Aj då!!
Moderator: Moderatorer
- Nicke
- Il presidente, do 13 (Norrland)
- Mina motorcyklar: Moto Guzzi Le Mans III-83, M.G. Daytona RS-97, M.G. NTX 650-92, M.G. Daytona 1000-94, M.G. Airone-54, Monark 125 Touring Trophy Sport-76
- Kontakt:
Aj då!!
Moto Guzzi har slutat
Ta bröstet i 3 veckor
September 11, 2009 Ekonomi Kommentar
Den Guzzi måndag tar en tre veckor uppsägningar (Foto Cardini)Fredag 11 var sista dag på jobbet för 150 anställda i Moto Guzzi. Måndag 14 utlöste en tre veckor uppsägningar vanliga. Detta är ännu ett stopp krävs av Piaggio gruppen att möta en drastisk minskning i orderingången.
Trots ständiga och upprepade försäkringar av Piaggio och underhåll av den produktiva verksamheten i Mandello Guzzi varumärke, är fabriksarbetarna bekymrad över sin tur äger arrangemang. Nu alltför många månader.
"I dåliga signaler bolag tur - säger i detta avseende unionens företrädare Fabrizio Zucchi - Det finns rykten, meddelade en minskning av personal kontor. Ryktet går även bort ytterligare 30 anställda. Är bara rykten, men luften är inte dra det bästa: det här är att demonstrera den spända atmosfär som råder. Arbete är knapp och det finns stor oro. Dessutom tre veckor uppsägningar vid noll timmar, med fabriken stängd väger mycket. "
Tisdag 22 - och detta är den positiva aspekten så att säga hela historien - det mötet kommer att hållas mellan facket och delegater från Piaggio. Det är dags att diskutera en eventuell affärsplan som svarar mot industrins förändrade scenariot, som orsakas av det nya utseendet på motorcykeln marknaden. I Italien, under de första åtta månaderna 2009, i praktiken fram till augusti, 23 tusen bilar såldes i mindre än samma period förra året. Procentuellt sett var nedgången 21,5%. Och på denna marknad trend har också placerat Guzzi. Tänk om under 2008 hade en sammanlagd produktion på knappt sex tusen rörelser väntas i december, visar en produktionsnivå på strax under fem tusen fordon.
Så här roligt blir det när Google översätter den tråkiga nyheten...
Originalet ser ut så här:
http://www.laprovinciadilecco.it/storie ... settimane/
Ta bröstet i 3 veckor
September 11, 2009 Ekonomi Kommentar
Den Guzzi måndag tar en tre veckor uppsägningar (Foto Cardini)Fredag 11 var sista dag på jobbet för 150 anställda i Moto Guzzi. Måndag 14 utlöste en tre veckor uppsägningar vanliga. Detta är ännu ett stopp krävs av Piaggio gruppen att möta en drastisk minskning i orderingången.
Trots ständiga och upprepade försäkringar av Piaggio och underhåll av den produktiva verksamheten i Mandello Guzzi varumärke, är fabriksarbetarna bekymrad över sin tur äger arrangemang. Nu alltför många månader.
"I dåliga signaler bolag tur - säger i detta avseende unionens företrädare Fabrizio Zucchi - Det finns rykten, meddelade en minskning av personal kontor. Ryktet går även bort ytterligare 30 anställda. Är bara rykten, men luften är inte dra det bästa: det här är att demonstrera den spända atmosfär som råder. Arbete är knapp och det finns stor oro. Dessutom tre veckor uppsägningar vid noll timmar, med fabriken stängd väger mycket. "
Tisdag 22 - och detta är den positiva aspekten så att säga hela historien - det mötet kommer att hållas mellan facket och delegater från Piaggio. Det är dags att diskutera en eventuell affärsplan som svarar mot industrins förändrade scenariot, som orsakas av det nya utseendet på motorcykeln marknaden. I Italien, under de första åtta månaderna 2009, i praktiken fram till augusti, 23 tusen bilar såldes i mindre än samma period förra året. Procentuellt sett var nedgången 21,5%. Och på denna marknad trend har också placerat Guzzi. Tänk om under 2008 hade en sammanlagd produktion på knappt sex tusen rörelser väntas i december, visar en produktionsnivå på strax under fem tusen fordon.
Så här roligt blir det när Google översätter den tråkiga nyheten...
Originalet ser ut så här:
http://www.laprovinciadilecco.it/storie ... settimane/
Ciao / Ne
- Guzzi-Leif
- GuzziFanatisk
- Mina motorcyklar: Guzzi genom åren: Stornello 125 (1974-76), 850 T3 Calif (1979-80), Calif II (1983-85), 1000 SP II (1985-86 o. 1987-2004!), 1200 Stelvio (2009-13), 1200 Stelvio NTX 2013-?
Re: Aj då!!
Undrar hur mycket av nedgången som beror på den defensiva inställningen, långa leveranstider och allmänt dålig marknadsföring...
Tänk om man kunde jobba med offensiva lösningar i stället för att sjunka in i depression...
Tänk om man kunde jobba med offensiva lösningar i stället för att sjunka in i depression...
M339 Leif Gustavsson, leg. tråkmåns i Karlstad
-
tokker
o fixa till den usla kvaliteten, det skulle man vinna på
-
XXX
- Guzziåkare
- Mina motorcyklar: Moto Guzzi Eldorado röd 2015
Kvaliteten på Guzzi är föredömlig. Brister kan däremot förekomma i det männnnnnnnskliga handhavandet. Nedpräntat av en lychlig nybliven ägare av en ALFA GT (4 hjul) .
