Serva

Ställ dina teknikrelaterade frågor här

Moderator: Moderatorer

Latus
Guzziåkare
Mina motorcyklar: Honda 500 T Motoguzzi Cal 3

Serva

Inlägg av Latus »

Jag undrar om någon kan rekomendera en lättförståelig (kan tyvärr ej så många utrikeska ord) handbok till 1000cc calle 3a, samt om det finns någon man kan köpa och ha kontakt med när det gäller reservdelar? Har letat lite i trådarna men många länkar är till utländska sidor, det måste väl finnas någon svensk handlare som förtjänar att ha en kundkrets? Eller är det så illa att alla entusiaster tröttnat och bundit kontakt med tyskar o italienare? :oops:

Efter lite detektiv arbete så fick jag tag i den sista ägarn som vårdat hojen, och han rekomenderade ett kam-kedje byte och att kardanen delades och splainsen rengjordes o återfettades, något annat man bör tänka på när det ändå är delat?

Måste passa på att tacka för alla jul-rimm också :D
Bara döda fiskar följer strömmen.
Teijo
Guzzifantast
Mina motorcyklar: Moto Guzzi 1000 SP III

Re: Serva

Inlägg av Teijo »

Biscaya är best. Här i sverige. Ring ikväll, delarna hemma dan efter. Thats it. Också praktiska råd kommer när man frågar.
Eller Stein-Dinse i Tyskland. Mycket bra Online-butik, och priserna helt ok.
Och en hel del köper jag själv också från Moto Italia i Finland.
Renoverade just växel-lådan på min gamla SP III, några nya lager och packboxar samt tätningar. Delar med 1500kr. Dyrt? Nääe. :D
Your crash, is my cash!
Latus
Guzziåkare
Mina motorcyklar: Honda 500 T Motoguzzi Cal 3

Re: Serva

Inlägg av Latus »

Tack för tipsen, ska genast slå en pling så man kommer igång. Snart är ju våren här :D 10 grader varmt o strålande solsken.
Bara döda fiskar följer strömmen.
Skriv svar