Nästa nummer av Giornale.

Nyheter publicerade på hemsidan

Moderator: Moderatorer

Stephan Grahn
UppKomling
Inlägg: 19
Blev medlem: 26 feb 2012, 18:43
Mina motorcyklar: SP III -89
SP III -89
750 NTX -92

Nästa nummer av Giornale.

Inlägg av Stephan Grahn »

Hej. Snart är det dags för nästa Giornale. Ny redaktör är min dotter Celine. Skicka era bidrag senast 15 Augusti.
Trevlig sommar.
Stephan
guzziake
GuzziFanatisk
Inlägg: 107
Blev medlem: 18 mar 2007, 23:42
Mina motorcyklar: Moto Guzzi V7 Stone 2021. Moped: Oscar College Prototipo (tubone) Har ägt: California 1996. Stone Metal Crome 2002. Griso 1100 Årsmod.2006. HD xl 1200c 2004. HD FLD Switchback 2012. Moto Guzzi Eldorado 1400 2015. Moped: Gilera 50 TS .
Ort: Brålanda

Re: Nästa nummer av Giornale.

Inlägg av guzziake »

Hej på Er !!! Om det varit en tillstymmelse till aktivitet i regionerna Göteborg, Värmland eller Västra Götaland, med diverse sammankomster, då skulle man kanske fatta pennan och delge sina upplevelser, men ack nej. Det blir ju inte detsamma om man kör runt med kompisar som inte har fatttat...Vad skriver man då? Tycker inte det är speciellt intressant att läsa fjorton sidor med vad jag åt kl 9.37 och information om utomhustemperaturen kl 11.14, vem jag pratade med på hemvägen från OstUzbekistan, eller vad jag åt till lunch i Izhevsk. Känns lite egoistiskt. Det känns inte som att man vill betala medlemsavgift ännu en gång. Jag är nog inte den ende. Trojkan i den här klubben måste ju bestå av folk som har intresse av att något händer. Just nu känns det som om klubben är PK styrd. Det är riktigt illa!
DeThomaso
GuzziFanatisk
Inlägg: 159
Blev medlem: 20 apr 2014, 20:38
Mina motorcyklar: Har haft en massa japsare innan jag körde ett antal Guzzi under ca 10 år mellan 88 och 98 sisådär. Har haft några japanare sedan dess och hade en Ducati 900 SS ett bra tag innan min nuvarande hoj som är en gammal Honda Transalp. Gillar att åka grus nämligen....
Köpte 2 California II av Bror Eriksson 88 och 90, har haft en V65 C - 84 samt en 850 T - 74 (ordentligt ombyggd och totalrenoverad av mig själv).
Äger nu en V65 Lario - 85 så nu är man tillbaka i guzziträsket igen.......
Blev med en 1200 Norge 2006 års modell, en 2 ventilare, i december 2015 så nu man nått att åka på till vardags också.

Re: Nästa nummer av Giornale.

Inlägg av DeThomaso »

guzziake skrev:
25 jul 2020, 01:16
Hej på Er !!! Om det varit en tillstymmelse till aktivitet i regionerna Göteborg, Värmland eller Västra Götaland, med diverse sammankomster, då skulle man kanske fatta pennan och delge sina upplevelser, men ack nej. Det blir ju inte detsamma om man kör runt med kompisar som inte har fatttat...Vad skriver man då? Tycker inte det är speciellt intressant att läsa fjorton sidor med vad jag åt kl 9.37 och information om utomhustemperaturen kl 11.14, vem jag pratade med på hemvägen från OstUzbekistan, eller vad jag åt till lunch i Izhevsk. Känns lite egoistiskt. Det känns inte som att man vill betala medlemsavgift ännu en gång. Jag är nog inte den ende. Trojkan i den här klubben måste ju bestå av folk som har intresse av att något händer. Just nu känns det som om klubben är PK styrd. Det är riktigt illa!
Trojka? PK styrd? Utveckla gärna vad du menar med det!
Med tanke på att det är, i snitt 3-4 personer (och samma personer i varje tidning) som bidrar till innehållet i medlemstidningen så får ni nog vara tacksamma att det ens kommer ut någon tidning ibland, speciellt i år med en pandemi som härjar. Det här är inget nytt utan har varit ett problem ända sedan Bror Eriksson slutade göra medlemsbladet helt på egen hand. ALLA vill läsa en tidning men FÅ vill bidra till den! Flertalet tror att bara vi byter redaktör så kommer allt att bli bättre vilket självfallet är fel. Så är det! Och om nu folk klagar på innehållet i den så finns det bara 1 sak att göra. Lägg ner tidningen, den är helt förlegad i dessa digitala tider.
Fd redaktörn
Skit samma vad du åker för hoj, bara du har kul när du åker.
Certifierad virrpanna
musse
GuzziFanatisk
Inlägg: 125
Blev medlem: 10 maj 2007, 05:45
Mina motorcyklar: MG V850-T5-84,,NSU Superlux-56,HVA Populär-58,MG V85 TT Speciale.Crescent Skoterett 64
Ort: Vetlanda

Re: Nästa nummer av Giornale.

