Hej,
Nån som har et bra tips på hur man lagar ett rosthål där låsetbygeln går in på en Le mans IV tank.
har totalt missat detta så nu när jag upptäkte att den vita fägen hade fått en rödaktig ton så
är det nästan helt genomrostat.
Rosthål, Le mans 4 tank
Moderator: Moderatorer
-
motoguzzi87
- Guzziåkare
- Inlägg: 38
- Blev medlem: 20 mar 2007, 13:25
- Mina motorcyklar: MG Le Mans IV -87
fd:
Honda CX500E
CB900F, F2
CB1100R - Ort: Linköping
- Jari
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 415
- Blev medlem: 15 mar 2007, 14:28
- Mina motorcyklar: V 11 Rosso Corsa 2003
tidigare:
Le Mans 4 -87
750 S-3
o en del risbrännare
O lilla Monkey biken Honda från -79 - Ort: Bygdeå
Re: Rosthål, Le mans 4 tank
Besvärligt ställe det där.
Jag har samma problem med min tank. Fast jag har inte fått hål ännu. Men rostfärgat är det. Försöker underhålla det så gott det går. Men som sagt var så kan nog vara lika illa på undersidan.
Sir Jari
Jag har samma problem med min tank. Fast jag har inte fått hål ännu. Men rostfärgat är det. Försöker underhålla det så gott det går. Men som sagt var så kan nog vara lika illa på undersidan.
Sir Jari
- ekoxen
- GuzziFanatisk
- Inlägg: 555
- Blev medlem: 19 nov 2008, 08:36
- Mina motorcyklar: .
1000 Le Mans IV -85
V10 Centauro -97
1200 Sport - 10
Tidigare: Honda CB 125, Yamaha XJ650, Suzuki GS 1000G, GSX 1100EF & ES - Ort: Hammar, Kungälv
Re: Rosthål, Le mans 4 tank
Lagade en gång ett rosthål i tanken på en gammal Ford. Använde kemisk metall och hoppades klara den stundande besiktningen. Sex år senare skrotade jag bilen och inte en droppe hade läckt ut! Fast det är kanske inte riktigt rumsrent ... en Guzzi är väl värd en mera gedigen lagning?
MVH, Micke
MVH, Micke
1000 Le Mans. På ytan rå - innerst inne brutal.
V10 Centauro. Brutalast.
1200 Sport. Äntligen hemma.
V10 Centauro. Brutalast.
1200 Sport. Äntligen hemma.
-
motoguzzi87
- Guzziåkare
- Inlägg: 38
- Blev medlem: 20 mar 2007, 13:25
- Mina motorcyklar: MG Le Mans IV -87
fd:
Honda CX500E
CB900F, F2
CB1100R - Ort: Linköping
Re: Rosthål, Le mans 4 tank
Ja besvärligt ställe är det, jag undersökte ordentligt i går kväll och det är inte
jätteilla men det väter igenom lite när jag testar med vatten.
Så nån lagning måste det bli annars blir det ju riktigt illa.
jätteilla men det väter igenom lite när jag testar med vatten.
Så nån lagning måste det bli annars blir det ju riktigt illa.