Ibland, men bara ytterst sällan känner jag en uns avund för er betongbarn. Idag när jag bläddrade i "Trajan", klubbtidningen för det fina brittiska märket (Det gäller att hålla ögonen på "kollegorna"...), så upplevde jag ett sådant ögonblick
Därför vidarebefodrar jag ett litet "off season"-träfftips för er som bor närmare än jag:
Det handlar om Monks Café på Wallingatan (bakom LO-borgen).
Det är inte i första hand det brygda(
Max 400 liter brygger man var gång, så här i Gällivare skulle det inte vara lätt att få sig en bira, men i stora staden ska det ju va´ viiin och andra fjolltyg så jag räknar med att hyllorna är fulla när jag har vägarna förbi...
(I slutet av 1800-talet sägs det att TOP-bryggeriet i Gällivare levererade 10 000 liter om dagen till en tydligen rätt törstig lokalbefolkning, både i flaska och spann. Då samhället inte räknade in många tusen strupar tyder det på att den B-V rika malten upptog en god bit av kostcirkeln...)