Inlägg av musse »

Hej Thomas .Jag håller inte med dig för oss i landsorten är giornale en stor del av behållningen av att vara med i klubben.Bara att läsa Hasse Wistrands resereportage är ju värt halva medlems avgiften.Men självklart vore det bra om flera bidrog till innehållet.Men jag har ju ingen rätt att gnälla för jag har aldrig själv skickat in något till tidningen.

M.V.H. Musse
T-5 Forewer
Användarvisningsbild
geguzzi
Distriktsombud 1 (Skåne)
Inlägg: 1245
Blev medlem: 17 sep 2008, 20:28
Mina motorcyklar: GA:Hojar: Cresentcompakt 50cc med trim, HD 125cc Cagiva, Jawa 125cc, HD 1200FLH, Suzuki GT550 sprängde motor, Honda CB900 Bol d`or, CX500 custom , riktiga hojar LM1000 llll, California ll, Moto Guzzi Quota 1000, California lll, V75 Strada och nu Stelvio NTX
Ort: Billesholm

Re: Nästa nummer av Giornale.

Inlägg av geguzzi »

Hej

Alla där ut, jag försöker få ihop folk till diverse i Skåne, det är svårt..jag åker när jag kan och har en app Whatsapp försöker skriva där när jag ska ut
ibland här lägger jag ut i bladet så det är upp till alla dra sitt strå till staken, vet inte vad alla vill med klubben?? eller vad vi ska göra om vi ska leva 50 år till?
Jag är ingen författare men försöker varje gång i bladet för syd och kanske om jag gjort något, roligt eller tråkigt är upp till er.
så kom med bidrag även om ni bara byta stift på hojen eller kört till pizzerian kanske kan rekommendera någon där ni bor som våran här i Billesholm har goda.
jag är även en av de som har hand om FP sidan, vet att några vill att vi släpper den fri att alla kan lägg in inlägg, vi har sagt nej, om någon vill ta på sig det så varsågod ta hand om den.

Ha en trevlig sommar :D min semester är slut så jobb och slit syns på vägarna

geguzzi
Region SYD, Ny inflyttad, Förvirrad.
Anders Kungälv
UppKomling
Inlägg: 9
Blev medlem: 16 jun 2019, 09:31
Mina motorcyklar: 850 T3 California -80
Triumph Trident -74 (Rob North)

Re: Nästa nummer av Giornale.

Inlägg av Anders Kungälv »

Hej!
Jag kan ev bidra med en liten story till tidningen.
Hur går jag tillväga? Mailadress som jag kan skicka till, samt vilket format bilderna ska vara i.

Tycker Giornale är ett kul medlemsblad. Har varit med i andra märkesföreningar som haft betydligt ”flashigare” tidningar, men riktigt tråkigt innehåll.
Klart det ska finnas ett medlemsblad i en respektabel förening :D
(Alla hänger faktiskt inte på fejan...)
850 T3 California
Triumph Trident Rob North
Guzzikjelle
Kassör & Medlemsregistrator
Inlägg: 1201
Blev medlem: 01 apr 2007, 19:18
Mina motorcyklar: Mina olika Guzziss V50 -78-84 850 T5 -84-97 V10 Centaruro -97-2006 Griso 1100 -06--- NTX 750 1990 numera V85 TT Övriga får väl inte nämnas?
Ort: Österbymo

Re: Nästa nummer av Giornale.

Inlägg av Guzzikjelle »

Hej skall försöka skriva nått om jag nu hinner bekanta mig med min nya hoj, Vad det blev får ni läsa om då!!!!!
Guzzikjelle/Kassör
Medlemregistrator
jakal
GuzziFanatisk
Inlägg: 206
Blev medlem: 28 apr 2007, 19:05
Mina motorcyklar: Guzzi fan.
V85 TT
Ägt 5 guzzi under mina mc år.
Ort: Ystad

Re: Nästa nummer av Giornale.

Inlägg av jakal »

Hej skall försöka skriva nått om jag nu hinner bekanta mig med min nya hoj, Vad det blev får ni läsa om då!!!!!


Jag vet vilken det blev hi :lol: hi. :D
V85tt
Stephan Grahn
UppKomling
Inlägg: 19
Blev medlem: 26 feb 2012, 18:43
Mina motorcyklar: SP III -89
SP III -89
750 NTX -92

Re: Nästa nummer av Giornale.