-
tokker
jag tyckar att teknik sidan taler för sej själv ang kvaliteten. eller du menar alla dom som har problem med guzzin är kläppare som inte vet va dom gör
man kan oxå säga som jagga ägaren.. en guzzi ägare är lycklig 2 gångar i livet den dag han köper sin guzzi o den dag han lyckads sälja den igen
man kan oxå säga som jagga ägaren.. en guzzi ägare är lycklig 2 gångar i livet den dag han köper sin guzzi o den dag han lyckads sälja den igen
- GuzziKungen
- Vice President & Do 12 (Dalarna)
- Mina motorcyklar: MG V11 -02 (Bellezza)
MG Stornello -71(Storne)
Har ägt:
MG California (Fetguzzin)
MG Nevada - Ort: Järfälla
Jag håller inte med, stora tårar skulle trilla ner från min kind om jag tvingades göra mig av med min Guzzi.tokker skrev:jag tyckar att teknik sidan taler för sej själv ang kvaliteten. eller du menar alla dom som har problem med guzzin är kläppare som inte vet va dom gör
Och vad det gäller kvalitet så måste jag ha haft tur om man får tolka ditt inlägg.
Tekniken är väl mest prestanda och vikt som är nackdel , i övrigt så gnäller jag inte på varken föredömliga (stålomspunna bromsslangar,brembo) bromsar eller något annat som redan sitter på i original.
I min ägo så har jag en Yammaha R6 och en Suzuki sv 650 ,ingen av dom hojarna är bättre än Guzzin och heller inte sämre om man
ska se till det icke själsliga
Med Vänlig Hälsning
eders Mc-instruktör och vice President i Guzziriket Sverige.
Ha dé
Ha dé
-
tokker
ok att typ din egen växellåda har pajat 3 gångar ser du som normalt o att koplingar raser på löpande band är oxå normalt = kvalitet. hur många gångar har du skruvad växellåda på dina japanare ? banhojen kan jag leva med att den inte håller,den lever jo hårt. men en gat hoj ska hålla längre än knapt 2000 mil innan koplingen-lådan-hastigsmätare o div annat går itu. o säg inte att jag bara har haft otur för det flera med mej som har problem.
PS det är andra koplingen i min, före ägaren fick oxå bytt den.
detta klingar inte kvalitet i mina öron.
att det är en rolig hoj med själ är en helt annan femma, det tyckar jag med, men kvalitet NEJ.
men det kanske lätt att bli märkes blind
jag ägar o kör 7 olika motorcyklar o ingen har jag haft så mycket problem med som le mans´n
att det är en rolig hoj med själ är en helt annan femma, det tyckar jag med, men kvalitet NEJ.
jag ägar o kör 7 olika motorcyklar o ingen har jag haft så mycket problem med som le mans´n
- Guzzi-Leif
- GuzziFanatisk
- Mina motorcyklar: Guzzi genom åren: Stornello 125 (1974-76), 850 T3 Calif (1979-80), Calif II (1983-85), 1000 SP II (1985-86 o. 1987-2004!), 1200 Stelvio (2009-13), 1200 Stelvio NTX 2013-?
Att tävla med japsen i grenen "produktionskvalitet" kan man bara glömma, enligt min mening.
Däremot kan jag jämföra med BMW och då upplever jag inte att Guzzi skulle ligga efter.
Mina erfarenheter är väl att det skett några påtagliga kvalitetslyft genom åren; generationen som började med 850 T3 (bl.a. elsidan o cylindrarnas ytbehandling), generationen med kantigare ventilkåpor o kylflänsar (lack och krom) samt senare års modeller (förnämlig insprutning, vettiga omkopplare med mera).
Håller helt med tokker att det varit för mycket fanatism och förlåtande genom åren. Självklart ska vi ställa samma krav på Guzzi som man gör på något annat märke!
Däremot kan jag jämföra med BMW och då upplever jag inte att Guzzi skulle ligga efter.
Mina erfarenheter är väl att det skett några påtagliga kvalitetslyft genom åren; generationen som började med 850 T3 (bl.a. elsidan o cylindrarnas ytbehandling), generationen med kantigare ventilkåpor o kylflänsar (lack och krom) samt senare års modeller (förnämlig insprutning, vettiga omkopplare med mera).
Håller helt med tokker att det varit för mycket fanatism och förlåtande genom åren. Självklart ska vi ställa samma krav på Guzzi som man gör på något annat märke!
M339 Leif Gustavsson, leg. tråkmåns i Karlstad
- GuzziKungen
- Vice President & Do 12 (Dalarna)
- Mina motorcyklar: MG V11 -02 (Bellezza)
MG Stornello -71(Storne)
Har ägt:
MG California (Fetguzzin)
MG Nevada - Ort: Järfälla
Det där låter inget bra ,tristtokker skrev:ok att typ din egen växellåda har pajat 3 gångar ser du som normalt o att koplingar raser på löpande band är oxå normalt = kvalitet. hur många gångar har du skruvad växellåda på dina japanare ? banhojen kan jag leva med att den inte håller,den lever jo hårt. men en gat hoj ska hålla längre än knapt 2000 mil innan koplingen-lådan-hastigsmätare o div annat går itu. o säg inte att jag bara har haft otur för det flera med mej som har problem.
Men som jag skrev , jag har klarat mig bra eller bara haft tur
Märkesblind kan du väl inte kalla mig som även kör japanskt
Med Vänlig Hälsning
Ha dé
Ha dé