägg: 43
Blev medlem: 19 apr 2010, 13:01
Mina motorcyklar: Califonia EV -02

Nystartad mc-verkstad i Roslagen.

Inlägg av guzziper »

När nöden är som störst, är hjälpen som närmast. I förrgår tog jag premiärturen från Singö på min Califonia -01, som dittills aldrig krånglat nämnvärt, men som nu gjorde det med besked. Efter ett kort stopp skulle jag starta igen, men det bara "klickade" från startmotorn. Sökte mirakelhjälp på Forumet och såg framför mig hur jag skulle behöva ta hojen till Janne i Arboga, som jag hört talas om. Det kryllar ju inte direkt av bra mc-verkstäder i stockholms-trakten. Då, när jag kände mig som mest modfälld, fick jag reda på en nystartad mc-verkstad i Häverödal, strax söder om Hallstavik. Norrtälje Maskinservice heter den och drivs av en sällsynt trevlig kille vid namn Adam. Trots att han hade häcken full tog han emot min hoj och jag han bara hem igen innan han ringde och meddelade att jag kunde hämta bågen. Det var inget stort fel men allt är ju enkelt för den som har kunskapen och när jag frågade vad jag blev skyldig, fick jag svaret: 400:-. Jag föreslog själv 500:- då jag även blev bjuden på kaffe och bakverk när jag lämnade hojen. Eftersom det dessutom råkade vara hans födelsedag, toppade jag med en Guzzi-T-shirt. Ett långrandigt tekniskt tips och en solskenshistoria som förhoppningsvis kan vara till hjälp för andra som söker efter ett bra ställe när hojen krånglar och tycker att Arboga känns lite avlägset. Häverödal är kanske också en bit bort, men för klubbmedlemmar i norra Stockholm med omnejd bör det kunna vara ett alternativ. Hur som helst, jag kan rekommendera denna nystartade verkstad - och numret är 073-963 65 35.
Guzzikjelle
Kassör & Medlemsregistrator
Inlägg: 1201
Blev medlem: 01 apr 2007, 19:18
Mina motorcyklar: Mina olika Guzziss V50 -78-84 850 T5 -84-97 V10 Centaruro -97-2006 Griso 1100 -06--- NTX 750 1990 numera V85 TT Övriga får väl inte nämnas?
Ort: Österbymo

Re: Nystartad mc-verkstad i Roslagen.

Inlägg av Guzzikjelle »

Trevligt att det löste sig så bra, men vad var felet?????
Guzzikjelle/Kassör
Medlemregistrator
mantic
Guzzifantast
Inlägg: 55
Blev medlem: 26 feb 2017, 17:54
Mina motorcyklar: Kör en MGX-21 Flying Fortress. Svag för V9 Bobber. Pepp på V85.

Re: Nystartad mc-verkstad i Roslagen.

Inlägg av mantic »

guzziper skrev:När nöden är som störst, är hjälpen som närmast. I förrgår tog jag premiärturen från Singö på min Califonia -01, som dittills aldrig krånglat nämnvärt, men som nu gjorde det med besked. Efter ett kort stopp skulle jag starta igen, men det bara "klickade" från startmotorn. Sökte mirakelhjälp på Forumet och såg framför mig hur jag skulle behöva ta hojen till Janne i Arboga, som jag hört talas om. Det kryllar ju inte direkt av bra mc-verkstäder i stockholms-trakten. Då, när jag kände mig som mest modfälld, fick jag reda på en nystartad mc-verkstad i Häverödal, strax söder om Hallstavik. Norrtälje Maskinservice heter den och drivs av en sällsynt trevlig kille vid namn Adam. Trots att han hade häcken full tog han emot min hoj och jag han bara hem igen innan han ringde och meddelade att jag kunde hämta bågen. Det var inget stort fel men allt är ju enkelt för den som har kunskapen och när jag frågade vad jag blev skyldig, fick jag svaret: 400:-. Jag föreslog själv 500:- då jag även blev bjuden på kaffe och bakverk när jag lämnade hojen. Eftersom det dessutom råkade vara hans födelsedag, toppade jag med en Guzzi-T-shirt. Ett långrandigt tekniskt tips och en solskenshistoria som förhoppningsvis kan vara till hjälp för andra som söker efter ett bra ställe när hojen krånglar och tycker att Arboga känns lite avlägset. Häverödal är kanske också en bit bort, men för klubbmedlemmar i norra Stockholm med omnejd bör det kunna vara ett alternativ. Hur som helst, jag kan rekommendera denna nystartade verkstad - och numret är 073-963 65 35.

Låter ju riktigt trevligt! Vet du om de är auktoriserad Guzzi-verkstad? Om vill göra service eller liknande där istället...
Skriv svar