Inlägg av Stephan Grahn »

Hej. Bidrag skickas till: giornale@guzziclub.nu
Bilder lämpligen i jpg-format.

Mvh Stephan
Anders Kungälv
UppKomling
Inlägg: 9
Blev medlem: 16 jun 2019, 09:31
Mina motorcyklar: 850 T3 California -80
Triumph Trident -74 (Rob North)

Re: Nästa nummer av Giornale.

Inlägg av Anders Kungälv »

Tack för infon....ska försöka skriva ihop några rader
/Anders
850 T3 California
Triumph Trident Rob North
Användarvisningsbild
geguzzi
Distriktsombud 1 (Skåne)
Inlägg: 1245
Blev medlem: 17 sep 2008, 20:28
Mina motorcyklar: GA:Hojar: Cresentcompakt 50cc med trim, HD 125cc Cagiva, Jawa 125cc, HD 1200FLH, Suzuki GT550 sprängde motor, Honda CB900 Bol d`or, CX500 custom , riktiga hojar LM1000 llll, California ll, Moto Guzzi Quota 1000, California lll, V75 Strada och nu Stelvio NTX
Ort: Billesholm

Re: Nästa nummer av Giornale.

Inlägg av geguzzi »

Hej Anders


Det är bara skicka in till giornale@guzziclub.nu
bilderna ska du nog försöka ZIp annars blir de nog förstora och går inte att skicka.
Anders Kungälv skrev:
03 aug 2020, 17:30
Hej!
Jag kan ev bidra med en liten story till tidningen.
Hur går jag tillväga? Mailadress som jag kan skicka till, samt vilket format bilderna ska vara i.

Tycker Giornale är ett kul medlemsblad. Har varit med i andra märkesföreningar som haft betydligt ”flashigare” tidningar, men riktigt tråkigt innehåll.
Klart det ska finnas ett medlemsblad i en respektabel förening :D
(Alla hänger faktiskt inte på fejan...)
Region SYD, Ny inflyttad, Förvirrad.
Användarvisningsbild
Nicke
Il presidente, do 13 (Norrland)
Inlägg: 4139
Blev medlem: 21 feb 2007, 13:46
Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Nästa nummer av Giornale.

Inlägg av Nicke »

Yehaaaouu!!

Superfin, eller hur!!??

Stort. stort tack till redaktör Celine, för ett superfint första nummer!

Självklart också ett stort tack till alla duktiga och generösa skribenter. Utan era alster blir det ju en rätt enahanda läsning.

Fatta redan pennan nu och anta utmaningen att berätta din alldeles egna Guzzi-story/-historia.

Förutom belöningen att se era ord i tryck, så vinner du och alla andra seriösa, insända bidrag, ett megafett jubileumspaket (så långt det begränsade lagret nu räcker).

Kolla i Giornale No2-20 för att se vad som gäller och vad som står på spel.

Presstopp för nästa nummer är 15 november, så greppa kritan redan nu!
Ciao / Ne
hassew
Distriktsombud 6 (Östergötland)
Inlägg: 618
Blev medlem: 16 jan 2008, 18:37
Mina motorcyklar: Nuovo Falcone 1971
1000 SP NT 1981

Stelvio NTX 2015

Re: Nästa nummer av Giornale.

Inlägg av hassew »

Kanonfin tidning! Bra jobbat redaktören! :D
Guzzikjelle
Kassör & Medlemsregistrator
Inlägg: 1201
Blev medlem: 01 apr 2007, 19:18
Mina motorcyklar: Mina olika Guzziss V50 -78-84 850 T5 -84-97 V10 Centaruro -97-2006 Griso 1100 -06--- NTX 750 1990 numera V85 TT Övriga får väl inte nämnas?
Ort: Österbymo

Re: Nästa nummer av Giornale.

Inlägg av Guzzikjelle »

Samma här o tack Celin
Guzzikjelle/Kassör
Medlemregistrator
Guzziologen
Guzzifantast
Inlägg: 82
Blev medlem: 18 jan 2010, 20:56
Mina motorcyklar: Moto Guzzi 1100 Sport -97
Moto Guzzi Stelvio NTX -16

Tidigare hojar:
Montesa Cota 123 -81
Moto Guzzi Stornello 125 (160) -72
Moto Guzzi V50 Monza -84
Moto Guzzi Le Mans 850 III -82
Ort: JÄRNA

Re: Nästa nummer av Giornale.

Inlägg av Guzziologen »

Tack för bra läsning!
Bra debutnummer Celine
Mvh Perra M814
Skriv svar