Nån som har monterat en USD gaffel på en LM 4-5 ?
Hittade en länk på guzzitech där man monterat en GSX R gaffel på en LM 4.
Ska riva ner min LM 4 i vinter och antignen orginalrenovera eller
pyssal om den till nått liknande en DÄS
Nyare gaffel Le mans IV
Moderator: Moderatorer
-
motoguzzi87
- Guzziåkare
- Inlägg: 38
- Blev medlem: 20 mar 2007, 13:25
- Mina motorcyklar: MG Le Mans IV -87
fd:
Honda CX500E
CB900F, F2
CB1100R - Ort: Linköping
-
tokker
Re: Nyare gaffel Le mans IV
hej
har inte gjort det på precis en lemans 4-5 men på flera andra bygge det som ska fixas är styrstolpen o styrlagar dom passer som regel aldrig rakt på, så svarva en ny styrstolpe ( axlen som går genom ramen) o hitta lagar som passer sen är det klart. kan även bli lite med försprång o sånt men jag har aldrig behövd ändra i ramen. bara på brännet lycka till
har inte gjort det på precis en lemans 4-5 men på flera andra bygge det som ska fixas är styrstolpen o styrlagar dom passer som regel aldrig rakt på, så svarva en ny styrstolpe ( axlen som går genom ramen) o hitta lagar som passer sen är det klart. kan även bli lite med försprång o sånt men jag har aldrig behövd ändra i ramen. bara på brännet lycka till