Koppling V65 C
Moderator: Moderatorer
- franssos
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 377
- Blev medlem: 22 dec 2007, 02:50
- Mina motorcyklar: Moto Guzzi Vintage-07
Moto Guzzi Nevada -03
Moto Guzzi Bellagio-13 - Ort: varberg
Koppling V65 C
Finns det nått sätt att ändra en koppling på en V65 så att en kvinna med små händer och lite kraft kan ändå koppla med bra resultat utan att behöva ta i så att det blir ett problem att körra mc 
Guzzi Vintage-07 Guzzi Nevada-03 Guzzi Bellagio-13 .... in Guzzi we trust....
-
tokker
Re: Koppling V65 C
förut hade tror det var touring butiken en moment omvandlara som man satte på koplingswiren så den blev mjukare kolla om dom finns fortfarande. kan kolla senare om jag hittar katalogen
-
Guzzikjelle
- Kassör & Medlemsregistrator
- Inlägg: 1205
- Blev medlem: 01 apr 2007, 19:18
- Mina motorcyklar: Mina olika Guzziss V50 -78-84 850 T5 -84-97 V10 Centaruro -97-2006 Griso 1100 -06--- NTX 750 1990 numera V85 TT Övriga får väl inte nämnas?
- Ort: Österbymo
Re: Koppling V65 C
Hej är vajern och allt som det skall? En lösning är Moto Special har haft en hydralkoppling som jag har monterat på en V50 Monza och den är mycket lättmanövrerad numera, vet ej om den finns att köpa numera men det kan vara värt att forska i. Lycka till 
Guzzikjelle/Kassör
Medlemregistrator
Medlemregistrator
- franssos
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 377
- Blev medlem: 22 dec 2007, 02:50
- Mina motorcyklar: Moto Guzzi Vintage-07
Moto Guzzi Nevada -03
Moto Guzzi Bellagio-13 - Ort: varberg
Re: Koppling V65 C
Den hårda Kopplingen är inte specifik just för den florida utan alla små block som kan passa frun ,kollat några hojar och det där med koppling var just ett problem ,fast jag tycker inte det, men nu det gäller frun och inte mig
Har Moto Special en internet adress och hur ser en sådant koppling ut
Har Moto Special en internet adress och hur ser en sådant koppling ut
Guzzi Vintage-07 Guzzi Nevada-03 Guzzi Bellagio-13 .... in Guzzi we trust....
-
Guzzikjelle
- Kassör & Medlemsregistrator
- Inlägg: 1205
- Blev medlem: 01 apr 2007, 19:18
- Mina motorcyklar: Mina olika Guzziss V50 -78-84 850 T5 -84-97 V10 Centaruro -97-2006 Griso 1100 -06--- NTX 750 1990 numera V85 TT Övriga får väl inte nämnas?
- Ort: Österbymo
Re: Koppling V65 C
http://www.moto-spezial.de/ prova denna länk sök hydralisk koppling.
Som kopplingshandag annvände jag Grimecca lite mindre änn Brembos hadtag.
Önskas mer info så står jag till förfogande
http://www.moto-spezial.de/DOWNLOAD/MSK ... PPLUNG.PDF kolla här och delen som sitter i växellådan passar äv smallblocket
Som kopplingshandag annvände jag Grimecca lite mindre änn Brembos hadtag.
Önskas mer info så står jag till förfogande
Guzzikjelle/Kassör
Medlemregistrator
Medlemregistrator
- franssos
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 377
- Blev medlem: 22 dec 2007, 02:50
- Mina motorcyklar: Moto Guzzi Vintage-07
Moto Guzzi Nevada -03
Moto Guzzi Bellagio-13 - Ort: varberg
Re: Koppling V65 C
Tack Guzzikjelle,mycket intressant ,
det kan hända att jag tar kontak när det är på G,skall du på vårträffen ?
Guzzi Vintage-07 Guzzi Nevada-03 Guzzi Bellagio-13 .... in Guzzi we trust....
-
tokker
Re: Koppling V65 C
det är allright som säljer produkten som heter easy clutch artikeknr oct-006 koster ca 250 kr återförsäljare hittar du på http://www.allright.eu kolla den det måste vara enklare än att bygga om koplingen för hur många 1000 lapper som helst
-
Guzzikjelle
- Kassör & Medlemsregistrator
- Inlägg: 1205
- Blev medlem: 01 apr 2007, 19:18
- Mina motorcyklar: Mina olika Guzziss V50 -78-84 850 T5 -84-97 V10 Centaruro -97-2006 Griso 1100 -06--- NTX 750 1990 numera V85 TT Övriga får väl inte nämnas?
- Ort: Österbymo
Re: Koppling V65 C
Ja vi kommer på vårträffen men inte på V50 med hydralkoppling 
Guzzikjelle/Kassör
Medlemregistrator
Medlemregistrator
- franssos
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 377
- Blev medlem: 22 dec 2007, 02:50
- Mina motorcyklar: Moto Guzzi Vintage-07
Moto Guzzi Nevada -03
Moto Guzzi Bellagio-13 - Ort: varberg
Re: Koppling V65 C
Då ses vi, skoj 
Guzzi Vintage-07 Guzzi Nevada-03 Guzzi Bellagio-13 .... in Guzzi we trust....
- franssos
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 377
- Blev medlem: 22 dec 2007, 02:50
- Mina motorcyklar: Moto Guzzi Vintage-07
Moto Guzzi Nevada -03
Moto Guzzi Bellagio-13 - Ort: varberg
Re: Koppling V65 C
Jag fick manicken idag från " moto 24" det slutade på 460 spänn med portotokker skrev:det är allright som säljer produkten som heter easy clutch artikeknr oct-006 koster ca 250 kr återförsäljare hittar du på http://www.allright.eu kolla den det måste vara enklare än att bygga om koplingen för hur många 1000 lapper som helst
Guzzi Vintage-07 Guzzi Nevada-03 Guzzi Bellagio-13 .... in Guzzi we trust....
- -ah
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 327
- Blev medlem: 02 apr 2007, 22:03
- Mina motorcyklar: ´03 Breva V750 ie "Rossinante"
- Ort: Limhamn
Re: Koppling V65 C
De justerbara handtagen från 1200 Sport (?) passar kanske?
Uppenbart gör dom på 750 Breva.
Om nu DET är till någon hjälp.
Uppenbart gör dom på 750 Breva.
Om nu DET är till någon hjälp.
"Lasciate ogni speranza voi ch'entrate"
- franssos
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 377
- Blev medlem: 22 dec 2007, 02:50
- Mina motorcyklar: Moto Guzzi Vintage-07
Moto Guzzi Nevada -03
Moto Guzzi Bellagio-13 - Ort: varberg
Re: Koppling V65 C
Vi väntar och ser , easy clutch var tänkt för fruns nevada,jag var lite nyficken och ville prova den direkt och califen fick blir prov objekten,det gick inte men det kan blir bra med Nevada 750 
Guzzi Vintage-07 Guzzi Nevada-03 Guzzi Bellagio-13 .... in Guzzi we trust....