Blev först lite orolig för grenrörens position till sidokåpan men efter att kört motorväg i 110+ o kurviga småvägar med mycket gasande så oroade jag mig i onödan.
Funkar bra.
Höger grenrör samt ögla på grenröret för fjädern sitter väldigt nära kåpan på min.
Böjde till öglan något utåt efter lite försiktigt värmande med svetsen för o skapa lite mer distans.
Sedan kan jag bara addera lite placebokänsla....

bågen känns lite lättare att vika ner från sida till sida. Svårt o beskriva men det känns som en positiv effekt att flytta vikten längre ner på bågen samt även minska totalvikten något.
Allt som allt endast positivt med detta byte.
Sedan kan ju adderas att en Sport 1100 sticker ju ut från början men med denna ljuddämpare, utseendemässigt o ljudmässigt, så är det få personer som inte reagerar när man kommer.
Sen får man själv lägga värdering vid om det är positivt eller negativt men jag e nöjd.
Kör inte för andra, kör för min egen gläde!
Lycka till nu o har du frågor så svarar jag på det jag kan.
En sista not.....bränsleförbrukningen gick INTE ner med denna förändring men jag har en svag aning om att det inte har med bågen att göra.....den låter ju så gott med fullt pådrag o vid motorbromsning från 6000 skickar den rysningar genom ryggraden.
Skall försöka få till en film framöver men det är ju sällan det lyckas med att återge hur det låter i verkligheten. Kan ju addera att det snöade i Västra Götaland idag så det hjälper föga.
Ha d
Johan